Gå til innhold

FØRSTEINNTRYKK: The Witcher 3: Wild Hunt


Anbefalte innlegg

Prøvde det på PC i et par timer, og jeg kan trygt si at dette ikke er noe for meg. Buggy, glitchy, grafikken er meh, og det er et rent helvete å spille med mus/tastatur (ja jeg vet jeg kunne ha koblet til en gamepad).

Et eksempel på en bug er når man er inne på menyen hos en merchant. Hvis man har musepeker'n på et bestemt sted i inventoryen så vil spillet automatisk hoppe mellom de forskjellige menyene. Ergo, hvis man har et item der så vil man aldri få gjort noe med det hos merchanten.

Glad jeg ikke betalte ei krone for det, for nu er det avinstallert.

 

Kjøp deg en konsoll du. PC er tydelig ikke noe for deg! Hos meg har jeg ikke merket noe bugs eller glitches. Ultra å 1440p gir absolutt ingen dårlig grafikk heller, samt kontroll systemet fungerer knirkefritt både med tastatur/mus/xbox one kontroll uten å måtte endre på noe! 

 

 

Pirater å tjuvradder som deg er årsaken til at PC blir ned prioritert framfor konsoll!

 

Slutt å stjel spillene for å så klage over noe du aldri akter å betale for!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Glad jeg ikke betalte ei krone for det, for nu er det avinstallert.

Så du spilte en pirat kopi ? Isåfall tror du ikke det kan ha noe med buggy, glitchy osv?

 

Siden spillet er uten DRM, er det som AtW'n skrev. 1:1 kopi

 

Ville ikke vært så sikker på 1:1. Tipper det enten er kopien som er dårlig, eller så er det rett og slett noe som ikke stemmer med pc'en til "fluks". Drivere, hardware whatever. 

 

Om alle pc versjoner verden over hadde vært buggy og glitchy så hadde det vært en annen sang på forumet. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Glad jeg ikke betalte ei krone for det, for nu er det avinstallert.

Så du spilte en pirat kopi ? Isåfall tror du ikke det kan ha noe med buggy, glitchy osv?

 

Siden spillet er uten DRM, er det som AtW'n skrev. 1:1 kopi

 

Ville ikke vært så sikker på 1:1. Tipper det enten er kopien som er dårlig, eller så er det rett og slett noe som ikke stemmer med pc'en til "fluks". Drivere, hardware whatever. 

 

Om alle pc versjoner verden over hadde vært buggy og glitchy så hadde det vært en annen sang på forumet. 

 

 

Det er jo ikke akkurat som det må være noe galt med PCen eller kopien eller at alle må opplevel masse bugs, det langt mer sannsynlig er at det er bugs noen opplever, pga uflaks eller noe annet, som på de fleste spill, buggy eller ikke.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Glad jeg ikke betalte ei krone for det, for nu er det avinstallert.

Så du spilte en pirat kopi ? Isåfall tror du ikke det kan ha noe med buggy, glitchy osv?

 

Siden spillet er uten DRM, er det som AtW'n skrev. 1:1 kopi

 

Ville ikke vært så sikker på 1:1. Tipper det enten er kopien som er dårlig, eller så er det rett og slett noe som ikke stemmer med pc'en til "fluks". Drivere, hardware whatever. 

 

Om alle pc versjoner verden over hadde vært buggy og glitchy så hadde det vært en annen sang på forumet. 

 

 

Det er jo ikke akkurat som det må være noe galt med PCen eller kopien eller at alle må opplevel masse bugs, det langt mer sannsynlig er at det er bugs noen opplever, pga uflaks eller noe annet, som på de fleste spill, buggy eller ikke.

 

AtW

 

 

Joda, men fra min egen tid som pirat har jeg lært at de kan ikke alltids stole på kopiene. 

Selv om mottoet er "sharing is caring" så er det ikke alle som deler som ikke har ting på det rene. 

Malware, trojaner, keyloggere eller noe så enkelt som botnet. Dette er ganske vanlige biprodukter i piratkopierte spill. 

 

Når det kommer til hardware/drivere som kan forårsake bugs og glitcher så er jo dette helt vanlig. 

 

Jeg er også enig at det kan være spillet som har bugs, men når han laster ned spillet ulovlig for så å klage på downgrade til pc så heier jeg på spillet frem til det motsatte er bevist.  

Lenke til kommentar

Aleksander: Hva har piratkopiering med downgrade å gjøre? Gir ingen mening. Siden utvikler bevisst lyver om spillets grafikk, velger jeg derfor å piratkopiere spillet for å finne ut av om jeg liker det eller ikke. Har forresten ikke piratkopiert et spill på mange år.

Hadde jeg elsket spillet så hadde jeg kjøpt det. På samme måte som med filmer. Liker jeg filmen så kjøper jeg Blu-Ray utgaven.

Verre er det ikke.

 

Ser også at noen mener piratkopiering ødelegger spillindustrien, spesielt på PC. Vel, piratkopiering er også svært vanlig på konsoll, riktignok ikke i like stor grad.

Forklar dette diagrammet:

Nvidia-Game-Sales-Data-640x357.jpg

 

Kvalitet vil selge uansett.

Endret av fluks
Lenke til kommentar

Jeg har opplevd den mouse buggen i shop 2-3 ganger når jeg spilte i dag. trur det er hvis man holder inne noe samtidig som man driver styrer i menyen. Det har bare skjedd noen få ganger hos meg.

 

Ellers digger jeg spillet etter 4 timer. Skikkelig Witcher stemning, masse valg. Gode quests og spennende utforskning til nå.

Endret av barezell
Lenke til kommentar

Prøvde det på PC i et par timer, og jeg kan trygt si at dette ikke er noe for meg. Buggy, glitchy, grafikken er meh, og det er et rent helvete å spille med mus/tastatur (ja jeg vet jeg kunne ha koblet til en gamepad).

Et eksempel på en bug er når man er inne på menyen hos en merchant. Hvis man har musepeker'n på et bestemt sted i inventoryen så vil spillet automatisk hoppe mellom de forskjellige menyene. Ergo, hvis man har et item der så vil man aldri få gjort noe med det hos merchanten.

Glad jeg ikke betalte ei krone for det, for nu er det avinstallert.

5 timer med spillet i dag. Kjenner meg ikke igjen i denne beskrivelsen. Fantastisk grafikk og stemning, gode mus/tastatur-kontroller (har dog spilt Witcher 2). Lite bugs.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Får ikke håpe jeg har jinxa det for deg nå da :D

 

Jeg tro ikke det er noe problem da en blir såpass oppslukt i spillet. Har spilt fks FarCry4 på PS4 og i starten var jeg plaget av 30fps. Men 50 timer ut så hadde jeg ikke tenkt noe mer på det... 

 

Men er kanskje naturlig å se på noe som en har ventet så lenge på med litt kritiske øyne. Studere ting opp å ned. En finner alltid noe å klage på :p

 

Er spent på å se hvordan PC utgaven blir. Spørs nok om PC'n min kommer til å eksplodere...bra jeg har en PS4 også om så skulle skje...

 

spillet krever en ganske heftig pc om du skal spille det på pcen, er vant til at min 2 år gamle gamingpc (laptop= kjører alt, men dette er bare såvidt at går på laveste grafikknivå

Lenke til kommentar

Jeg fikk et godt førsteinntrykk.

-God grafikk

-Gode animasjoner

-Morsomt å reise rundt å finne ting (oppdrag, utstyr, bandit camps etc)

-Korte laste tider

-kurant combat

 

Kan likevel sette fingeren på crashes (spesielt ved minispillet hva det nå het).

At oppdagelse er ikke like magisk som ved skyrim (hvite ? hvor det er ting å finne, hvorav i skyrim måtte du ut og lete).

 

Var i tvil om jeg skulle velge PC eller PS4, men tengte spillet ville vært optimert for PS4\Xbone så valgte jeg ps4, noe jeg ikke har angret på.

 

Spillet har vært veldig bra så langt, game of the year må jeg spille litt til for å vite og jeg tviler på at the føyer seg inn blant top 100 best games ever (men som sagt: For tidlig å si no).

 

Vel å merke at kartet jeg fikk med spillet og in-game kartet ikke stemmer med hverandre.

 

edit: masse skrivefeil men for opptatt med witcher 3 til å rette! :p

Endret av Deathy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...