Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bli kjæreste med utro eks?


Anbefalte innlegg

Heihei!

 

Hadde tenkt å begrense lengden på innlegget, men vil gjerne ha med bakgrunnen for spørsmålet mitt (bare bla ned hvis du ikke gidder lese, jeg skjønner det godt):

 

Jeg er en ung jente som akkurat nå er i mitt tredje forhold. Det første startet tidlig (jeg var 14), han var ganske mye eldre sett i forhold til min alder, og maktbalansen mellom oss var på ingen måte lik. Jeg flyttet hjemmefra omtrent på samme tid pga. familieproblemer, og hadde ingen andre som "tok vare på meg", slik at det var godt med en som brydde seg. Men også han hadde en del problemer: han drakk for mye, noe jeg hadde dårlige erfaringer med hjemmefra som preget min syn på drikkingen hans. Han var generelt temperamentsfull, men i fylla ble det mye verre. Det skjedde at han tydde til vold. I tillegg ble forholdet vårt preget av løgn og utroskap fra hans side. Selvfølgelig var jeg også dum, og jeg skulle og kommet meg ut av det fortere. Men på grunn av aldersforskjellen og situasjonen jeg var i, mener jeg han hadde mer ansvar. Etter to år gjorde jeg det slutt.

 

Mitt andre forhold begynte noen måneder etterpå, og det var av en helt annen verden enn det første. Vi møttes like før sommeren, alt klikket med en gang. Det som skulle være en lunsj ble først til hele dagen sammen, så hele dagen + middag på kvelden, så hele dagen, middag og overnatting, og plutselig hadde vi vært sammen hele den helgen. Han måtte reise tilbake dit han bodde, men det ble snart sommerferie, og vi var sammen så og si hele ferien. Siden vi kom til å bo langt vekke fra hverandre de neste to åra, lagde vi en liten "plan", som blant annet inkluderte at vi skulle møtes en gang i måneden. Det holdt den første måneden. Litt ute i den andre troppet han plutselig opp. Jeg ble først kjempeglad selvfølgelig, men han så veldig lei seg ut, så jeg skjønte at det ikke var et hyggelig overraskelsesbesøk. Så fortalte han at han hadde vært utro (hadde sex med en annen jente, om det gjør noen forskjell).

 

Hadde vanligvis kunnet tilgi dette. Gjorde jo det med min første kjæreste hele tiden. Men det var også litt av poenget: jeg hadde fortalt om hvordan det var i det første forholdet til kjæresten, masse ting ingen andre visste, blant annet alt utroskapen hans. Hadde aldri sett for meg å stole på noen slik jeg stolte på han. Likevel gjorde han det samme selv.

 

Så gikk det igjen en del måneder, før jeg havnet i det forholdet jeg er i nå. Det gikk mye saktere enn de to første, kjente han en stund først, snakket massemasse på chat (han bor også et godt stykke unna). Vi er veldig like i interesser, verdier m.m., vet hva den andre skal til å si før den har sagt det, har det kjempebra.

 

Okei, hehe, her er greien: møtte eksen, han i det andre forholdet, for et par uker siden. Han tekstet at han var i byen, og inviterte meg til favorittrestauranten min. Ble så og si "forelsket på nytt", han er kjempemorsom, smart, fin, vi er ganske like, men utfyller hverandre. Vi hadde en utrolig fin kveld, med både seriøs prat, og mye tull.

 

Snakket med vennen hans som han bor med, og han sier at han ikke viser interesse for andre jenter, og fortsatt snakker om meg. Det ble slutt i september i fjor.

 

Skal jeg prøve å bli kjæreste med eksen igjen? Eller bli hvor jeg er, nå som jeg for en gangs skyld har funnet en som ikke er utro? Selv om dere selvfølgelig ikke kan "føle hva jeg føler", vil jeg gjerne ha second opinions. Føler meg forelsket i begge, egentlig.



Anonymous poster hash: 3f389...75a
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har det kjempebra, men vurderer å bli sammen med en som har brutt din tillit. Slike burde du ikke engang vurdert en gang til. En forelskelse går over og man har realiteten å forholde seg til.

Hm, godt poeng. Takk!

 

Hvem er det som blir utro om du blir sammen med eksen ?

?? Ville jo slått opp med kjæresten min i så tilfelle.

 

Anonymous poster hash: 3f389...75a

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Sjeldent jeg egentlig skriver i slike tråder, men rådet mitt til deg er å holde deg til den du har i dag. Gresset vil alltid være grønnere på den andre siden, men det vil også til slutt visne og dø. Hold deg til den du har, og jobb for å få forholdet til å vare lengre enn forelskelseperioden :) 

Lenke til kommentar

Mitt råd er ihvertfall å kutte ut eks nr2, han var utro imot deg, hvorfor skal du tilgi noe slikt? Du kan da umulig syntes det er noe artig?

 

At du møtte eks nr 2 på favoritt restauranten din er vel å grå sona når det gjelder ovenfor din nåværende kjæreste, tror neppe du hadde likt at han gjorde det samme med hans egne ekser.

 

Tror du må finne deg en ny kar som er lik eks nr 2, men ikke er utro, siden du faktisk ikke går 100% for typen din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...