Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Opel Vectra B - Tung servostyring av og til


Anbefalte innlegg

Hei, har i det siste merka veldig tung servostyring av og til som f.eks når eg skal rygge ut bilen.. Men ikkje alltid er den slik, av og til kan den gå ganske så lett og ved lengre kjøring så fungera den som regel fint.

 

Reim har eg sjekka og det ser ikkje ut til å være noke tegn til sprekk eller slakk.. servo olje har eg også fylt på, men med tanke på at den ikkje var heilt full kan det skyldes lekasje?

Endret av seb1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei, har i det siste merka veldig tung servostyring av og til som f.eks når eg skal rygge ut bilen.. Men ikkje alltid er den slik, av og til kan den gå ganske så lett og ved lengre kjøring så fungera den som regel fint.

 

Reim har eg sjekka og det ser ikkje ut til å være noke tegn til sprekk eller slakk.. servo olje har eg også fylt på, men med tanke på at den ikkje var heilt full kan det skyldes lekasje?

Sjekk servopumpa. Min far hadde akkurat samme problemet på sin vectra. etter litt feilsøking på et verksted fant de ut at pumpa var dårlig og måtte byttes.

Lenke til kommentar

 

Hei, har i det siste merka veldig tung servostyring av og til som f.eks når eg skal rygge ut bilen.. Men ikkje alltid er den slik, av og til kan den gå ganske så lett og ved lengre kjøring så fungera den som regel fint.

 

Reim har eg sjekka og det ser ikkje ut til å være noke tegn til sprekk eller slakk.. servo olje har eg også fylt på, men med tanke på at den ikkje var heilt full kan det skyldes lekasje?

Sjekk servopumpa. Min far hadde akkurat samme problemet på sin vectra. etter litt feilsøking på et verksted fant de ut at pumpa var dårlig og måtte byttes.

 

Yup, snakka med mekaniker og ser ut til at det stemme. Skal bytte den ut med ei brukt ei sjøl :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...