Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Cyberfictional skrev (1 time siden):

Det å bruke ignoreringsfunksjonen kan hjelpe. Out of sight, out of mind. Men jeg tenker at det også kan være lurt å jobbe med selvtillit slik at man kan takle negative kommentarer på en bedre måte. Det betyr ikke at det er noe galt med deg. Tvert imot. Det er nok noe veldig galt med de som hetser deg. Men det å jobbe kognitivt med seg selv frem til det punktet hvor man får nok selvtillit til å ikke lenger bry seg om hva andre tenker eller mener om deg er nok den optimale løsningen på sikt. Livet er for kort. Det er de skikkelige dårlige helserelaterte erfaringene jeg har fått i livet som fikk meg til å innse at depresjon, angst, lidelse, hat, sinne, m.m, er helt unødvendig siden vi skal dø en dag uansett så da kan vi likesågodt bare nyte livet uten å angre på fortiden eller fremtiden. Det er først når man får denne tankegangen at eksterne faktorer som hets fra andre, stygge kommentarer, hat, m.m, ikke lenger har noen effekt. På denne måten så blir man helt fri i livet.

Tror kanskje du har gått glipp av noen innlegg. Jeg bryr meg ikke i daglige. Var bare dårlig dag.   

Dessverre som også nevnt i annet innlegg får jeg ikke så mye ut av ignoreringsfunksjonen derimot, da enkelte brukere ofte misbruker anonymfunksjonen. Blir ikke lei meg, men synes det er unødvendig, for intensjonen er jo kun for å gå etter meg. Kommer jevnlig personangrep mot meg på forumet, pleier bare å la det fare. Bare korrigerer dem og setter de på plass når det behøves. Men det er mye jeg bare ignorerer også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
GiaMahan skrev (30 minutter siden):

Tror kanskje du har gått glipp av noen innlegg. Jeg bryr meg ikke i daglige. Var bare dårlig dag.   

Dessverre som også nevnt i annet innlegg får jeg ikke så mye ut av ignoreringsfunksjonen derimot, da enkelte brukere ofte misbruker anonymfunksjonen. Blir ikke lei meg, men synes det er unødvendig, for intensjonen er jo kun for å gå etter meg. Kommer jevnlig personangrep mot meg på forumet, pleier bare å la det fare. Bare korrigerer dem og setter de på plass når det behøves. Men det er mye jeg bare ignorerer også. 

Det er synd å høre at noen har valgt å drive med målrettet hets mot deg på forumet. Det er unødvendig og bortkastet med tid å drive med hets mot et annet menneske. Har du noen ulike teorier om hva som kan være årsaken til at de har valgt å gjøre sånt mot deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
j-- skrev (16 timer siden):

Uten kilder å basere meg på, tror jeg det er vanligere nå enn for 50 år siden å debutere tidlig. Jeg tror det er pga. fokus på utseende og medier som ikke var tilgjengelig tidligere. Jeg liker det ikke, barn burde være barn så lenge som mulig. Noen vil selvfølgelig gripe muligheten tidligere enn andre, og de som gjør det gjør ikke noe galt. Det jeg ønsker er at vi som samfunn ikke leder det i den retningen. La de unge få en mer naturlig tilnærming til sex.

I følge FHI går gjennomsnittsalderen ned, så det kan godt stemme det du sier, ja. Jeg skjønner hva du mener altså. At barn skal være barn. Men folk modnes så forskjellig. Derfor kan det være passende for noen å starte tidlig, mens for andre senere. Jeg var jo til og med mer ansvarlig når det kom til sex da jeg var yngre.. det er først i mine eldre dager jeg burde bruke kyskhetsbelte  :p 

Cyberfictional skrev (9 timer siden):

Det er synd å høre at noen har valgt å drive med målrettet hets mot deg på forumet. Det er unødvendig og bortkastet med tid å drive med hets mot et annet menneske. Har du noen ulike teorier om hva som kan være årsaken til at de har valgt å gjøre sånt mot deg?

Ja. Det går på at noen bærer nag mot meg. Fordi jeg sa noe de ikke ville høre og er direkte og/eller mistolket meg.Og hel del av forklaringer er nok usikkerhet hos vedkommende. Folk som holder på sånn har det vel ikke akkurat særlig godt med meg selv. Så jeg tar ikke det der personlig, synes egentlig synd i dem.. Når det er sagt så er jo 90 % av folka her drittkule, også de som jeg er uenig med. Jeg synes det er veldig kult å bli utfordret i meningene mine (på en saklig måte) fordi jeg tenker på det som at personen faktisk ønsker at jeg skal utvikle meg som menneske og utvide refleksjonene mine. Og jeg prøver å gjøre det samme mot andre, altså å utfordre deres meninger fordi jeg faktisk bryr meg om de

Lenke til kommentar

Apropos kyskhetsbelte.

Hva er greia med det to hjertene og stjernen eller blomsten eller hva det nå enn skal forestille? Pynt?

Hendte det at kvinnen selv skrapet seg selv i underlivet på de taggete greiene? 

Hendte det at folk tenkte shit på og hadde sex allikevel med disse? 

chastity-belt-122852_640.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
j-- skrev (1 time siden):

Dårlig gjort å bruke mops til å vaske med, ass... hva har den gjort for noe for å fortjene det?

mops-hund.jpg.03561a948f886e4bc7dc05021ac9d482.jpg

Hahahahha awwww triste lille mopsen. 

Nettopp sett ferdig Virgin River på Netflix! Skal ikke spoile, men det var flere sterke historier og jeg håper det kommer en sesong 2..Så også Fundementals of Caregiving i helgen, som var moro. 

Og vi har fått nytt lydanlegg i stua. Veldig fornøyd med det :D Bedre surroundlyd og anlegget tar mindre plass enn det forrige. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eksamen er det verste, små rom stappa fullt av folk som hoster og harker, rister med beina som om de ikke klarer å sitte stille, sensorer som puster deg ned nakken, 70% er ukjente folk, noen grynter, mange erger seg med store utblås gjennom nesa. Argh ble så ille at jeg ga opp å "pusse opp" noen av oppgavene. 

Lenke til kommentar
VegardBS skrev (6 minutter siden):

Eksamen er det verste, små rom stappa fullt av folk som hoster og harker, rister med beina som om de ikke klarer å sitte stille, sensorer som puster deg ned nakken, 70% er ukjente folk, noen grynter, mange erger seg med store utblås gjennom nesa. Argh ble så ille at jeg ga opp å "pusse opp" noen av oppgavene. 

Glad jeg er ferdig det det! Kan jeg spørre hva du studerer?

Og jeg angrer i alle fall ikke på at jeg la meg seint..fordi jeg tittet ut av vinduet fra stua nettopp, og så en rev som løp rundt. Magisk. ? 

Lenke til kommentar
GiaMahan skrev (1 minutt siden):

Glad jeg er ferdig det det! Kan jeg spørre hva du studerer?

Og jeg angrer i alle fall ikke på at jeg la meg seint..fordi jeg tittet ut av vinduet fra stua nettopp, og så en rev som løp rundt. Magisk. ? 

Jeg har bare så vidt begynt ? Jeg går forkurs for ingeniørstudie på NTNU. Den 20% forkurskvota på NTNU studier er ganske grei å ha syns jeg. 

Herlig, rever er så søte ?

Lenke til kommentar
VegardBS skrev (6 timer siden):

Jeg har bare så vidt begynt ? Jeg går forkurs for ingeniørstudie på NTNU. Den 20% forkurskvota på NTNU studier er ganske grei å ha syns jeg. 

Herlig, rever er så søte ?

Og hvis du lurte, reven sa ingenting men bare løp rundt ?

Og vi snakker 3-5 års studier igjen etter dette? Da er det litt igjen ja, men det kommer til å gå fort når du er i gang. Forkurs høres smart ut, hva slags type ingeniør? 

Hadde jeg valgt annerledes tror jeg det hadde blitt branningeniør eller HMS ingeniør.  Men maskiningeniør virker kult det også. Så mye spennende innenfor ingeniør  

Lenke til kommentar
GiaMahan skrev (5 timer siden):

Og hvis du lurte, reven sa ingenting men bare løp rundt ?

Og vi snakker 3-5 års studier igjen etter dette? Da er det litt igjen ja, men det kommer til å gå fort når du er i gang. Forkurs høres smart ut, hva slags type ingeniør? 

Hadde jeg valgt annerledes tror jeg det hadde blitt branningeniør eller HMS ingeniør.  Men maskiningeniør virker kult det også. Så mye spennende innenfor ingeniør  

Ja, minimum 3 år etter dette. Har ikke helt bestemt meg enda, men jeg kommer til å søke på maskiningeniør, dataingeniør og datasikkerhet og se hvor jeg får plass. 

Lenke til kommentar
dysfunctional skrev (3 timer siden):

Tja. Jeg sa (i en alder av 26) "tut tut, her kommer tissen".

Folk er rare.

Haha, genialt. Det er jo bare morsomt å få den andre til å le under sex. Enten om man sier noe med vilje for å få noen til å le eller at man kommer med en uskyldig strofe som blir veldig morsom :) 

Endret av GiaMahan
Lenke til kommentar
GiaMahan skrev (38 minutter siden):

Haha, genialt. Det er jo bare morsomt å få den andre til å le under sex. Enten om man sier noe med vilje for å få noen til å le eller at man kommer med en uskyldig strofe som blir veldig morsom :) 

Jeg lo ikke da @dysfunctional sa det han sa. Derimot så ødela det stemningen litt, og det var synd for hotellrommet vårt var ikke billig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

På en måte juleferie. Egentlig eksamen i morgen, men har bare gitt opp dette semesteret helt. Så skaffet sykemelding og satser på å ta den etter sommeren... Ikke likt meg å bare gi opp på noe, men er vel en tid for det også. Så dagen gikk til fysio ("overraskende bra fremgang på 6 uker" ca 100% bra igjen nå!!! åhhhh), legen (fikk samme lege i dag som da jeg fikk hastetime pga kneet, superflott fyr. hadde en fin samtale om legeyrket ❤️ blir bare mer og mer sikker), fikse praktiske ting, og nå skal jeg rydde og vaske leiligheten. Så pakke for ferie. Får jeg tid skal jeg skrive søknader.

Det er ganske uvisst hva planen er. Tror jeg bare tar 2 fag til våren, jobbe på fjellet i 1-2 måneder på vinteren. Ikke jobbe i sommer, for første gang på noen år, men lese til alle eksamenene jeg strøk i nå (så mest sannsynlig alle..). Har fått tilbud om videre jobb på skolen jeg har jobbet på i høst, men tror jeg dropper det da jeg ønsker fleksibilitet og ikke vil være bundet til Trondheim. Men var en veldig koselig jobb!

Det merkelige er at jeg ikke føler stort selv om jeg har mislyktes såpass dette halvåret? føler ikke et snev av panikk engang egentlig... jaja, alt ordner seg vel til slutt, nå er det først og fremst på tide å få orden på hodet.

Måtte bare lufte litt, kan ikke si dette til noen jeg kjenner enda 

 

Endret av Kovalevskaja
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...