Gå til innhold

TEST: Logitech MX Master


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At Logitech ikke bryr seg om hva du sier på et forum i Norge, men de bryr seg om at du kjøper eller ikke kjøper musen deres. Det er selvsagt helt greit at du uttaler deg på forumet, men du har ikke klart å demonstrere på noen som helst måte at du har "mer rett" enn de som akkurat som meg har tenkt å kjøpe denne musa. Så det du sier har ingen betydning :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

er du klar over at du høres ut som sur person som er misfornøyd bare fordi jeg ønsker meg muligheten til å kunne bruke standard opplad bare batterier i datamus eller andre trådløse enheter .

 

du høres ut som om du er fullstendig i mot den muligheten

 

jeg skulle bare ha vist hvorfor du protesterer mot den muligheten

 

hvorfor skal man godta fast montere batterier når det er mange som ikke ønsker det ?

 

logitech er et stort konsern som har mange kunder .

da kan de ikke bare ta hensyn til en del av kundene siene

  • Liker 1
Lenke til kommentar

er du klar over at du høres ut som sur person som er misfornøyd bare fordi jeg ønsker meg muligheten til å kunne bruke standard opplad bare batterier i datamus eller andre trådløse enheter .

 

du høres ut som om du er fullstendig i mot den muligheten

 

jeg skulle bare ha vist hvorfor du protesterer mot den muligheten

 

hvorfor skal man godta fast montere batterier når det er mange som ikke ønsker det ?

 

logitech er et stort konsern som har mange kunder .

da kan de ikke bare ta hensyn til en del av kundene siene

Demonterer du Logitech MX Master, så vil du se at det ikke er plass til et vanlig standard oppladbar batteri.. :)

Lenke til kommentar

 

er du klar over at du høres ut som sur person som er misfornøyd bare fordi jeg ønsker meg muligheten til å kunne bruke standard opplad bare batterier i datamus eller andre trådløse enheter .

 

du høres ut som om du er fullstendig i mot den muligheten

 

jeg skulle bare ha vist hvorfor du protesterer mot den muligheten

 

hvorfor skal man godta fast montere batterier når det er mange som ikke ønsker det ?

 

logitech er et stort konsern som har mange kunder .

da kan de ikke bare ta hensyn til en del av kundene siene

Demonterer du Logitech MX Master, så vil du se at det ikke er plass til et vanlig standard oppladbar batteri.. :)

 

Det er nok plass , men når logitech  designer det slik at det ikke skal være plass så er noe galt , spesielt når det ikke er fler alternativer under samme type mus

 

for å poengtere det jeg vil fram til enda en gang så vil jeg ta et eksempel

om det er en datamus , fjernkontroll eller noe annet har ikke så mye å si

 

hvis man kjøper en mus med opplagbare stavbatterier som var veldig vanlig før

så tar det eksempelvis 3-4 år før batteriet er utslitt ,

da går man  i butikken og kjøper seg noen oppadbare batterier av samme type

og man kan forsatt bruke musen i mage flere år

 

med dagens design når batteriet er utslitt etter 3-4 år så er det veldig liten sjanse for at det finnes noen reserve batteri å få tak i etter 4 år

da er man tvunget til å kjøp en ny mus

 

et tankekors er at Samsung forsøkte seg med kalkulert bruks tid på tv apparater for noen år siden 

her kan man lure på om  logitech spekulerer i det samme

det er også flere andre produsenter som er begynt å lime fast mobiltelefon batteriet fordi de regner med at man bytter telefon før batteriet er utslitt likevel

Lenke til kommentar

Samtlige mobiltelefoner idag (av de merkene man har hørt om), så kan man bytte batteriet på.

 

Ellers, så nei, man får ikke plass til et vanlig oppladbar batteri i MX Master musen til Logitech.

 

Hvorfor skal de designe en PC mus etter hvordan batteriene passer? Da er det jo bedre at de designer batteriene etter formen på produktet.

 

Ser for deg oppladbar batteri av vanlig størrelse på en vanlig smart tlf idag. Den hadde jo sett helt idiotisk ut! - men det spiller vel ingen rolle for deg, siden man kan kjøpe nye batterier på kiwi om 4 år?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Samtlige mobiltelefoner idag (av de merkene man har hørt om), så kan man bytte batteriet på.

Da har du gått glipp av noe

 

 

Ellers, så nei, man får ikke plass til et vanlig oppladbar batteri i MX Master musen til Logitech.

tøv ,  men når de designer den for å bare bruke dyre  spesial batterier så forventer man ikke noe annet

 

 

 

Hvorfor skal de designe en PC mus etter hvordan batteriene passer? Da er det jo bedre at de designer batteriene etter formen på produktet.

 

1 : for å spare på utviklingskostnadene

2 : for å få enda flere til å bruke produktet

 

 

først gikk det til helvete når man ble totalt avhengig av strøm

nå går det enda mere til helvete når alt utstyret man bruker blir så de grader avhengig av spesialbatterier som må laddes opp en gang  om dagen ( mobiler pcer ) og en gang i uken for data mus

 

Da er det ikke noe som tenker på at det forsatt finne steder i verden der de normalt ikke bruker strøm

Lenke til kommentar

Da har du gått glipp av noe

Tydligvis. Hvor jeg jobber tar vi imot rundt 2-10 mobiler daglig for alle type problemer.

Tror ikke det har vært ett tilfelle hvor er batteri ikke kunne bli byttet pga "telefonen var lagd sånn".

 

tøv , men når de designer den for å bare bruke dyre spesial batterier så forventer man ikke noe annet

Batteritypen som blir brukt er en helt vanlig standard, som blir brukt i alle type elektronikker. De er faktisk billigere enn de oppladbare du kjøper. :)

 

 

 

 

Da er det ikke noe som tenker på at det forsatt finne steder i verden der de normalt ikke bruker strøm

Nå tviler jeg sterkt på at dyre laptoper er tiltenkt folk i en verdensdel som ikke har strøm som fast levestandard

Endret av Merko.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tydligvis. Hvor jeg jobber tar vi imot rundt 2-10 mobiler daglig for alle type problemer.

Tror ikke det har vært ett tilfelle hvor er batteri ikke kunne bli byttet pga "telefonen var lagd sånn".

hvor tror du alle påstandene om at man må sende inn Ipone for å byttet batteri kommer fra ?

 

 

 

Batteritypen som blir brukt er en helt vanlig standard, som blir brukt i alle type elektronikker. De er faktisk billigere enn de oppladbare du kjøper. :)

 

hvilken standard

man får bare ikke kjøp dem i vanlige elektronikk  butikker

er man heldig så kan det hende at man finner noe som passer hos class ohlson ell l. tilsvarende butikker

http://www.google.no/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAcQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.mytrendyphone.no%2Fshop%2Fbatteri-logitech-harmony-21464p.html&ei=q_BiVYz7CYGcsgH7xYCgDA&bvm=bv.93990622,d.bGg&psig=AFQjCNEA9wRc5d53KrQM_qw4721-kWZlvA&ust=1432633883399272

 

de ligner på de batteriene man bruker i mobiler , men det betyr ikke at de kan brukes om hverandre

 

for tiden finner man hverken reservebatteri til MX master eller Harmony one på nettsidene til logitech

Det må det være en grunn til

 

Man skal tvinges til å kjøpe noe nytt etter 3-4 år når batteriet er utslitt

 

jeg hadde sett for meng en mus med oppladdbart batteri ( eventuelt vanlige batterier )  som hadde samme egenskapene som perfomance eller master , der det ikke var nødvendig å ladde eller byttet ut batteriene før det var gått 3-4 måneder eller mere.

Er det for mye å forlange ?

 

jo sjeldnere man ladder jo mindre belaster man batteriet , og da forlenges holdbarheten

 

 

 

Nå tviler jeg sterkt på at dyre laptoper er tiltenkt folk i en verdensdel som ikke har strøm som fast levestandard

 

Det trenger ikke å være dyre lapptopper .

men noe man tar med seg der det er dårlig med tilgang til strøm

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

hvor tror du alle påstandene om at man må sende inn Ipone for å byttet batteri kommer fra ?

De kommer fra folk som deg.

Gå til www.ebay.com skriv inn "iphone <4, 5 eller 6> battery", så vil du få opp ekstremt mange selgere som selger batteri til nettopp iphone.

 

Sånn, nå er den myten avkreftet at det ikke går ann og bytte batteri på iphone.

 

 

for tiden finner man hverken reservebatteri til MX master eller Harmony one på nettsidene til logitech

Det må det være en grunn til

En gang til, gå til www.ebay.com søk på "Logitech harmony one battery", så vil du få opp mange butikker som selger batteri til harmony one. :) Ikke så vanskelig, er det?

 

 

jeg hadde sett for meng en mus med oppladdbart batteri ( eventuelt vanlige batterier )  som hadde samme egenskapene som perfomance eller master , der det ikke var nødvendig å ladde eller byttet ut batteriene før det var gått 3-4 måneder eller mere.

Er det for mye å forlange ?

 

Virker som du ser for deg mye rart. Ja, det er for mye å forlange pr dags dato da det er begrenset hvor mye størm som man får plass til inni et batteri.

Bruker produktet mye strøm, så vil det utrolig nok, tappe batteriet mye fortere enn produkter som ikke trekker like mye strøm.

 

Har dem for store batterier i feks en PC mus, så vil den bli for tung, noe som vil resultere i at folk ikke vil bruke den. Derfor må de finne en mellomting mellom god ergonomi og passende vekt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Sånn, nå er den myten avkreftet at det ikke går ann og bytte batteri på iphone.

Kan du da fortelle meg hvorfor det eksister spesial firmaer som selger sepesial verktøy for at fol slk skal kunne bytte batteriet på sin iphone ?

 

Det virker som du bare vil definere personer som ikke klare å bytte batterier på ting som ikke er beregnet for det for idioter

det er slike ting som irriterer

 

og for pokker , hvorfor må man bare referer til ebay hver gang man skal ha tak i noe som burde være tilgjengelig her i landet ?

å måte  vente 14 dager på nytt batteri til musen  eller fjernkontrollen når den har sluttete å fungere er lit drøyt

 

da kjøper man nytt i stedet

Lenke til kommentar

For en gangs skyld er jeg faktisk tilbøyelig til å være enig med elgen. Batteriene i f.eks iPhone er åpenbart ikke laget for at folk skal kunne bytte dem selv. Er du ivrig nok kan du sikkert bytte hver eneste del, om du er flink med loddebolt og forstørrelsesglass.

 

I Performance MX har de klart å gjøre batteriet lett tilgjengelig og utbyttbart, og det kunne de også klart på den nye.

Lenke til kommentar

Kan du da fortelle meg hvorfor det eksister spesial firmaer som selger sepesial verktøy for at fol slk skal kunne bytte batteriet på sin iphone ?

Dette er nytt for meg.

 

Da jeg tidligere har jobbet på en plass som er Apple verksted, så ble det i hvertfall på iphones hovedsaklig brukt phillips eller torx skrutrekkere om man skulle bytte batteri.

Som er i dag standard skrutrekkere som man får kjøpt over alt som selger den type verktøy.

 

og for pokker , hvorfor må man bare referer til ebay hver gang

Fordi Ebay er en grei søkeportal som søker igjennom tusenvis av butikker og lister dette opp i et greit format.

 

Men om du virkelig vil ha norske butikker (som får gratis reklame nå), så kan jeg feks nevne ipimp.no, mytrendyphone.no ol, som også selger batterier til eks. iphone.

Ja, du tenker helt korret. Nevnte nettsted selger også batteri til din fjernkontroll.

 

Uansett, så spiller det vel ingen rolle, da ingen mobiltelefoner bruker standard batterier, da er vel telefon helt uaktuelt for deg uansett, siden man ikke får kjøpt nytt batteri på kiwi ol etter 4år?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg er venstrehendt (som Mozart og Einstein m.fl...) og har aldri savnet mus for venstrehendte.

Jeg bruker høyrehånden på musen og dermed har jeg skrivehånden ledig.

Høyrehendte burde bruke musen med venstrehånden.

En annen fordel jeg har, er at jeg også kan bruke venstrehånden på musen hvis jeg ønsker.

Skulle bare ønske jeg gadd å lære meg å skrive med høyrehånden også :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...