Gå til innhold

Garmins første med optisk pulsmåler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Må "klokker" med slik pulsmåling sitte stramt, eller kan de sitte halvløst som en vanlig klokke ?

Skal sitte så stramt at det ikke er noe gap mellom lys-sensor og armen. Da vil ikke sensoren bli påvirket av annet lys enn sitt eget.

 

Spent å se hvordan beskyttelsen under hjelper mot dette. Og om klokken fortsatt føles stram ut.

Lenke til kommentar

Må "klokker" med slik pulsmåling sitte stramt, eller kan de sitte halvløst som en vanlig klokke ?

 

Min erfaring med Microsoft Band er at den ikke trenger å sitte så stramt for likevel å lese korrekt puls. Men så løst at den "sklir rundt armen" kan den ikke være.
Lenke til kommentar

 

Min erfaring med Microsoft Band er at den ikke trenger å sitte så stramt for likevel å lese korrekt puls. Men så løst at den "sklir rundt armen" kan den ikke være.

Har du testet den? F.eks. ved å bruke Band samtidig med et pulsbelte for å sammenligne?
Nei. Men jeg ser på gjennomsnittsmålingen etter endt økt og ser at den er "OK".
Lenke til kommentar

Jeg har i dag Polar M400 som jeg bruker både til trening og som aktivitetsmåler. Sikler litt på 225 siden den er nyere og jeg slipper pulsbeltet.

 

Savner at den tok pulsen f.eks hvert 30 min. Jo mer data jo bedre. :)

 

Nå er innmaten på 225 nesten identisk med 220. Går nok et år før en ser klokker fra Garmin uten pulsbelte som er laget fra grunn med tanke på hardware osv.

Lenke til kommentar

Nei. Men jeg ser på gjennomsnittsmålingen etter endt økt og ser at den er "OK".

Ok. De fleste tester jeg har sett viser at slike klokker ofte enten konsekvent viser litt for høy/lav puls, eller at tilpasningen ikke skjer raskt nok - en graf over tid vil altså være 'glattere' enn realiteten. Ingen krise, akkurat, men ikke like bra som belter enda. Da blir det en kost/nytte-vurdering som avgjør.

 

Jeg synes ikke beltet er veldig forstyrrende, så jeg venter nok en stund, men det er ingen tvil om hva som vil ta over etter hvert. Spennende.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

"Men Garmin har ingen planer om å finne opp kruttet selv på denne fronten, og implementerer teknologien til Philips/Mio, slik også TomTom har gjort."

Dette stemmer vel ikke helt siden Garmin 235 har egen sensor og ikke bruker Mio, riktignok

Tomtom og Polar vil vel også komme med egen sensor etterhvert.

Polar har også foreløpig kun "rimelige" klokke/bånd med pulsmåling uten belte, så de mer avanserte vil også komme med pulsmåling direkte på hånden.

Lenke til kommentar

Imponerende batterilevetid på den klokka. Etter nærmere granskning så reduseres batteriet fra 4uker til 10 timer om man slår på GPS tracking da.

De fleste slike klokker dobler som aktivitetsmåler og puls/gps-klokke. Når puls/gps er på så er det ingen som har særlig mer enn 8-10 timer kapasitet.

Lenke til kommentar

 

Jeg har i dag Polar M400 som jeg bruker både til trening og som aktivitetsmåler. Sikler litt på 225 siden den er nyere og jeg slipper pulsbeltet.

 

Savner at den tok pulsen f.eks hvert 30 min. Jo mer data jo bedre. :)

 

Nå er innmaten på 225 nesten identisk med 220. Går nok et år før en ser klokker fra Garmin uten pulsbelte som er laget fra grunn med tanke på hardware osv.

Det tok litt kortere tid, nå har Garmin 235 kommet med egen måler. Den fungerer visst ikke så godt som Mio sin.

Polar kommer nok snart med sine klokker med egne pulsmålere.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...