Gå til innhold

Trenger nytt ID kort. Hvor får man det fra?


Anbefalte innlegg

Før hadde jeg et gammelt bankkort med ID (bilde og personnummer). Dette har jeg mistet/ødelagt.

 

Så i praksis har jeg ingen ID jeg kan vise ved f.eks. bankuttak eller andre ting som krever å vise ID. Har bare bankkort uten id. 

 

Hvor kan jeg bestille et vanlig id-kort? Vil helst ikke ha bankkort med ID fordi jeg ikke vil ha både kortnr og id på samme sted.

 

Nasjonalt ID-kort kommer visst ikke før 2016 eller 2017. Hva kan jeg bruke som ID når jeg ikke har lappen?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo men har jo ikke passet med meg rundt omkring. Det hender jo at de spør etter ID på polet f.eks.

Kan ikke vise bankkort uten id da. Eller hvis en politimann stopper meg og ber om ID.."Øh nei har den i..den andre buksa".

 

Må jo finnes et rent ID-kort man kan bestille? Sender av og til penger med Western Union til søstra mi i London. Da må jeg ha ID. For eksempel.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Uansett, jeg er ikke noen anti-autoritets fyr og det er heller ikke det dette handler om. Jeg vil bare ha en eller annen type ID jeg kan vise ved forespørsel, om det er i en butikk, bank, ved innsjekk på flyplassen eller anything. Det har jeg ikke for øyeblikket. Passet er altfor stort til å ha i lomma, og vil heller ikke risikere å miste det ute.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...