Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

BMW X1, heving av kjøp. Hjelp!


Pluggen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk svar på siste mailen nå der jeg krever heving av kjøp siden min mor ikke føler seg trygg på bilen..

 

Nå tar de utgangspunkt i den avtalen vi har om prøvekjøring av denne bilen og en tilsvarende neste uke, også vil de evt. bestille en NAF-test hvis de merker at det ikke er helt som det skal.. Da lurer jeg litt på hvorfor ikke merkeverkstedets vurdering som de hadde bestilte er bra nok.

 

Smått bekymra for at de "er i lomma" på noen der...?

Lenke til kommentar

Da er bilen levert inn for test der de skal prøve den opp mot en annen bil..

Det er også bestilt en NAF-test som skal gjøres klokka 12 i dag, så spent på om den på mystisk vis plutselig er "i orden" igjen nå.

 

Toppen av kaka er vel at kundemottakeren som tok meg i mot i dag, for det første er spydig/arrogant, for så å servere meg en nøkkel til en Fiat 500 med manuell gratulasjon.

Jeg ga klar beskjed sist om at min mor har kjøpt en høy bil med automat for en grunn, og at jeg har måttet kjøre lånebilen ut de siste gangene fordet en E90 med manuell ikke er noe hun greier å kjøre i lengden, hvorpå hun sist gang ringte meg for å få hjelp ut av bilen..

 

Da fikk jeg beskjed om at jeg nå var vanskelig å ha med å gjøre, og at jeg nå fikk holde kjeft når NAF-testen var ferdig..

Lenke til kommentar

Jeg har blitt sendt fram og tilbake mellom disse to avdelingene de siste gangene..

Der vi handla bilen sender de en liten, veldig ydmyk kar fram hver gang jeg kommer, så vanskelig å bli "sinna" nok, selvom jeg har vært veldig bestemt og klar på hva jeg mener, og har sendt mail for å ha dette skriftlig.

På den andre avdelinga (som jeg nå har vært i kontakt med fordet dette er en "premium-bil") blir jeg møtt av en arrogant type som mener at jeg ikke bør uttale meg om ting jeg ikke kan noe om..

 

Mulig jeg er for grei, men jeg skjønner ærlig snakka ikke hva mer jeg kan gjøre nå, så om noen har en paragraf eller andre tips jeg kan banke i bordet med, så hadde det vært kjempemessig..

Bilen har nå vært inne for samme feilen 6-7 ganger over de 6 siste månedene, med varierte tilbakemeldinger fra forhandler, men ingen utbedringer er gjort.

Rapport fra merkeforhandler påpeker akkurat det samme som jeg har sagt med tanke på både bremser og gearkasse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var som frykta.. Bilen har vært til NAF-sjekk, og bilen gikk igjennom med 0 feil! Ikke engang de feilene som forhandler har påpekt selv er nevnt med et ord...

Da står jeg uten fler kort å spille, og er rett og slett så sliten og lei av hele pakka at jeg står på randen til å gi opp, og selge bilen med det tapet som kommer...

Lenke til kommentar

Om vi snakker om den vanlige NAF-kjøpstesten, så finnes det to varianter. En enkel og en detaljert. Begge baserer seg uansett på en forhåndsdefinert sjekkliste, så om de feilene som er nevnt fra forhandler ikke er er blant sjekkpunktene, så blir de heller ikke kontrollert.

Det kan også være en Driftstest. Du kan lese mer om de ulike NAF-testene her https://www.naf.no/tjenester/

Lenke til kommentar

Det har forhandler, rettelse, overavdelinga til forhandler..

En såkalt bruktbiltest ettersom jeg skjønte. Er det no forskjellig her?

Det er dere som forbruker som burde bestilt testen, ut fra hva dere anser for å være feil.

Har du fått se den komplette testrapporten fra NAF, eller bare fått beskjed om at de ikke fant noe?

 

NAF har en rekke ulike tester, og det er den som bestiller testen som eier rapporten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...