Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har et problem med en bærbar PC, dukker opp noe som kan se ut som noe smiley lignende på skjermen. Legger ved et bilde av problemet her!

 

Skjønner ikke helt hva dette kan være? Det dukker opp innimellom, lurer på om det kan være virus av noe slag? Pcen fungerer som normalt, men synes det er veldig merkelig at dette dukker opp, vises både på startskjermen og hvis jeg har programmer oppe og dekker deler av skjermen, med ruter av noe slag! Har kjørt både AVG, og Mbam, Mbam fant noe og valgte å fjerne dette, men problemet er der fortsatt.

 

Håper noen her inne kan hjelpe!!

post-355934-0-85326000-1431717814_thumb.jpg

Endret av christe2407
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å oppgradere/reinstallere skjermkortdriveren. Hvis ikke det funker, sjekk om maskinen får nok kjøling. Om det er i orden, sjekk om det er støv som blokkerer vifta inni maskinen. Hvis det er i orden, sjekk kjølingen på GPU brikken. Hvis ingenting av dette frister, sjekk garantien og belag deg på å være uten maskin en stund mens den er til reparasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min erfaring med dette er at det som regel er GPU-relatert eller relatert til minne som brukes av GPU. Det kan jo emuleres i software også så det er ikke helt utenkelig at det kan være rampestreker fra malware, selv om jeg personlig tviler litt på det. Prøv å la maskinen kjøle seg godt ned og se om det fremdeles er der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...