Gå til innhold

Project Cars til Wii U har motorhavari


Anbefalte innlegg

At utviklere lover ting de ikke holder i slike spill som støttes tidlig i utviklingen er vel ikke akkurat noe nytt. Mange spill som faller i den kategorien i det siste dessverre. Det er litt mye å forvente av Wii U, PS4 og XBO å få et kjørespill som skal gi en så ekte følelse som mulig, også grafisk sett. Da er PC den eneste plattformen hvor du kan få en slik opplevelse, og da en litt kostbar PC. Slik er det hvis du skal ha det beste. En Wii U er jo ett leketøy i forhold til en rig med Titan X, eller 980 SLI. Likevel er det det du trenger for å nyte Project: CARS hvis du vil ha en mest ekte opplevelse som mulig.

Endret av TKongen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.techspot.com/review/1000-project-cars-benchmarks/page2.html

 

AMD sitt R9 290X sliter med under 30 fps i raniy condition, 1080p i PROJECT: Cars. R9 270 har 23 fps. Min fps er nede i 17 fps. Dette er jo med en utrolig god CPU. Spillet bruker jo overdrevent PhysX, som kommer til å knuse PS4/XBO CPU. Interessant hvordan AMD APUene skal klare seg i dette spillet. Konsoll har et minimum av kraft allerede, de takler ikke spill som ikke er optimalisert for HW den kjører på. For å klare det må de fjerne PhysX, men det er en del av spillet, så det går ikke ann. Spillet er utelukkende optimalisert for NVIDIA Maxwell, men Kepler på en grei andreplass. AMD faller bak og toppmodeller yter likt som GTX 680.

 

Når jeg så et sted at det var en Wii U tag på dette spillet, trodde jeg helt ærlig at det var en feil. Hvordan skal Wii U noengang klare å kjøre noe i nærheten av dette? Blir som å steke pizzaen i brødristeren.

 

Den eneste måten du kan få virkelig nydelige Zelda spill er å slutte å kjøpe Nintendo konsoller, og tvinge dem til å lage spill for PC. Se for deg Zelda, med Witcher 3 grafikk. Det kunne vi lett hatt i dag, hvis ikke Nintendo holdt igjen. De hadde solgt utrolig mange spill også.

 

Prosject CARS er da ute til PS4 og XBO. Her er en framerate test:
 
Grafikk sammenligning iforhold til PC:
 
Når det gjelder PC versjonen og AMD skjermkort skal AMD jobbe med drivere for spillet:
 
"“We’ve provided AMD with 20 keys for game testing as they work on the driver side. But you only have to look at the lesser hardware in the consoles to see how optimised we are on AMD based chips."
- Ian Bell, Slightly Mad Studios
 
 
Jeg ville forsåvidt ikke hatt et Zelda spill med realistisk rendering slik som i TW3. "Cartoony rendering" krever langt mindre av hardwaren å gjøre pent og det er også noe den stilen spill som Zelda og Mario Kart bør være i, men det er ikke dermed sagt at det ikke kunne vært penere eller ha åpnet for andre gameplay mekanikker eller level design med kraftigere hardware.
Lenke til kommentar

 

 
Når det gjelder PC versjonen og AMD skjermkort skal AMD jobbe med drivere for spillet:
 
"“We’ve provided AMD with 20 keys for game testing as they work on the driver side. But you only have to look at the lesser hardware in the consoles to see how optimised we are on AMD based chips."
- Ian Bell, Slightly Mad Studios
 
 
Jeg ville forsåvidt ikke hatt et Zelda spill med realistisk rendering slik som i TW3. "Cartoony rendering" krever langt mindre av hardwaren å gjøre pent og det er også noe den stilen spill som Zelda og Mario Kart bør være i, men det er ikke dermed sagt at det ikke kunne vært penere eller ha åpnet for andre gameplay mekanikker eller level design med kraftigere hardware.

 

 

Problemet er ikke at AMD ikke har optimalisert. Problemet er at spillet bruker enormt med PhysX til alt! Noe som passer utmerket for Maxwell, men forferdelig for AMD. Det er ikke noe de kan fikse. Selv Kepler fra NVIDIA ligger et stykke bak Maxwell fra NVIDIA. AMD kommer til å slite med å matche Kepler ytelse, tror Maxwell ytelse blir umulig for dem.

 

Overraskende hvor bra spillet kjører på konsoll/hvor dårlig det ser ut på PC. De har åpenbart ikke brukt mye tid på omgivelsene rundt banen, og det som ikke er selve bilbanen. Bra at de har gått for et mål på rundt 60 fps, hvertfall når det ikke regner. Et slik spill hadde ikke vært bra i 30 fps. Ligger kanskje i bruken av CPU for PhysX at de har klart til å få til noe, men virker tvilsomt det og. Visuell forskjell mellom laveste og høyeste setting var ikke altfor store, men ytelsen går kraftig ned ved å sette innstillinger til høyt. Spillet er nesten 3 ganger tyngre å kjøre med alle settings på max (med unntak av spesielle settings som MSAA som bare ødelegger ytelsen..)

 

Du kunne gjerne beholdt litt mer cartoon-style, men likevel gjort det langt bedre. Men Zelda kan vel ikke se bedre ut enn dette: http://www.wtfgamersonly.com/wp-content/uploads/2014/10/zelda_wind_waker_3.jpg, det er tross alt best det som ble lagd før.... og spillene var gode da, så hvorfor skal vi ha bedre?? /s

Autosave var jo en ganske nyttig funksjon  når det ble introdusert med ny HW. HW har absolutt mye å si for hvordan de lager ett spill. Jeg kan ikke har enorme kamper i Medieval 2: total war, fordi den sier at det vil kreve for mye CPU. HW setter begrensninger, det har det alltid gjort. Spillagere prøver jo å skjule dem, og er ofte flinke til det. Likevel ville det vært mye lettere om de sto friere.

Endret av TKongen
Lenke til kommentar
"Any performance difference with PhysX would not be reflected with differences in comparing rendering frame rates. There is no interaction between PhysX and the rendering"


 

Forskjellen mellom Maxwell og Kepler kan mulig forklares med fokus på driver optimaliseringer eller andre compute operasjoner i spillet.

Lenke til kommentar

Den eneste måten du kan få virkelig nydelige Zelda spill er å slutte å kjøpe Nintendo konsoller, og tvinge dem til å lage spill for PC. Se for deg Zelda, med Witcher 3 grafikk. Det kunne vi lett hatt i dag, hvis ikke Nintendo holdt igjen. De hadde solgt utrolig mange spill også.

 

Tullball, Nintendo har ingen grunn til å skulle begynna å lage Zelda spel med "Witcher 3"-grafikk om dei hadde bytta til PC, når dei allereie skreddersyr konsollane sine til kva dei meiner dei trenge dei til frå deira egne spelutveklarane si sida.
Lenke til kommentar

Jeg har slettet personangrep fra tråden. Vennligst vær snille og greit med hverandre. Hvis noen føler seg trkkasert eller mobbet ser vi helst at dette rapporteres slik at vi får luket det bort fra forumet. å Svare på slikt i en tråd kan gjøre ting verre.

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.
Lenke til kommentar
 
Tullball, Nintendo har ingen grunn til å skulle begynna å lage Zelda spel med "Witcher 3"-grafikk om dei hadde bytta til PC, når dei allereie skreddersyr konsollane sine til kva dei meiner dei trenge dei til frå deira egne spelutveklarane si sida.

 

Det er hvertfall det Nintendo sier. Det er jo mye mer økonomisk for dem å selge gammel, dårlig utdatert HW og lage spill til det som krever mindre i utviklingskostnader enn det er å lag noe helt nytt og skikkelig bra. Tror du virkelig spillutviklere er fornøyd med HW kapasiteter som er 10 år bak det CDPR har? I tillegg så ser Witcher 3 helt klart mye mer nydelig ut enn noe Zelda spill. Dermed ville Zelda vært bedre om det var lagt til PC. De trenger ikke ny artsyle, men ting som high-res textures, AA, Bloom, Reflections osv får jo spillet til å se mye bedre ut alene. Ingenting endrer noe på artstylen, det blir den samme, bare mye bedre visuelt.

 

 

"Any performance difference with PhysX would not be reflected with differences in comparing rendering frame rates. There is no interaction between PhysX and the rendering"
 
Forskjellen mellom Maxwell og Kepler kan mulig forklares med fokus på driver optimaliseringer eller andre compute operasjoner i spillet.

 

Vel, den påstanden kommer jo fra devsene. Har du hørt om NVIDIA Gameworks? Det er nå ganske mange der ute som sier at ytelsen både her, og for Hairworks til Witcher 3 kommer av NVIDIA spesifike måter å gjøre det på. Vet ikke så mye om detaljene, men det er noe med compute greier, som gjør arkitekturen i Mawell ekstra god til dette.

 

Devsene er sterkt interesserte i å ikke si dette, da det vil si at de faktisk har jobbet med NVIDIA som har gjort spillet dårligere for AMD folk. Dermed mener jeg heller ikke vi kan stole på uttalelser fra devsene. Sannsynligvis får vi jo aldri vite sannheten. Ikke at det er viktig på Internet uansett. NVIDIA er allerede skyldig i å gjøre det ifølge internet. Vi får jo se da, om AMD klarer å komme på nivå med Maxwell, eller Kepler for dette spillet. 

Lenke til kommentar

 

Greit nok, men jeg synes fortsatt det er svakt. At WiiU alltid var et "maybe" er helt legitimt, men det ble imo overhodet ikke kommunisert godt nok.

 

Also, så synes jeg argumentet med at de ikke hadde noe kunnskap om systemet WiiU blir litt svakt. Igjen, for vag kommunikasjon, det er alt. Men, når det er en såpass renommert utgiver (publisher) som Namco, så skulle en jo tro at man hadde relativt god tilgang på info om WiiU-systemet. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Tja, et kjapt google søk viser 4 Namco spill på Wii u, hvor kanskje det mest krevende er Tekken Tag Tournement 2, så det virker ikke som de har allverdens erfaring med Nintendo konsollen heller. 

Lenke til kommentar

Tja, et kjapt google søk viser 4 Namco spill på Wii u, hvor kanskje det mest krevende er Tekken Tag Tournement 2, så det virker ikke som de har allverdens erfaring med Nintendo konsollen heller. 

 

Poenget var jo ikke nødvendigvis at Namco selv skulle ha så mye erfaring med Wii U. I tilfellet Project Cars er de jo ikke utvikler, men utgiver. Poenget mitt var at Namco, som en respektert og stor spillutgiver (og utvikler), og med en relativt omfattende historie med Nintendo fra før, burde kunne supplert utviklerne av Project Cars med tilstrekkelig informasjon om Wii U. Men, det er godt mulig det er en helt håpløs antakelse fra min side.

Lenke til kommentar

Det er hvertfall det Nintendo sier. Det er jo mye mer økonomisk for dem å selge gammel, dårlig utdatert HW og lage spill til det som krever mindre i utviklingskostnader enn det er å lag noe helt nytt og skikkelig bra.

 

Stort budsjett =/= Betre spel.

"Betre" grafikk =/= Betre spel.

Sterkare maskinvare =/= Betre spel.

Nytt =/= Betre.

 

 

 

Tror du virkelig spillutviklere er fornøyd med HW kapasiteter som er 10 år bak det CDPR har?

Får å vera heilt ærlig så trur eg Nintendo sine utviklara drite loddrett i kva ein gjeng polakka gjere på.

 

Vist da hadde vert så forferdeleg å utvikla spel til Nintendo sine konsollar så hadde dei nok bytta studio og gått til ein av dei hundre utviklarane så lage spel til PS3/4/Vita.

 

 

I tillegg så ser Witcher 3 helt klart mye mer nydelig ut enn noe Zelda spill.

 

Subjektiv meining, eg slutta å bry meg om den vidare utviklinga av "realistisk" grafikk si Gamecube dagane.

Og alt da mase eg har sett om Witcher sin grafikk på ymse nettstadar har virkeleg ikkje imponert meg.

 

 

 

Dermed ville Zelda vært bedre om det var lagt til PC. De trenger ikke ny artsyle, men ting som high-res textures, AA, Bloom, Reflections osv får jo spillet til å se mye bedre ut alene. Ingenting endrer noe på artstylen, det blir den samme, bare mye bedre visuelt.

Altså, den einaste grunnen til at Zelda hadde blitt bedre er pga at PC kan kjøra ein litt "finare" grafikk? Synd at grafikkhora ikkje lengre blir oppfatta som nedsettande av dei så lir av da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har aldri sagt noe om at de må ha stort budsjett. Bedre grafikk gir ikke bedre spill. Jeg forventer ikke at Nintendo skal pushe realistisk grafikk og lage et superrealistisk spill med insane grafikk. De er en utrolig stor utvikler. Dermed forventer jeg kvalitet fra dem, nemelig at spillene skal se ut som 2015. Ingen Nintendo spill ser ikke i nærheten ut som 2015. Bedre grafikk gir en bedre opplevelse. Bedre grafikk gjør heller ikke spillet dårlig på noen måte, det bidrar utelukkende positivt.

 

Ser ikke hvordan Zelda serien blir ødelagt av Anti-Aliasing, virkelig ikke.

 

For å være ærlig tror jeg Nintendo burde følge med på hva andre store utviklere gjør. Hvorfor skulle devs for Nintendo være misfornøyde? Det er tross alt penger som teller mest. De tjener godt med penger på denne markedsmodellen. Den er lagd for å tjene masse penger og være forbrukerfiendtlig. 

 

Jeg har alltid vært forundret over folk som sier grafikk ikke betyr noe. Det blir hele tiden bedre grafikk. Folk kjøper stadig nye konsoller. Folk kjøper stadig GTX 960, 970, 980. Det er en grunn til det. Det blir mye bedre når det ser bra ut. Selvfølgelig teller gameplay mest, og for de med 980 rigger. Det er derfor CS:GO er mye mer populært enn CoD:AW, og det helt klart mest spillte spillet til PC er League of Legends. Likevel er det helt andre type spill enn spill som Zelda og Witcher. Hvis et spill med Zelda sin grafikk blir lansert til PC ville ingen spilt det. Folk har høyere forventninger til hvordan det skal se ut. Nintendo sin strategi er jo å holde seg utenfor, slik at de slipper de høye kravene. Folk fortsetter og støtter dem, så da fortsetter de å lansere både HW og SW som er langt tilbake i tid. Det har jo gått nedover da, men burde gå lengre ned. Er nok og det som trengs for å få Nintendo sine spillserier ut av Nintendo fengselet. Da kan vi få Nintendo spill som ser ut som 2015, håndkonsoller med batteritid over 3 timer med forferdelig skjerm osv. Da kan vi nok og få Zelda med mods. Mods er jo den beste måten fans kan holde et spill i live lenge. Dak an du få nyte klassiske Nintendo tiltler sammen med andre i lengre tid også.

Lenke til kommentar

Har aldri sagt noe om at de må ha stort budsjett. Bedre grafikk gir ikke bedre spill. Jeg forventer ikke at Nintendo skal pushe realistisk grafikk og lage et superrealistisk spill med insane grafikk. De er en utrolig stor utvikler. Dermed forventer jeg kvalitet fra dem, nemelig at spillene skal se ut som 2015. Ingen Nintendo spill ser ikke i nærheten ut som 2015. Bedre grafikk gir en bedre opplevelse. Bedre grafikk gjør heller ikke spillet dårlig på noen måte, det bidrar utelukkende positivt.

 

Windwaker HD ser berre teit ut med bloomen dei la til. Treng ein meir kraft enn ein Gamecube får å laga eit spel så ser bra ut? Vist Ja, korleis ser Windwaker utdatert ut, og korleis ville alle disse moderne effektane forbetra da spele?

 

 

 

Ser ikke hvordan Zelda serien blir ødelagt av Anti-Aliasing, virkelig ikke.

Har eg sagt da? Eg seier at da ikkje forbetre spela å streva etter denne Witcher 3/Crysis/whatever-grafikkstormannsgalskapen.

 

 

 

For å være ærlig tror jeg Nintendo burde følge med på hva andre store utviklere gjør.

Sist gong dei gjorde da fekk me dlc, eg vil heller at Nintendo driter i kva dei andre gjere enn å etterapa EA, Capcom, Activision og alle dei andre tulleselskapa som held på. Einaste eg kunne tenka meg at Nintendo kopierte frå nokon, er Sony sitt "cross buy"-kontosystem, men utan dei månadlege sikkerheitsbrudda deira.

 

 

Hvorfor skulle devs for Nintendo være misfornøyde?

Tror du virkelig spillutviklere er fornøyd med HW kapasiteter som er 10 år bak det CDPR har?

Må du bestemma deg far.

 

 

 

Det er tross alt penger som teller mest. De tjener godt med penger på denne markedsmodellen. Den er lagd for å tjene masse penger og være forbrukerfiendtlig.

Å nei, eg får ikkje spela Zelda på facebook boksen min, kor forbrukerfiendtlig av dei!

Regionlåsen til Nintendo ville bare ha blitt erstatta med Steam sin region/land baserte CDnykel-lås.

 

 

Jeg har alltid vært forundret over folk som sier grafikk ikke betyr noe. Det blir hele tiden bedre grafikk. Folk kjøper stadig nye konsoller. Folk kjøper stadig GTX 960, 970, 980. Det er en grunn til det.

Einaste grunnen til at eg oppgradere PC'en min er pga spel eg har lyst til å spela krever meir.

Betyr ikkje at eg synst at Assault Squad 2 er eit betre spel enn C&C Red Alert eller da orginala Men of war, eg har spelt Men of war serien frå Men of war til Assault Squad 2 med utruleg låg grafisk stand får å få den beste ytelsen, sånn at eg kan spela utan lag og stuttering.

 

Har kjøpt Wii-U og 3ds får å spela nye spel som intresserar meg på dei konsollane, og kjem kun til å kjøpa ein PS4 om hypotetiske spel eg vil ha på den konsolle ikkje kjem til noken andre eg allereie har. Har ingenting med grafikk å gjera, ellers så ville eg hatt Wii-en og Wii U-en kobla til eit CRT får å få den beste grafikken på virtual console spel.

 

 

Det blir mye bedre når det ser bra ut.

Slett ikkje, da blir ein knapp forbetring.

 

 

Selvfølgelig teller gameplay mest, og for de med 980 rigger. Det er derfor CS:GO er mye mer populært enn CoD:AW, og det helt klart mest spillte spillet til PC er League of Legends.

Ikkje dei beste eksempla på god gameplay på PC du kunne ha valgt etter min meining, men greit nok. Men kva skal ein med 980 riggar når alle dei spela kjøre 1080 60fps på svakare? Eg skjønner at du oppgradere PC til å holda lenge, men du skal ikkje sitta og skrika om at konsollar held igjen PC grafikk og at konsollspel hadde sett mykje betre ut på PC, når alt du spelar er League of Dota: GO som kjøre lika bra på ein konsoll.

 

 

Likevel er det helt andre type spill enn spill som Zelda og Witcher.

Dæven.

 

 

Hvis et spill med Zelda sin grafikk blir lansert til PC ville ingen spilt det. Folk har høyere forventninger til hvordan det skal se ut.

Du meiner altså at ingen ville ha spelt Zelda med Zelda grafikk på PC? PC kor folk kjøpte Minecraft, Fez, Terraria, the warz og uferdige "early access"-spel med placeholder grafikk i hytt og gevær? PC som er hovudplatformen til Storstrategi sjangeren kor ein stor andel av spelarbasen spelar med counters istaden får sprites og 3d modellar? Er Skylappar ein del av din personlege klesstil eller?

Heartstone, WoW, LoL som du sjølve nevnte og liknande spel er heller ikkje noko spesielt grafisk krevande, og dei er gigantiske på PC. Du har ikkje noko grunnlag får å sei at Zeld med Zelda grafikk ville aldri ha solgt på PC.

 

 

 

Da kan vi få Nintendo spill som ser ut som 2015, håndkonsoller med batteritid over 3 timer med forferdelig skjerm osv.

Du vil ha betre grafikk og batteritid, men du vil ha dårlige skjermar? I alle dagar..

Har personleg aldri hatt problem med Nintendo sitt valg av skjermar si DS kom på banen.

 

 

 

Da kan vi nok og få Zelda med mods. Mods er jo den beste måten fans kan holde et spill i live lenge.

Trur du virkeleg at Nintendo, som du beskriver som forbrukerfiendtlig ville ha latt spelet vert heilt opent får modding? Dei er ikkje Bethesda som må la spela vera moddbare får at folk skal kunna fiksa dei får dei.

 

 

 

Dak an du få nyte klassiske Nintendo tiltler sammen med andre i lengre tid også.

Kan eg ikkje gjera da allereie då? Eg synst no å ha spelt på Super Nintendo, N64 og Gamecube i lag med mor mi og to av småsyskena mine får ikkje så lenge sida.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

I tillegg så ser Witcher 3 helt klart mye mer nydelig ut enn noe Zelda spill.

Off topic men dette blir helt tullete sammenligning, zelda skal ikke se realitisk ut som the witcher 3, da hadde ikke serien vært noe kjekk å spille...
 

 

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Ikke for dette spillet tydeligvis. Men dette trodde jeg var avklart for veldig lenge siden i fra utviklerene sin side?

Jeg er enig i at Wii U ikke er konsollen for den råeste grafikken, og markedet er begrenset. Avgjørelsen er forståelig (jeg er sikker på at avgjørelsen om å skrote Wii U i realiteten er tatt). Uansett er jeg skuffet.

 

Jeg er også sur for det sleipe kommunikasjonen. Det har aldri før vært formidlet den minste tvil fra utviklernes side om at det ville komme en Wii U versjon. Tvert om forsikret de om at hver forsinkelse var nødvendig for å sikre en bedre opplevelse, at Wii U ville by på samme opplevelse, om ikke samme grafikk etc.

 

For oss som har en bullshit-detektor lå det i kortene at versjonen ville bli droppet. Dette pga mangel på release dato og bilder fra spillet. Det er ikke poenget. Poenget er at de snakker ut av r**a.

 

At de ikke kjenner hardwaren er også okse-møkk. De har holdt på med Wii U versjonen i flere år nå (om man skal tro dem). Den unnskyldningen kunne fungert for tre år siden, men ikke nå.

 

Jaja

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det at utvikleren ikke klarer å bruke bloom betyr ikke at bloom er dårlig. Det er veldig bra. Hvordan kan noe seriøst si at windwaker ikke ser utdatert ut? Er bare å sammenligne med League of Legends, som er et av de letteste PC-spillene du får. De lager bedre utseende spill til mobil.

 

Det å bedre grafikken er ikke stormannsgalskap. Med bedre grafikk blir det lettere å leve seg inn i spillet, bli dratt inn i den nydelige verdenen. Det gir en mye bedre opplevelse. Det er derfor slike spill forsøker å få den best mulig, fordi de vet at det hjelper mye på opplevelsen.

 

Det å se på andre devs, betyr ikke kopiere det de gjør. Bare følge med, og ikke leve isolert. Ellers er du plutselig helt utenfor.

 

Det jeg sier samstemmer helt fint. Jeg tror utviklerne ikke er fornøyd med HW begrensningene de blir pålagt. Samtidig så er de nok fornøyd med pengene de får. Nok til at de fortsetter å lage spillene. Er det ikke rimelig å tro at slike kreative folk vil utfolde sin kreativitet så mye de kan? Da er det kjedelig når en fyr kommer til de og sier: "Nintendo har bare forferdelig HW, så det går nok ikke med disse ideene, finn på noe annet, som lar seg gjøre."

 

Hvis du kjøper ny PC for å bare kunne kjøre nyere spill, da kjøper du ikke 960/970/980 er poenget mitt. De kjøper du hvis du vil ha god grafikk. Du vil ellers koble konsollene til CRT for å få enda dårligere bilde enn det som allerede selges?  Ellers har PC folk langt høyere oppløsning og framerate enn 1080p@60. Et enkelt 980 vil heller ikke klare alle spill på 1080p@60. 

 

Du sier altså at hvis du har 980 så er det bortkastet å spille lettere spill? Folk som har 980 kan både spille de lette og de tunge spillene. Du kjøper 980 slik at du kan spille tyngre spill, ikke for å sitte å se på nydelig grafikk hvert sekund på PCen. Ellers ville hverken Dota eller league fungert på konsoll. CS:GO hadde vært mulig, men konsoll hadde hatt enormt handikapp.

 

Hvis Zelda kom til PC med Wii U grafikk hadde mange spilt det. Jeg sier at hvis et annet spill enn zelda kom fra en stor utgiver, som var essensielt Zelda stil (altså hypotetisk) hadde ingen kjøpt det. Du sammenligner med indie-spill og helt andre kategorier. Ellers er Total War et av de mest kjente strategispillene til PC. Det har ekstremt god grafikk. Civilization er og et, og det har absolutt 3D grafikk. Hvor er disse store ikke 3d figur strategispillene?

 

Sett skjermene til 3DS ved siden av skjermen i Galaxy S6. Sett CPU og GPU ved siden av S6. Sett batteritid, størrelse og vekt ved siden av S6. Alt ved produktet er rett og slett forferdelig. En diger klump, uten noe batteritid med skjerm og prossesor som hører til på museum, sammen med pennen og kamera osv. Du har nok ikke hatt noe problem med det, men den kunne vært 10 ganger bedre. Se hvilken pris Sony har for sin Vita, se på prisen for NVIDIA Shield tablet. Det er ren svindel fra Nintendo sin side. Burde nesten ikke vært lovlig.

 

Jeg tror ikke Nintendo ville åpnet spillene for modding, akkurat som de ikke releaser for PC. Det er derfor jeg sa hvis de går konkurs :)

Du kan spille gamle Nintendo spill. Likevel er det veldig mange som har kastet/ødelagt sin N64 og Gamecube. De er og ute av produksjon, og spill og konsoll kan være vanskelig å få tak i. Spesielt hvis det var noe som ble vanlig å gjøre. For PC kan du bare laste opp ditt 10 år gamle spill på din nye 980 rig og spille. du kan ha mods slik at det blir mer gøy og ser bedre ut. Du kan bruke tjenester for å få multiplayer til spill som har mistet støtte for det. Mods er ikke der for at spill må fikses. Har du sett hva alle modsene til ARMA har ført til f. eks? Modsene er langt vanligere enn å spille selve spillet. MC er et av de mest spilte og det er jo ren modding, vel ikke på xbox.

 

Uansett om det finnes folk som deg, som påstår at grafikk ikke har noen innvirkning på spillet er det veldig mange som synes det. Det er heller ikke noe som skader de som ikke bryr seg. Derfor lurer jeg på hva som er så negativt med at det blir bedre. Det er jo noe alle vil være fornøyde med, og ingen vil tape på. Vel, bortsett fra Nintendo. Det er jo i så fall deres feil som selskap som ikke evner å komme nye tider i møte og endre hvordan de holder på. Det er ikke noe som forbrukerene skal beskymre seg om. Hvertfall ikke når selskapet selger enheter som 3DS...........

Lenke til kommentar

Syns dette blir feil. WU-versjonen burde di gjere ferdig sjølv om det betyr noko redusert grafikk.

 

Er bare å roe ned denna unødvendige eyecandy'n slik at spillet oppnår 60fps. Ein grafisk stil a la mario kart hadde sikra det.

 

 

 

Når det kommer til viktigheten av grafikk, kan eg ikkje med min beste vilje sjå noko behov for overdådig grafikk framfor 1080p og 60fps. Eyecandy blir for min del lite pent å sjå på om bildeflyt og oppløsning ikkje innfrir.

 

Heile opplegget med at spillutviklere ser for seg at spillet skal være så og så pent er noko steike vrøvl. Først og fremst bør spill fungere perfekt og levere eit godt gameplay. Såleis er 60fps eit minstekrav sjølv om det regner måseskit. Dernest bør spill innfri ei oppløsning som står til tida vi lever i og da er 1080p eit minstekrav. Om spillutvikler da ikkje greier å gje spillet den visuele grafikken di såg for seg er det bare å legge inn mulighet for nedgradering av bildeflyt og oppløsning slik at alle grafikkhungrige kan få spille i 720p og 30fps med maks eyecandy. Kan ikkje skjønne at dette kan være så vanskelig.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Det at utvikleren ikke klarer å bruke bloom betyr ikke at bloom er dårlig. Det er veldig bra. Hvordan kan noe seriøst si at windwaker ikke ser utdatert ut? Er bare å sammenligne med League of Legends, som er et av de letteste PC-spillene du får. De lager bedre utseende spill til mobil.

 

Det å bedre grafikken er ikke stormannsgalskap. Med bedre grafikk blir det lettere å leve seg inn i spillet, bli dratt inn i den nydelige verdenen. Det gir en mye bedre opplevelse. Det er derfor slike spill forsøker å få den best mulig, fordi de vet at det hjelper mye på opplevelsen.

 

Det å se på andre devs, betyr ikke kopiere det de gjør. Bare følge med, og ikke leve isolert. Ellers er du plutselig helt utenfor.

 

Det jeg sier samstemmer helt fint. Jeg tror utviklerne ikke er fornøyd med HW begrensningene de blir pålagt. Samtidig så er de nok fornøyd med pengene de får. Nok til at de fortsetter å lage spillene. Er det ikke rimelig å tro at slike kreative folk vil utfolde sin kreativitet så mye de kan? Da er det kjedelig når en fyr kommer til de og sier: "Nintendo har bare forferdelig HW, så det går nok ikke med disse ideene, finn på noe annet, som lar seg gjøre."

 

Hvis du kjøper ny PC for å bare kunne kjøre nyere spill, da kjøper du ikke 960/970/980 er poenget mitt. De kjøper du hvis du vil ha god grafikk. Du vil ellers koble konsollene til CRT for å få enda dårligere bilde enn det som allerede selges?  Ellers har PC folk langt høyere oppløsning og framerate enn 1080p@60. Et enkelt 980 vil heller ikke klare alle spill på 1080p@60. 

 

Du sier altså at hvis du har 980 så er det bortkastet å spille lettere spill? Folk som har 980 kan både spille de lette og de tunge spillene. Du kjøper 980 slik at du kan spille tyngre spill, ikke for å sitte å se på nydelig grafikk hvert sekund på PCen. Ellers ville hverken Dota eller league fungert på konsoll. CS:GO hadde vært mulig, men konsoll hadde hatt enormt handikapp.

 

Hvis Zelda kom til PC med Wii U grafikk hadde mange spilt det. Jeg sier at hvis et annet spill enn zelda kom fra en stor utgiver, som var essensielt Zelda stil (altså hypotetisk) hadde ingen kjøpt det. Du sammenligner med indie-spill og helt andre kategorier. Ellers er Total War et av de mest kjente strategispillene til PC. Det har ekstremt god grafikk. Civilization er og et, og det har absolutt 3D grafikk. Hvor er disse store ikke 3d figur strategispillene?

 

Sett skjermene til 3DS ved siden av skjermen i Galaxy S6. Sett CPU og GPU ved siden av S6. Sett batteritid, størrelse og vekt ved siden av S6. Alt ved produktet er rett og slett forferdelig. En diger klump, uten noe batteritid med skjerm og prossesor som hører til på museum, sammen med pennen og kamera osv. Du har nok ikke hatt noe problem med det, men den kunne vært 10 ganger bedre. Se hvilken pris Sony har for sin Vita, se på prisen for NVIDIA Shield tablet. Det er ren svindel fra Nintendo sin side. Burde nesten ikke vært lovlig.

 

Jeg tror ikke Nintendo ville åpnet spillene for modding, akkurat som de ikke releaser for PC. Det er derfor jeg sa hvis de går konkurs :)

Du kan spille gamle Nintendo spill. Likevel er det veldig mange som har kastet/ødelagt sin N64 og Gamecube. De er og ute av produksjon, og spill og konsoll kan være vanskelig å få tak i. Spesielt hvis det var noe som ble vanlig å gjøre. For PC kan du bare laste opp ditt 10 år gamle spill på din nye 980 rig og spille. du kan ha mods slik at det blir mer gøy og ser bedre ut. Du kan bruke tjenester for å få multiplayer til spill som har mistet støtte for det. Mods er ikke der for at spill må fikses. Har du sett hva alle modsene til ARMA har ført til f. eks? Modsene er langt vanligere enn å spille selve spillet. MC er et av de mest spilte og det er jo ren modding, vel ikke på xbox.

 

Uansett om det finnes folk som deg, som påstår at grafikk ikke har noen innvirkning på spillet er det veldig mange som synes det. Det er heller ikke noe som skader de som ikke bryr seg. Derfor lurer jeg på hva som er så negativt med at det blir bedre. Det er jo noe alle vil være fornøyde med, og ingen vil tape på. Vel, bortsett fra Nintendo. Det er jo i så fall deres feil som selskap som ikke evner å komme nye tider i møte og endre hvordan de holder på. Det er ikke noe som forbrukerene skal beskymre seg om. Hvertfall ikke når selskapet selger enheter som 3DS...........

 

Hva i all verden er det du snakker om? Wind waker er da aldeles ikke utdatert og enheter som 3ds? 3ds er faktisk ganske populært og har bedre spill enn både xbox one og ps4 til sammen så det...

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

"Syns jeg"

 

Den bør du begynne å legge til.

 

Jeg syns håndholdt konsoll er helt ustyrlig dritt å spille på, og det er som å be om senebettennelser om man skal sitte med en slik uergonomisk konsoll mellom hendene. Nå har riktig nok 3Ds kommet i større utgave og med en 3D-funksjon som faktisk er brukbar ( etter så mange år ) så den er nok hakket bedre i bruk da.

 

Men håndholdt har jeg gitt opp. Prøvd med både GBA, PSP,3Ds og Vita. Men ikke faen om det går inn altså. Alt er videresolgt og forhåpentligvis i bedre hender.

 

Min morgen-rant :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...