Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

En «venninne», som jeg rota med en gang her for to år siden eller noe kontakta meg og lurte på om vi skulle henge. Vet ikke om det er lurt as. Hun vet hvem eksen er og eksen vet hvem hun er.

 

Hva tenker dere?

 

Hvorfor skal du bry deg om hva eksen tenker om hvorvidt du roter eller bare henger med ei jente? Hun har jo etter det jeg forstått ikke ønsket å være med deg lengre, da er det ikke din jobb lengre å bry deg om hva hun mener om det ene og det andre. Om du ønsker å rote med henne så gjør det, om du vil henge og være venn med dama så gjør det. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

skal jeg si det på forhånd eller?

 

Du skal jo definere hva du ønsker at dette forholdet skal være. Om du vil være venner så er det jo det du sier. 

 

Jeg forstår jo forøvrig at du ikke ønsker å ødelegge ryktet ditt. Da kan du prøve å ha kontroll på hvorvidt du ønsker sex ut av det eller ikke, og når du ikke ønsker det så sier du jo ikke ja til noe du ikke ønsker. 

 

Og ja, jeg ville vært så åpen om hva du ønsker. Ikke tillat at noen utnytter deg for sex dersom det er tilfellet. 

Lenke til kommentar

Bare drit i rykter og hva folk tenker, lover deg det er befriende:)

 

Det har ikke så mye å si om hun er klar for sex når du ikke er det, og det er jo ikke så rart. Du har helt lov å ville ta det rolig, det er helt lov for gutter/menn å si nei også

 

Jeg på min side funderer å trekke meg fra intervjuet på tirsdag. Jeg får se i morgen, etter jeg har sovet på det, hva jeg gjør

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor trekke deg? Hvis du har blitt innkalt til intervju har du etter all sannsynlighet blitt vurdert som kvalifisert for stillingen, og uansett har du nesten ingenting å tape. Er det en stilling du overhodet ikke har lyst på? Uansett er det ikke slik at du må akseptere et eventuelt tilbud hvis intervjuet går bra.

Lenke til kommentar

Hvorfor trekke deg? Hvis du har blitt innkalt til intervju har du etter all sannsynlighet blitt vurdert som kvalifisert for stillingen, og uansett har du nesten ingenting å tape. Er det en stilling du overhodet ikke har lyst på? Uansett er det ikke slik at du må akseptere et eventuelt tilbud hvis intervjuet går bra.

 

Ja, hva er grunnlaget for å vurdere å kansellere intervjuet?

Ja, jeg er overkvalifisert for stillingen som de sa når de ringte meg.  Nei, jeg følte bare at det er rett å gjøre. Lå våken i hele natt pga tenkning. Hovedsakelig dreier det seg om følgende faktorer; reisevei og tid. Da jeg søkte på stillingen trodde jeg at jeg skulle bli der jeg er nå. Men siden jeg flytter, raskere enn jeg forventet, vil dette bety både lengre reisevei og mer komplisert reisevei, det vil omfatte både trikk, buss og t-bane som alt må korrespondere med hverandre. Det betyr ca. en times reisevei, dvs to timers reisevei, men da er jeg optimist.  For da har jeg ikke inkludert rushtid.  Medregnet i dette "regnskapet" om hvorvidt jeg skulle gå på intervjuet, er jo positive faktorer som at jeg liker pasientgruppen godt, liker godt å jobbe klinisk, men alle disse faktorene finnes det ganske mange alternativer for, det må ikke være nøyaktig akkurat dette stedet, gjerne samme jobb, men på et nærmere sted. Hvis jeg skulle gå lengre vakter>12 timer , så er det jo mindre stress å takke ja til sånt når du vet du har en mer overkommelig reisevei. 

 

Men siden det er innenfor helsesektoren og jeg nå nylig skaffet meg videreutdannelse er det mer å søke på. Og siden jo fellesferien er over nå, så har det kommet mye flere aktuelle stillinger og nå som jeg vet hvor jeg blir boende ett år fremover, så er planen å søke litt etter det. Kom frem til, litt is i magen nå, hastverk er lastverk. Og jeg drar ikke på intervjuer hvor jeg på forhånd har bestemt meg om dette funker ikke. 

Lenke til kommentar

Ja, jeg er overkvalifisert for stillingen som de sa når de ringte meg. Nei, jeg følte bare at det er rett å gjøre. Lå våken i hele natt pga tenkning. Hovedsakelig dreier det seg om følgende faktorer; reisevei og tid. Da jeg søkte på stillingen trodde jeg at jeg skulle bli der jeg er nå. Men siden jeg flytter, raskere enn jeg forventet, vil dette bety både lengre reisevei og mer komplisert reisevei, det vil omfatte både trikk, buss og t-bane som alt må korrespondere med hverandre. Det betyr ca. en times reisevei, dvs to timers reisevei, men da er jeg optimist. For da har jeg ikke inkludert rushtid. Medregnet i dette "regnskapet" om hvorvidt jeg skulle gå på intervjuet, er jo positive faktorer som at jeg liker pasientgruppen godt, liker godt å jobbe klinisk, men alle disse faktorene finnes det ganske mange alternativer for, det må ikke være nøyaktig akkurat dette stedet, gjerne samme jobb, men på et nærmere sted. Hvis jeg skulle gå lengre vakter>12 timer , så er det jo mindre stress å takke ja til sånt når du vet du har en mer overkommelig reisevei.

 

Men siden det er innenfor helsesektoren og jeg nå nylig skaffet meg videreutdannelse er det mer å søke på. Og siden jo fellesferien er over nå, så har det kommet mye flere aktuelle stillinger og nå som jeg vet hvor jeg blir boende ett år fremover, så er planen å søke litt etter det. Kom frem til, litt is i magen nå, hastverk er lastverk. Og jeg drar ikke på intervjuer hvor jeg på forhånd har bestemt meg om dette funker ikke.

Jeg skjønner godt at en slik reisevei ikke frister noe særlig. Jeg kjenner ikke helsesektoren veldig godt, og vet heller ikke hvilke jobber du søker, men jobbtilbud vokser ikke på trær selv for høyt utdannede, så jeg ville gått på intervjuet og tatt stilling til alt det andre senere. Det virker som reisevei er hovedargumentet for å droppe intervju, og det virker litt "tynt" siden man kan påvirke dette noe selv (kan sykkel være et alternativ for hele eller deler av strekningen? Hva med bil, det er jo uansett greit å ha? Om man kan holde seg til småveier fungerer moped fint i sommerhalvåret), men det er selvfølgelig du selv som vet best hva som er viktig for deg. Jobbintervjuerfaring kan også være veldig nyttig ved videre søking.

 

Jeg er nok ganske farget av at jeg selv måtte bruke ganske lang tid på å skaffe jobben jeg har nå. Tror det ble rundt 200 søknader på litt under to år, men det var dårlige tider i min bransje og jeg søkte jobber et annet sted enn der jeg bodde. For de fleste stillingene konkurrerte jeg med et tresifret antall søkere, hvorav mange trolig sto uten jobb og kunne tiltre nærmest på dagen, mens jeg hadde tre måneders oppsigelsestid. Jeg regner med at din situasjon er noe mer fordelaktig.

Lenke til kommentar

Det spiller ingen rolle hva hun tenker. Hvis hun prater dritt om deg så sier det mer om henne enn det gjør om deg. Du skylder henne INGENTING. Absolutt nada!

Jeg er så svak haha ...

Fyfaen altså. Sett masse youtube videoer og sånt nå. Alle sier man ikke burde, men hvis du skal så må det være fordi du ikke har noen baktanker ...

 

Er så sykt vanskelig å liksom si ting som «god tur, kjør forsiktig, pass på deg selv», til å ikke sende sånt lengre. Det er ikke meg. Jeg er en snill person som ønsker folk vel liksom... også nå skal jeg ikke sende noenting ...

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...