Gå til innhold

Solgte World of Warcraft-juks i over 5 år – nå har de stengt metoden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bots er en bieffekt av gamedesign som ikke er i forbrukerenes interesse, det som er passende er en redesign av spillet.

 

AtW

 

Det er Blizzard som lager World of Warcraft. Det er Blizzard selv som bestemmer hvordan spillet skal være designet. Om enkelte mener designet er dårlig, så får de velge et spill som har et design de liker.

Lenke til kommentar

 

Bots er en bieffekt av gamedesign som ikke er i forbrukerenes interesse, det som er passende er en redesign av spillet.

 

AtW

Det er Blizzard som lager World of Warcraft. Det er Blizzard selv som bestemmer hvordan spillet skal være designet. Om enkelte mener designet er dårlig, så får de velge et spill som har et design de liker.

 

 

Hva er poenget ditt? At man ikke skal kunne mene noe om spill? Man må bare holde kjeft og enten kjøpe eller ikke kjøpe spillet?

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Bots er en bieffekt av gamedesign som ikke er i forbrukerenes interesse, det som er passende er en redesign av spillet.

 

AtW

Det er Blizzard som lager World of Warcraft. Det er Blizzard selv som bestemmer hvordan spillet skal være designet. Om enkelte mener designet er dårlig, så får de velge et spill som har et design de liker.

 

 

Hva er poenget ditt? At man ikke skal kunne mene noe om spill? Man må bare holde kjeft og enten kjøpe eller ikke kjøpe spillet?

 

AtW

 

Det virket som du mente at bruk av botter var OK dersom spilleren selv mente designet var dårlig. Mente du det?

Jeg skjønner ikke spørsmålene dine. Mener du at botter er eneste mulighet til å uttrykke misnøye med et spill? Man kan skrive på forum, la være å anbefale spillet til venner eller, i wows tilfelle, ikke betale månedsavgift. 

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

Endelig kan det se ut som om Blizzard har gjort et viktig tiltak mot "botting". Blizzard har visst om slikt i mange år, og har egentlig kunne identifisere en del bottere dersom de hadde villet, men bedre sent enn aldri.

 

Botting er en slags kriminalitet i og med at man til sin egen fordel reduserer kvaliteten på den varen (her: WoW) noen andre har kjøpt.

"Ban forever", etter min mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Bots er en bieffekt av gamedesign som ikke er i forbrukerenes interesse, det som er passende er en redesign av spillet.

 

AtW

Det er Blizzard som lager World of Warcraft. Det er Blizzard selv som bestemmer hvordan spillet skal være designet. Om enkelte mener designet er dårlig, så får de velge et spill som har et design de liker.

 

 

Hva er poenget ditt? At man ikke skal kunne mene noe om spill? Man må bare holde kjeft og enten kjøpe eller ikke kjøpe spillet?

 

AtW

 

Det virket som du mente at bruk av botter var OK dersom spilleren selv mente designet var dårlig. Mente du det?

Jeg skjønner ikke spørsmålene dine. Mener du at botter er eneste mulighet til å uttrykke misnøye med et spill? Man kan skrive på forum, la være å anbefale spillet til venner eller, i wows tilfelle, ikke betale månedsavgift. 

 

Tror du overanalyserer det han sier. For å forstå problemet så må man spørre seg hvorfor folk botter. Der kommer spilldesign inn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det er fullt mulig å mene at botting er galt, og samtidig mene at bruk av botting ofte er et resultat av dårlig spillutforming :) De to trenger ikke stå i motsetning til hverandre.

Lenke til kommentar

C4STOR: Har nada å si, folk botter fordi de er late og ikke gidder å spille slik det er meningen man skal.

Noen har til og med unnskyldninger som, "har ikke tid"

Det har masse å si. Et spill som WoW belønner tidsbruk. Bruk av tid til å utføre forholdsvis trivielle oppgaver. Da vil du få et marked for bots

Lenke til kommentar

 

C4STOR: Har nada å si, folk botter fordi de er late og ikke gidder å spille slik det er meningen man skal.

Noen har til og med unnskyldninger som, "har ikke tid"

Det har masse å si. Et spill som WoW belønner tidsbruk. Bruk av tid til å utføre forholdsvis trivielle oppgaver. Da vil du få et marked for bots

 

Som jeg sa, det koker ned til at folk er late og vill ha alt uten å gjøre noe for det.

Lenke til kommentar

 

 

C4STOR: Har nada å si, folk botter fordi de er late og ikke gidder å spille slik det er meningen man skal.

Noen har til og med unnskyldninger som, "har ikke tid"

Det har masse å si. Et spill som WoW belønner tidsbruk. Bruk av tid til å utføre forholdsvis trivielle oppgaver. Da vil du få et marked for bots

 

Som jeg sa, det koker ned til at folk er late og vill ha alt uten å gjøre noe for det.

 

Du får ikke alt ved å bruke bots. En bot tar seg av det mest trivielle, mens spilleren selv kan bruke tid på de oppgavene som gir mening for vedkommende. Du kan ikke snakke om latskap i et spill. Det er ikke en jobb. Et spill skal underholde.

Lenke til kommentar

Har brukt demonbuddy aktivt i lang tid selv på opp til 7 boter og er veldig fornøyd med programmet. Før så mutliboxa jeg 4 kontoer VELDIG aktivt og passerte vel 3000 timer på min første konto innen 2 år men pga det elendige loot systemet til Diablo så jeg at jeg egentlig bare kastet bort masse masse timer på å stange i veggen hele tiden fordi diablo 3 ikke har noen belønnings system utifra hvor mange timer du bruker, alt er RNG.

 

F.eks

 

Det gikk 1,5 år uten å få en eneste SMK til WD, 2 år uten en WoW til Wizard og Furance kom nesten aldri til min Barbarian, de jeg fikk hadde DÅRLIG stats at de nesten var instant salvage, samme gjaldt Kridershot til min DH.

 

Jeg valgte så å prøve å bote en konto og etter en stund botet jeg alle kontoene. Det tok fremdeles LANG tid før jeg fikk gode BiS items men nå kunne jeg ihvertfall gjøre andre ting mens botene gjorde jobben, f.eks ha et sosialt liv :p

 

Nå har jeg solgt unna 2 kontoer (ca 400-500 euro pr konto), 2 har blitt bannet (en i September og en i Juni ifjor) og har nå kun 2 hovedkontoer og 1 som jeg bruker til å samle Keys for Hellfire amuleten.

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

 

 

 

 

C4STOR: Har nada å si, folk botter fordi de er late og ikke gidder å spille slik det er meningen man skal.

Noen har til og med unnskyldninger som, "har ikke tid"

Det har masse å si. Et spill som WoW belønner tidsbruk. Bruk av tid til å utføre forholdsvis trivielle oppgaver. Da vil du få et marked for bots

Som jeg sa, det koker ned til at folk er late og vill ha alt uten å gjøre noe for det.
Spill er lagd for å være moro, når du "leier hjelp" for å slippe spillet så bør man tenke på designet. De fleste spill jeg spiller ville det ikke falle meg inn å betale for å slippe å spille. Problemet er som oftest at spillet begrenser for mye hva man kan gjøre uten å låse opp diverse muligheter ved å spille mye. AtW
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

C4STOR: Har nada å si, folk botter fordi de er late og ikke gidder å spille slik det er meningen man skal.

Noen har til og med unnskyldninger som, "har ikke tid"

Det har masse å si. Et spill som WoW belønner tidsbruk. Bruk av tid til å utføre forholdsvis trivielle oppgaver. Da vil du få et marked for bots

 

Som jeg sa, det koker ned til at folk er late og vill ha alt uten å gjøre noe for det.

 

Du får ikke alt ved å bruke bots. En bot tar seg av det mest trivielle, mens spilleren selv kan bruke tid på de oppgavene som gir mening for vedkommende. Du kan ikke snakke om latskap i et spill. Det er ikke en jobb. Et spill skal underholde.

 

Ja for det er jo så underholdene å ikke måtte gjøre noe selv.

Jo, jeg kan fint snakke om latskap, for alle de som bruker bots i PVP er både late og har dårlig sportsånd.

Lenke til kommentar

En annen ting som må nevnes er at Blizzard tok utviklerene av Honorbuddy til retten

 

Good evening,
Good morning,
Good afternoon everyone,

It seems like Honorbuddy was detected, we are not sure, but looking at the BAN THREADS, we think that its the most likely option atm.

We are sorry for all your lost WOW Accounts, hopefully you can use them again after the 6 months ban is lifted. I have read here in the forums a bit, a lot of the accounts where 10 years old. This is a pity. We always say, do not use your valuable accounts as the risk is always there.

Some of us seem to forget the Gilder times, or were not around in 2006-2008. With Glider you knew that there where 2 software detections a year, it just happened.

With Honorbuddy you thought that we are unbeateable, we never thought that, we've succeeded since 2010 - Honorbuddy had not a single software detection. It seems there is one now.

It also seems that Blizzard was really pissed at our first win at the court of appeals in Hamburg. It might have been coincidental. Nothing is for sure.

You ask yourself what happens next? For now we closed our Honorbuddy Authentication, when we know any more details we will inform you.

I am not really sure why Blizzard - while being against Bots ... - has only temporary closed the accounts, for 180 days.

My speculation is, that after 180 days it is 13th December 2015 - and a new WOW Add-on will be released. Who knows... the fact that Blizzard on the one side says "Kill all bots", and on the other side temporary closes the accused accounts, does not make any sense to me.

Update May 16:
We want to be offering Honorbuddy as soon as possible. Right now, we have no news for you. Please do bear with us - immediately we have news we will share it.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

C4STOR: Har nada å si, folk botter fordi de er late og ikke gidder å spille slik det er meningen man skal.

Noen har til og med unnskyldninger som, "har ikke tid"

Det har masse å si. Et spill som WoW belønner tidsbruk. Bruk av tid til å utføre forholdsvis trivielle oppgaver. Da vil du få et marked for bots

 

Som jeg sa, det koker ned til at folk er late og vill ha alt uten å gjøre noe for det.

 

Du får ikke alt ved å bruke bots. En bot tar seg av det mest trivielle, mens spilleren selv kan bruke tid på de oppgavene som gir mening for vedkommende. Du kan ikke snakke om latskap i et spill. Det er ikke en jobb. Et spill skal underholde.

 

Ja for det er jo så underholdene å ikke måtte gjøre noe selv.

Jo, jeg kan fint snakke om latskap, for alle de som bruker bots i PVP er både late og har dårlig sportsånd.

 

Baserer du den påstanden på egen erfaring eller kjenner du mange nok som bruker bots til at du har et grunnlag stort nok til å understøtte påstanden?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

C4STOR: Har nada å si, folk botter fordi de er late og ikke gidder å spille slik det er meningen man skal.

Noen har til og med unnskyldninger som, "har ikke tid"

Det har masse å si. Et spill som WoW belønner tidsbruk. Bruk av tid til å utføre forholdsvis trivielle oppgaver. Da vil du få et marked for bots

 

Som jeg sa, det koker ned til at folk er late og vill ha alt uten å gjøre noe for det.

 

Du får ikke alt ved å bruke bots. En bot tar seg av det mest trivielle, mens spilleren selv kan bruke tid på de oppgavene som gir mening for vedkommende. Du kan ikke snakke om latskap i et spill. Det er ikke en jobb. Et spill skal underholde.

 

Ja for det er jo så underholdene å ikke måtte gjøre noe selv.

Jo, jeg kan fint snakke om latskap, for alle de som bruker bots i PVP er både late og har dårlig sportsånd.

 

 

Det er jo eksakt det som viser at spillet bør vurdere sitt design, folk BETALER for å slippe å spille deler av spillet. Er ikke det et dårlig tegn?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...