Gå til innhold

Algoritme for flyreise


Anbefalte innlegg

Huhu, jeg skal ut i reise med fly snart og har aldri gjort det før så lurer derfor på hvordan dette gjøres. Derfor lurer jeg på om noen av dere kan lage en algoritme for flyreise. La oss si at jeg finner flyplassen, og kommer meg inn hovedinngangen, hva gjør jeg herfra og til jeg går ut av hovedinngangen hos destinasjonen? Algoritmen må inkludere alt fra hvor jeg skal gå, hvem jeg skal snakke meg, hva de spør om, hva skal jeg ta med hvor, hvilke papirer jeg trenger hvor, hvordan finner jeg flyet, hvor venter jeg på flyet osv. Alt mulig. Desto mer detaljert jo bedre. Ta hvertfall med alt obligatoriske for å gjennomføre en flyreise, men også fint med ekstra tips som hvor man veksler penger, hvor ofte får man mat på flyet osv.

 

På forhånd takk,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Du reiser til flyplassen, finner riktig sted for bagasje innlevering, får billett slik at du slipper gjennom sikkerhetsgaten, går igjennom den, så avhengig om du skal fly innenlands eller skal til det store utlandet blir du enten værende på innlandsterminalen, alternativt gå til utland hvis du skal til et annet land. Når du har kommet til riktig terminal sjekker du nærmeste skjerm med avganger og finner din sammen med gate nr. når du har gjort dette går du til gaten og venter, eventuelt setter deg på et av vannhullene og slapper av. Penger veksler du i landet du skal til, eventuelt har du med visa kortet ditt! Vanskeligere er det ikke, er det noe du lurer på er det nok av service folk som jobber på flyplassen du kan spørre om hjelp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Ta det helt med ro, folk er som oftest hjelpsomme på flyplasser. 

 

Jeg vet ikke hvor du skal reise, men det vanligste er å sjekke inn på internett. Når du kommer til flyplassen går du bort til skranken(det står oppgitt navn på de ulike stedene+flyselskapet du skal reise med). Deretter viser du mest sannsynlig papirene du har skrevet ut hjemme+pass. Så sier de at du skal legge kofferten(e) oppå båndet, så får du igjen papirene dine. Deretter går du til sikkerhetskontrollen, tar av belte/andre metallting, legger tingene dine oppi en sånn boks, viser det papiret tror jeg, går gjennom den greia. Om den piper begynner de å ta på deg, og muligens gå gjennom en gang til. 

 

Så kommer du sannsynligvis inn til en kafee, der du kan kjøpe ting. De tingene kan du ta med deg inn på flyet. Så kan du gå på taxfreen om du vil, bare husk å ta med den boardingkortet når du skal kjøpe ting. Så ser du på en skjerm der din destinasjon står, klokkeslett og hvilken gate du skal på. Når det er på tide å gå til gaten står det "go to gate". Deretter viser du boardingkortet og pass, og bare følger folkemengden inn i flyet. Når du kommer i flyet bør du finne setet ditt, og vente med å ta håndbagasjen din oppi hyllene over setene((((må bare si det i og med det er så irriterende med folk som lager kø)))). Når du lander følger du egentlig bare etter folka du tok fly med. I noen land må du betale visum, men mitt beste tips er egentlig å bare følge etter "gjengen din". Noen ganger må du vise pass, mens i andre land bare finner du bagasjen din og stikker. Du kan ta ut penger på flyplassen du reiser fra, flyplassen du kommer til ellers er det alltid vekslekontorer rundt om kring. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

  1. Går til innsjekkingsautomat

Finner fram kort/referansenummer

Trykker på innsjekkingsautomat

Får boardingkort og bagasjetag

Fester bagasjetag på bagasje

Går til bagasjelevering

Scanner bagasje (evt. leverer til en bemannet skranke)

Går mot sikkerhetskontroll

Venter i kø på sikkerhetskontroll

Venter fortsatt i kø på sikkerhetskontroll

Tar PC ut av veske og legger denne i eget trau

Tar alle gjenstander i et nytt trau sammen med jakke og belte

Går gjennom metalldetektor

Er heldig som blir tilfeldig sjekket av en sikkerhetsvakt

Henter PC, gjenstander, jakke og belte

Går mot kiosken

Henter noe drikke

Betaler for noe drikke

Finner avgangstavlen

Finner gate

Går mot gate

Passkontroll (hvis nødvendig)

Setter seg ved gate

Gaten åpner

Viser boardingkort til betjeningen

Går om bord i flyet

Står i kø om bord i flyet

Irriterer deg litt over de som på død og liv ikke kunne sjekke inn bagasjen og tar opp all plass i midtgangen

Finner setet

Setter deg

Fester beltet

Setter telefon i flightmode

Sjekker in-flight magasinet

Flyet starter

Flyet taxer

Flyet letter

Setebeltelyset slukkes

Halve passasjerhorden reiser seg for å hente noe i bagasjelukene

Sove/lese/musikk/kjede deg

Mat og drikke serveres/selges

Spise litt

Levere fra deg matbrettet

Sove/lese/musikk/kjede deg

Flyet begynner å gå nedover

Setebeltelyset tennes

Kapteinen sier noe du såvidt hører

Innflyging

Landing

(er du heldig får du bevitne den kleine charter-applausen)

Flyet taxer

Flyet parkerer

ALLE(!!!) reiser seg samtidig - totalt kaos

Du følger strømmen ut av flyet

Du går mot bagasjeutlevering

Passkontroll (hvis nødvendig)

Bagasjeutlevering (bare å ta løpefart inn i mengden når du ser bagasjen, her er det anarki)

Tar med bagasje

Går mot utgang

Endelig ute

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...