Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du vinduer bak i varebilen? I så fall så ville jeg kjøpt noe til å dekke over vinduene med. Jeg ville gjerne lydisolert veggene også.

 

Ellers er det ikke dumt å pakke med seg en spade og en sekk med sement. I tilfelle du kjører deg fast i snøen og må grave deg ut og strø.

Lenke til kommentar

Laptop. Internett får du via mobilen (wifi hotspot).

 

Sammenleggbar militærspade (feltspade). De er billige, sammenleggbare og svært solide.

Et liknende produkt koster 99 kroner på Clas Ohlson, men min er ekte militær, kjøpt på overskuddslager.

Veldig nyttig når du må grave litt, og tar lite plass. Særlig nyttig om vinteren, hvis brøytebilen har bygget snøborg rundt bilen din på parkeringsplassen.

 

Leatherman multiverktøy bør alle ha i bilen, evt. en swiss army knife.

Kan brukes til alt, enten du har kjøpt noe med kraftig plastemballasje som er umulig å åpne uten kniv, du må kutte et tau, eller du simpelthen skal åpne ei brusflaske eller hermetikkboks.

Man kan være temmelig hjelpeløs uten.

 

Om vinteren bør du ha hurtigkjettinger som passer hjulene på bilen din. Tren på å montere dem, så du ikke får noen negative overraskelser.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

12V --> 240 Volt omformer. + Mikrobølgeovn for å varme opp hurtigmat. Så man slipper å kjøpe dyrt på kiosk/pølsebu, veikro og bensinstasjon. Den kan komme nyttig med til mye annet. Husk å la motoren svive så batteriet ikke går flatt.

 

Kjøpe seg ekstremt tykke kobberkabler. Koble de i parallell med et nyinnkjøpt batteri. For å kunne kjøre utstyr litt lengre tilfelle du ikke kan ha motoren på over alt. Det finnes en rekke typer batterier i "bilbatteriformatet" til forskjellig formål. Snakk med noen som har greie på det, bilverksted, batteridistributør, elektriker med flere.

 

http://batteryuniversity.com/learn/article/serial_and_parallel_battery_configurations

 

Et 24 Volt batteri kan du også ha glede av, men det kan ikke stå direkte i parallell med startbatteriet på bilen. Men, du kan lade det eller flere slike opp fra dynamoen om du har en 12V --> 24V konverter i mellom.

 

EDIT:

Ooops. War kom meg litt i forkjøpet, selv om han tilnærmet seg dette på en litt annen måte. Strømaggregat kan man ha som en backup. Men, husk å ha drivstofflager stående til den bruken. Eller velg et som kan dele av bilens drivstofftank.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...