Gå til innhold

ANMELDELSE: The Witcher 3: Wild Hunt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk ikke Dragon Age: Inquisition en 9er her også?

 

Det stemmer. Marius likte Dragon Age: Inquisition veldig godt, og forklarte hvorfor i en lang anmeldelse i fjor høst. Hele begrunnelsen kan du lese i lenken nedenfor:

 

http://www.gamer.no/artikler/anmeldelse-dragon-age-inquisition/165423

 

Gløtter jeg i kommentarfeltet til anmeldelsen ser jeg at noen er uenige, mens andre er enige. Tipper det kommer til å være slik i dette kommentarfeltet også. :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Bra det lever opp til den enorme hypen dette spillet har fått! Personlig så likte jeg eneren (40 timer) bedre enn hva jeg har spilt av toeren (5 timer). Så forventningene mine til 3eren har vært litt over middels bare. Fikk det i posten på mandag, håper å få spilt mye til helgen!

Lenke til kommentar

En bauta av et spill jeg storkoser meg med. Ikke hatt samme godfølelsen i en åpen verden siden jeg spilte Red Dead Redemption. Et spill det virker som CC Project har hentet mye inspirasjon fra. Tar meg stadig i å bli imponert over hvilken dybde questene har, og hvor rik verden føles!

Endret av archongamer
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Koser meg selv med dette spillet. Har ingen problemer med bildefrekvensen (spiller på PC). Spiller på High med alt av effekter på, og har 60 fps for det meste. Detter ned til ca. 45 fps når det skjer mye, men er positivt overrasket over hvor bra spillet kjører, og jeg har ingen monster PC :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lurer på om jeg har spilt samme spill som anmelder.... med mindre spillet forandrer seg ekstremt mye. Sakser inn en del av det skrev i Twitcher-tråden, for at folk skal få litt mer info om dette "spennende bak hver sving"-spillet.

 

Den åpne verdenen i Twitcher 3 er utrolig kjedelig og veldig generisk. Disse spørsmålstegnene som man finner rundt omkring er utrolig simple "quests" bygd opp rundt nøyaktig samme lest. Dette er Ubisoft/GTA-måten å implementere ting å gjøre på. At folk synes dette er morsomt å gjøre er imponerende, men det er dessverre folk som dette som gjør at Ubisoft holder på som de gjør og at spillkvaliteten på AAA-spill bare blir verre og verre, for dette er ikke gøy. Om alle disse stedene bare er repitisjoner av en håndfull scenarioer (som igjen er minimalt forskjellige fra hverandre), så er det fullstendig latterlig, Anmeldelsen sier selvsagt ingenting om dette, men jeg håper for anmelders skyld at dette ikke stemmer, for da er anmeldelsen basert på ren løgn.

 

Sidequests har også stort sett vært bygd opp rundt samme lest i de 10 timene jeg har spilt til nå (alt i første området + en del i område to). Bruk Twitcher-sansen din, følg sporet til du finner en person/ting. Flesteparten av sidequests finner man også på tavler (til nå), og det leder til neste gigantiske problem, også veldig tydelig i åpen verden-spill. Det er massevis av små landsbyer, men det er absolutt ingen å snakke med. Kanskje det er en kjøpmann og/eller en smed der, men verdenen føles så utrolig død. Jeg regner med dette også endrer seg drastisk, hvis ikke er det enda mer løgn i anmeldelsen.

 

Hovedhistorien har også bare vært et gigantisk fetch-quest hvor du rir endeløse distanser for å komme til neste sted før man må ri enda mer for å banke/hente noe. Om hovedhistorien er 25 timer med dette, så må minst halvparten være ridning. Verdenen føles som den eksisterer for å få tiden til å gå, og for å gi folk som liker å "kose" seg i en gåsimulator noe å gjøre. (Jeg får fnatt av at det finnes så mange folk som heller vil ha det enn en velutviklet og velddesignet historiekampanje med en verden som gir mening) Det verste er at CD Project gjorde narr av denne typen quests (og dermed egentlig alle spillerne som hyller dette spillet opp i skyene) i kyllingmann-oppdraget i Twitcher 2, men så er hele måten Twitcher 3 er bygd opp på basert på nøyaktig samme måte. Har knapt nok opplevd noe mer ironisk i spillhistorien.Virker som hovedhistorien fortsetter i samme stil i følge anmeldelsen, men det trekkes i alle fall fram som negativt.

 

Slossingen har også aldri vært bra i Twitcher-spillene, men man kan i alle fall hoppe til siden denne gangen, så man slipper den forferdelige rullingen hele tiden. Dessverre så oppfører monstre seg på en slik måte at det er mye vanskeligere å spille om man ikke ruller rundt som en villmann. Liker best å sloss mot enkeltmonstre, og mennesker, siden man kan få et slags taktisk aspekt inn i slossingen. Resten handler stort sett bare om å unngå å bli omringet ved å sprette rundt. Slossingen er absolutt ikke fantastisk denne gangen heller, men den er i alle fall okay nok til at jeg kan forstå at noen synes den er bra.

 

Om man likte Witcher 2 for det veldig bra questdesignet pga en fokusert spillverden tror jeg fort man kan bli veldig skuffet. Men om man gleder seg til Assassin's Creed 142, eller har lyst til å spille en gåsimulator hvor man kan "kose" seg med MMO-oppgaver, så er det nok perfekt. Tar forbehold om at spilldesignet ikke endrer seg drastisk i løpet av resten av spillet, men anmeldelsen kan umulig være basert på starten, siden det som skrives ikke stemmer i det hele tatt. 

 

PS:

(Ja, det er lov å like MMO-oppgaver, men da får man kalle en spade for en spade og ikke si at det skjuler seg noe "spennende bak hver sving" Ikke er det så mye greier rundt hver eneste sving heller, siden det ikke er så mange monstre i verden, noe jeg synes er bra)

Endret av radiohodet
  • Liker 6
Lenke til kommentar
snip

 

Du skriver starten. Hvor langt har du egentlig spilt før du har gjort deg opp en mening?

Det tar deg ofte 20 min+ om du skal ri til der et quest ber deg dra, og da er det selvsagt meningen du skal benytte deg av fast travel.

Så synes du ridingen er kjedelig kan jeg anbefale deg å prøve den ;)

 

Jeg leser hva du skriver her og i den andre tråden og kjenner meg virkelig ikke igjen i det du beskriver.

Så om du fortsatt er på startsonen og gjør quest der kan jeg forstå det til dels, men strengt tatt har ikke spillet begynt mens du er der.

På meg virker det som du kanskje burde gi det litt tid og se det ann, for at det bare er fetch quest osv er jo direkte feil.

Ja de finnes, men de er i veldig fåtall kontra quest som både tar nye vendinger, leder til nye quest og ellers er veldig spennende selv for sidequest å være.

Disse spørsmålstegnene kan skrus av, og det er stor variasjon hva du finner bak de. Noen er det svært lite, andre leder til lange quest og oppgaver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ser at ingen virkelig stiller det viktige spørsmålet og som har vært en god del av Witcher serien hittil : Hva med damene?????

 

De er vakre som alltid :)

Subjektivt! Yennefer er ihvertfall veldig bra gjennomført, med tanke på personlighet. Utseende er det heller ikke noe galt med.

Lenke til kommentar

God anmeldelse, selv om spillet hadde fått 10/10 poeng av meg. Et av de beste spillene jeg har spilt. Lurer på om bildene er tatt av pc? ser at det er brukt Xbox kontroller og syns grafikken er veldig bra der.

Med mindre du ser på noen helt andre screenshots enn meg, tror jeg du har tenkt feil. Ser da vitterlig PS4-button prompts (X, O, R3 osv) i alle bildene i artikkelen.

Lenke til kommentar

 

 

God anmeldelse, selv om spillet hadde fått 10/10 poeng av meg. Et av de beste spillene jeg har spilt. Lurer på om bildene er tatt av pc? ser at det er brukt Xbox kontroller og syns grafikken er veldig bra der.

Med mindre du ser på noen helt andre screenshots enn meg, tror jeg du har tenkt feil. Ser da vitterlig PS4-button prompts (X, O, R3 osv) i alle bildene i artikkelen.

Det er PS4 versjonen de har testet ja. :)

Det står i kursiv i bunn av anmeldelsen.

Lenke til kommentar

soneklart 10 fra meg! beste opplevelsen hatt på lenge.. kjører på ultra på pc med 60 fps kjøpt samlepakken å alt :) anbefales virkelig.. viss du ikke har råd ran ei gammel kjerring på byn.. det spillet fortjenes å bli spilt!^^

Det yter tidvis svakt på PlayStation 4 og det å holde styr på inventaret er rotete og unødvendig komplisert? nei å nei.. på tide konsollene får en dårli port enn at vi må slite! ^^

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

God anmeldelse, selv om spillet hadde fått 10/10 poeng av meg. Et av de beste spillene jeg har spilt. Lurer på om bildene er tatt av pc? ser at det er brukt Xbox kontroller og syns grafikken er veldig bra der.

Med mindre du ser på noen helt andre screenshots enn meg, tror jeg du har tenkt feil. Ser da vitterlig PS4-button prompts (X, O, R3 osv) i alle bildene i artikkelen.

Åja, ser nå at bildene i anmeldelsen er ps4. Trykket på "bilder (225)" helt øverst i artikkelen og der tror jeg det er PC. Spiller selv på PS4 og synes det ser veldig bra ut!

Lenke til kommentar

Fin anmeldelse, helt enig med 9'er, kanskje 10 fra min side. Får samme følelse fra TW3, som når jeg spillte TW1. :D TW2 hadde noe i kampsystemet jeg ikke klarte, så spillte det veldig lite. Prøvde først Max settings på alt, men fps gikk litt for mye opp & ned (alt fra 29-45), så litt pushet litt ned til en miks 50/50 med High/Ultra, ligger jeg nærmere 60 konstant, 50~ish om jeg løper igjennom en by, spillet ser nydelig ut :D

 

MEN! Jeg sliter med soft crash... (kan legge ned spille / alt-tabbe / ctrl+alt+delete), dette skjer helt ut av det blå overalt til ugjevne tider. Har skjedd i menyen, når jeg står helt stille, i combat, overalt. Sliter som sagt ikke med fps'n, spiller bare henger seg opp. :( fått spillt alt fra 10-min til nesten 2 timer per session (hatt 10+ slike krasj nå).

 

Prøvde å gå tilbake til en eldre driver 350.42, men etter 1 time+ skjedde det der også. Prøvd også å nedclocke kortet basert på temp (stoppe på 75C) (GTX 780 Ti), hjelp?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...