Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

BMW X1, heving av kjøp. Hjelp!


Pluggen

Anbefalte innlegg

NAF test er da vel INGEN total vurdering av bilen! naf test bare sjekker noen få parametre. DET ER IKKE NOE ARGUMENT!. GÅ PÅ KNALLTØFT! 

 

bare fordi en bil går gjennom naf test betyr det IKKE at den kan selges som "feilfri"!!! skriv dette til dem. 

 

altså, du må bare gå til retten med en eneste gang. Få det i gang, disse folka gir seg ikke før dem blir tvingt konkurs av en høyere makt. Husk, folk som driver med bil er de dummeste og mest kriminelle folka i norge. Absolutt alle av dem er søppelfolk.

 

Du må lese om naf testen, lese hva den omfatter og argumentere for at dette ikke tester de feilene du ELLER merkeverkstedet har påpekt! ikke vær så uvitende i livet ditt! les, skaff informasjon, vær et nysgjerrig menneske så slipper du bli lurt hele livet. 

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg holdt på med bil hele mitt voksne liv, så det er nok en grunn til at de har kjørt hardt mot hardt her..

Jeg har fra veldig tidlig i prosessen sagt ifra om ting der de har blankt avvist alt sammen, så jeg har fortsatt å stå på mitt, men kjenner nå at jeg kommer litt til kort når de får kjøpt seg en strøken NAF-test (som jeg nå har fått kopi av)

Den var ikke fullt så strøken som forhandler skulle ha det til!

 

Jeg var med når bilen blei vurdert, og han mor mi handla av er en kamerat av meg fra mange år tilbake, så anså det som forholdsvis trygt..

Jeg skal legge inn rapporten fra merkeforhandler og NAF-testen når jeg kommer hjem, også dropper jeg å sladde hvem som har bestilt NAF-testen o.l ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En bestillingsrapport fra forhandler er på ingen måte godt nok bevis på at bilen har "null feil". Slutt å spill på forhandlers premisser og få dokumentert de feilene du selv opplever med bilen og få kjøpet hevet.

 

 

Jeg har vært hos merkeforhandler for sjekk av de spesifikke punktene jeg har påpekt, så legger med rapporten derfra nå..

 

Legger også med NAF-rapporten i sin helhet.

post-62647-0-63169800-1433340058_thumb.png

NAF-test X1.pdf

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et tips kan være å selv ta med bilen til et NAF senter (et annet NAF-senter enn den allerede har vært på), og be dem ta en salgs-test eller kjøps-test. Disse testene er de dyreste og mest omfattende.

 

Det kommer til å bli gjort nå, og kontakten med Forbrukerådet gjenopptas nå som det foreligger to forskjellige rapporter som er veldig sprikende (se post side 3)

Forhandler har snodig nok slettet notatet de hadde om dekfekt tannstang og kast i skive v.s foran..

 

Oljeskift er ikke gjort, selvom indikator er nullstilt, noe JEG fikk pepper for i går :O

Lenke til kommentar

 

Det har forhandler, rettelse, overavdelinga til forhandler..

En såkalt bruktbiltest ettersom jeg skjønte. Er det no forskjellig her?

Det er dere som forbruker som burde bestilt testen, ut fra hva dere anser for å være feil.

Har du fått se den komplette testrapporten fra NAF, eller bare fått beskjed om at de ikke fant noe?

 

NAF har en rekke ulike tester, og det er den som bestiller testen som eier rapporten.

 

 

 

Jeg hadde bestilt time, (16. juni) men hadde time til prøvekjøring med denne og tilsvarende bil på Autostrada 2. juni, altså i går..

Når jeg kom med bilen får jeg beskjed om at de har bestilt NAF-test til klokka 12 i går, så de tok meg på senga der..

Lenke til kommentar

Da har jeg hentet bilen, men den er blaut inni, noe som tyder på at feilen med vinduene har dukket opp mens den har stått hos de, med begge nøklene "trygt oppbevart" hos de..

 

Fikk også en kopi av kjøpskontrakt der det ikke står noe som helst om at bilen er importert, og etter NAF-rapporten å dømme har de heller ikke gjort noe for å få den opp i tilsvarende norsk stand med tanke på at det der står at batteriet må lades (mindre dynamo på ikke-nordiske biler)

Lenke til kommentar

Jeg fikk telefon fra forhandler i dag: Det blir et møte mandag 15. juni, med han som solgte bilen, (han slutta hos nevnte forhandler 1.mai)

en "sjef" fra verkstedet, (som tildligere har skjelt meg ut fordet jeg stiller meg kritisk til deres påstander om at bilen er helt 100% i orden) og eier av hele greia.. Forbrukerådet er underettet om dette, så saken der er satt på vent fram til etter dette møtet, dog skulle jeg gjerne hatt med meg en derfra som kunne bevitnet det som blir sagt..

Lenke til kommentar

Jeg fikk telefon fra forhandler i dag: Det blir et møte mandag 15. juni, med han som solgte bilen, (han slutta hos nevnte forhandler 1.mai)

en "sjef" fra verkstedet, (som tildligere har skjelt meg ut fordet jeg stiller meg kritisk til deres påstander om at bilen er helt 100% i orden) og eier av hele greia.. Forbrukerådet er underettet om dette, så saken der er satt på vent fram til etter dette møtet, dog skulle jeg gjerne hatt med meg en derfra som kunne bevitnet det som blir sagt..

Du kan ta opp samtaler du selv deltar i. Noe som sikkert er lurt i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar

Hva med å stikke til en annen bøwforhamdler å spør om innbytte? De går vel over bilen da... Så kan du se hva feil de finner :)

 

BMW-forhandleren her i byen har gått over den (rapporten ligger litt lenger opp på siden)

 

 

 

Jeg fikk telefon fra forhandler i dag: Det blir et møte mandag 15. juni, med han som solgte bilen, (han slutta hos nevnte forhandler 1.mai)

en "sjef" fra verkstedet, (som tildligere har skjelt meg ut fordet jeg stiller meg kritisk til deres påstander om at bilen er helt 100% i orden) og eier av hele greia.. Forbrukerådet er underettet om dette, så saken der er satt på vent fram til etter dette møtet, dog skulle jeg gjerne hatt med meg en derfra som kunne bevitnet det som blir sagt..

Du kan ta opp samtaler du selv deltar i. Noe som sikkert er lurt i denne sammenhengen.

 

 

Det er tanken nå ja :)

 

Og endelig skjønte jeg hvordan jeg fikk inn flere sitater i en post! Beklager for tidligere "bombing" av tråden! :=)

Lenke til kommentar

1: Takk for det :)

 

2: Har vært i kontakt med forbrukerrådet allerede i mars, i hovedsak for veiledning for å gjøre alt etter boka :)

Grunnen til at det totalt sett har tatt så lang tid er mye pga. ryggmargsløse selgere/mottakere som har vært i overkant flinke til å "lure" oss på en måte som har gjort at vi har hatt troen på at dette skal ordne seg, men etter at store feil har blitt oppdaget og jeg har gitt klart uttrykk for at kjøpet skal heves, så blei jeg sendt bort til "premiumavdelingen"..

Nå har heller ikke mottakelsen vært allright, og kontakten med forbrukerådet blei gjenopptatt, men nå med annet grunnlag.

Lenke til kommentar

Personlig hadde jeg (etter hva du har skrevet her i tråden) satt igjen bilen hos forhandler i februar/mars og sagt at de hadde en uke på seg til å enten 

  1. fikse problemet/problemene
  2. gi meg en lik/bedre bil
  3. sette pengene jeg ga for bilen tilbake på min konto

Jeg har ikke noe problem med å være large eller medgjørlig, men når servicen/behandlingen av saken har vært som den er, og feilene er såpass mange og såpass store hadde jeg raskt tatt på meg jernmasken og satt hardt mot hardt. Som forbruker står man (veldig) sterkt her i Norge, og det ville jeg presisert klart og tydelig at jeg var klar over. 

 

Det du også kan/bør sjekke er om forsikringen din dekker tvister av dette slaget. Vet at min dekker tvister ved bolig/eiendom, men usikker på bil. Det blir fort en litt annen tone om de får en mail fra en advokat.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det  har vært noen lange dager med fokus på båt i det siste da dette med bilen har tatt altfor mye tid og egentlig har slitt meg ut litt, så har heller ikke vært her inne så mye i det siste, MEN, oppdatering kommer her:

 

Jeg har vært i møte med Autostrada, (tidligere omtalt som "hovedavd.) der de stilte mannsterke med både eier av hele sulamitten, verksmester for Autostrada, selgeren vi handla med på Billa bil, og selgeren som jeg har blitt henvist til på Billa bil etter at han vi handla av slutta..

 

I møtet: Jeg blir møtt med diverse spm. av eieren, (Gisle Valen) bl.a: Er du en problemløser, eller problemsøker?

Jeg svarer da at jeg har prøvd å få de til å sjekke over flere av tingene som blei påpekt hos merkeforhandler, i bortimot et halvt år før besøket hos Bilsalongen, men at det tilogmed etter det ikke blei utbedret noenting, så jeg vil anse meg for å prøve å være en problemløser..

 

Jeg ber da om å få se NAF-rapporten, (som jeg allerede har fått på mail) og påpeker at også de har fått med seg en bærekule foran, og pulserende bremsevirkning bak..

Da får jeg beskjed om at dette er feil de har bedt om min tillatelse til å utbedre dagen etter NAF-kontrollen, men at jeg med reservenøkkel har hentet bilen på kvelden, dette stemmer delvis.

For å pressisere litt: Jeg leverte lånebilen før jeg fikk med meg X1´en for å kunne hente den etter rushet, og sier at jeg heller henter BMW´en utpå kvelden siden den ikke var ferdig når jeg var forbi. Men da har visstnok verksmester Ole Jakob Tudal ringt å prata med meg på telefon rett etter at jeg var der og sagt at de måtte bestille noen deler og at de skulle ta den med en gang de gikk på jobb dagen etter. Dette stemmer IKKE. Jeg blei kjørt ut for å hente bilen på kvelden, og siden de ikke har gjort noe med feilene denne gangen heller, så kjører jeg den ut til forhandleren (Billa bil) og setter den der etter å ha prata med ny selger på vei hjemover fra Autostrada når jeg hadde levert lånebilen. Da med beskjed om at han nå kan legge bilen ut for salg, og de da vil sette den til 320 000,- (Mor mi ga 299k)

Ila. av kvelden/natta har den åpna seg for værgudene IGJEN, men denne gangen hadde da altså Autostrada i Skien en nøkkel, og Billa bil i Porsgrunn den andre, så med andre ord har de sett det selv. Dette blir dog benektet fra alle parter i møtet, mens selgeren som jeg nå har prata med, selv så at bilen var gjennomvåt nok, til at servicetrekket de hadde satt på setet satt klistra i skinnsetet når vi kom ut for å prate om videre saksgang tre dager etter at jeg satte den der..

Da de fortsatt ikke har fått ut fingeren, tar mor mi med bilen. Den har nå vært inne for n´te gang, der de bruker 2-3 timer på å utbedre de tre feilene som har vært påpekt siden desember i fjor, håndbrekk, skiver bak og tro det eller ei, men ei casterforing som IKKE blei påpekt på NAF-testen.

Gearkasse har de ikke kikka på, så den har de ikke satt opp som feil, så da er den i følge Autostrada, selvfølgelig fortsatt helt i orden.

 

Noe oppgitt når jeg kommer for å hente bilen, blir jeg møtt av en kar som slipper nøklene litt oppgitt i disken og sier _bare_ "Hadet", så svarer jeg med: Her bruker dere tre timer på å fikse de feilene jeg påpekte for et halvt år siden, og etter så mye greier som det har vært kikker du sånn på meg å sier Hadet..? 
Da fikk jeg spørsmål om "hva slags dust jeg var som går inn så bråkjekk og er stygg i kjeften".

Svarte da enkelt og greit at jeg var lei av alle turene fram og tilbake når det må såpass som en NAF-test til for å skjønne at det er kast i noen skiver som visstnok var nye men det rister i..

Da fikk jeg nok et spydig svar med at: Hvis jeg ikke kunne skjønne det at de ville sikre seg mot idioter som klaga, bare for å klage, så sa det mer om meg enn noe annet.

 

Jeg venter nå på en regning på 6 500,- fra Bilsalongen-besøket da dette ikke var klarert med Autostrada og den heller ikke blei lagt til grunn for reperasjonen som blei gjort, og de har helt sikkert mistet en kunde i meg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

At du gidder å finne deg i så mye "dritt" er for meg uforståelig.

 

Siden det er min mors bil har jeg prøvd i det lengste å være hyggelig og ta ting med et smil, men når de gjentatte ganger avviser meg blankt, og nå begynner å bli ufine, så blir strikken min stadig kortere..

 

For å svare litt mer konkret, så vet jeg ærlig snakka ikke helt hvordan jeg skal ta hele situasjonen, og de har gjort det helt klart at de ikke vil ta bilen tilbake, og at de nå har retta det som kom opp i forbindelse med NAF-testen, så vi har bare å være fornøyd..

 

Jeg står på mitt ønske om å bare få den bilen tilbake til forhandleren, og at min mor får pengene sine tilbake så vi kan finne en annen bil. Er det noen som ser noen konkrete ting jeg kan kreve dette, eller må jeg sette opp hele historikken og ta det videre til større makter?

 

Jeg har holdt kontakt med Forbrukerådet underveis her, men der er det mange folk, og litt forskjellige svar å få, så holder på med et utkast til de nå, så jeg blir satt videre til rett mann/dame :)

Lenke til kommentar

Ta resten via forbrukerrådet. På dette tidspunktet hadde eg ikke hatt noen kort strikk, det ville ikke vært fleksibilitet i det hele tatt. Om den ikke var borte tidligere så hadde den forsvunnet ca med "er du løsningsorientert eller problemsøker?". Måte på hersketeknikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...