Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sjalottløk skrev (32 minutter siden):

Noen som vet om god og rimelig gassarm? 

Har en iiglo som ikke er helt god for 34" https://www.komplett.no/product/1153444?noredirect=true#.
Tilten sliter litt på denne da den sægger over tid, selvom jeg strammer til mer enn hva som føles riktig.

Har hatt denne på min LG nå i 2-3 år, og null problemer: https://www.komplett.no/product/894580/datautstyr/skjermer/skjermstativ-og-skjermfeste/iiglo-mantis-monitor-arm-med-usb

Skjermen min er på ca maksgrensen. Har aldri måtte skru til noe over tid eller noe slikt, men rører ikke noe særlig på den i det daglige. Alle slike vil bli slitte hvis man rører de "hele" tiden.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, AndersT2 said:

Har hatt denne på min LG nå i 2-3 år, og null problemer: https://www.komplett.no/product/894580/datautstyr/skjermer/skjermstativ-og-skjermfeste/iiglo-mantis-monitor-arm-med-usb

Skjermen min er på ca maksgrensen. Har aldri måtte skru til noe over tid eller noe slikt, men rører ikke noe særlig på den i det daglige. Alle slike vil bli slitte hvis man rører de "hele" tiden.

Da prøver vi en sånn. Takker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sjalottløk skrev (30 minutter siden):

Bra førsteinntrykk av denne. Litt annerledes hvordan den er designet, vanskeligere å feste på skjermen f.eks., men det gjør man ikke ofte. Det er tre skruer som kan strammes til for å justere tilt bl.a., mot 1 på den forrige. Mye bedre. :)

Bra tilbakemelding.

Grunnen til at jeg valgte den utenom at flere kravstore brukere anbefalte den her på forumet, og at den hadde mulighet å skrus fast igjennom bordet, og ikke kun på kanten. Har den igjennombordflaten, siden bordet er festet i veggen, og sitter som støpt.

Har den på 3 skjermer, og 2 av de var litt vanskelige å feste på, men mener å huske det var skjemene sine skyld, siden de hadde design bakside som gikk litt i veien. Fikk lagt imellom ett par muttere som gjorde at festet ble bygget litt ut, og det fungerte veldig bra. Det skulle vært med ett par avstandsstykker som det normalt gjøres på TV veggfester.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror at release for G8 Neo er 6. juni i USA. Det sier ikke stort om når den kommer her.

 

image.png.fa4e9a9bcc2c6e014ecf30dceb71212c.png

Jeg kjøpte en slik. Hadde egentlig tenkt å vente på HDR 2000 med G8 Neo, men kan ikke vente.

Samsung 49" Odyssey G9 Neo 5120x1440 VA blir i bredeste laget til dette formålet.

Fins det noen 34" med høy HDR-verdi / kontrast? Nesten alle 34" jeg kommer over er HDR400.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
10 hours ago, BadCat said:

Jeg tror at release for G8 Neo er 6. juni i USA. Det sier ikke stort om når den kommer her.

 

image.png.fa4e9a9bcc2c6e014ecf30dceb71212c.png

Jeg kjøpte en slik. Hadde egentlig tenkt å vente på HDR 2000 med G8 Neo, men kan ikke vente.

Samsung 49" Odyssey G9 Neo 5120x1440 VA blir i bredeste laget til dette formålet.

Fins det noen 34" med høy HDR-verdi / kontrast? Nesten alle 34" jeg kommer over er HDR400.

HDR400 er vel så godt som ingen HDR. G7 1440p har HDR600, men ingen 4K.

Lenke til kommentar

Lyd og Bilde er lunkne til AW3423DW: https://www.lydogbilde.no/test/gaming/alienware-aw3423dw/ (3/6)

Får min tidligst i september, så har god tid til å ombestemme meg, men selv om jeg også har lest og sett videoer om color fringing pga. pixel-layout virker det ikke som de fleste andre anmeldere har trukket så mye for dette.

Har også hørt om tyske anmeldere som har slaktet den pga dette.

Skal bruke min til både jobb og spill, og er så lei av LCD at jeg har lite lyst å vente på neste generasjon av oled-monitorer.

Lenke til kommentar
4 hours ago, rulleguru said:

Lyd og Bilde er lunkne til AW3423DW: https://www.lydogbilde.no/test/gaming/alienware-aw3423dw/ (3/6)

Får min tidligst i september, så har god tid til å ombestemme meg, men selv om jeg også har lest og sett videoer om color fringing pga. pixel-layout virker det ikke som de fleste andre anmeldere har trukket så mye for dette.

Har også hørt om tyske anmeldere som har slaktet den pga dette.

Skal bruke min til både jobb og spill, og er så lei av LCD at jeg har lite lyst å vente på neste generasjon av oled-monitorer.

Er ikke overrasket. De som kjøper denne skjermen er "early adopters" av denne teknologien.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
rulleguru skrev (5 timer siden):

Lyd og Bilde er lunkne til AW3423DW: https://www.lydogbilde.no/test/gaming/alienware-aw3423dw/ (3/6)

Får min tidligst i september, så har god tid til å ombestemme meg, men selv om jeg også har lest og sett videoer om color fringing pga. pixel-layout virker det ikke som de fleste andre anmeldere har trukket så mye for dette.

Har også hørt om tyske anmeldere som har slaktet den pga dette.

Skal bruke min til både jobb og spill, og er så lei av LCD at jeg har lite lyst å vente på neste generasjon av oled-monitorer.

Vanskelig å tolke den testen seriøst når han trekker karakter i fra skjermen fordi "den er litt liten" 🤦‍♂️ 34" er jo 34".

Lenke til kommentar
21 hours ago, rulleguru said:

Sant det, men det er også så mange anmeldelser som skryter den opp i skyene.

Det er kanskje ikke så rart når man lenge har måtte ta til takke med IPS-teknologi som nærmest er et lotteri med tanke på lyslekkasje og "IPS-glow". Sammenlignet med dette vil nok de nye OLED-skjermene være som natt og dag, men man må virkelig betale for det.

Lenke til kommentar

PC-skjermer er et knøttlite marked. I alle fall skjermer over 300 dollar. Utviklinga går tregt og prisene er høye på grunn av relativt små volum. Det skjer ting nå med noen skjermer som skal komme på markedet i år, men etter flere år var det fremdeles bare 60 Hz >30" OLED skjerm til PC med en pris på over 40k. Denne for eksempel.
https://www.proshop.no/Skjerm/LG-32-Skjerm-UltraFine-32EP950-B-4K-Svart-1-ms/3007983
Prisen har kommet noe ned, men hvem hadde eller har fremdeles lyst på en grisedyr skjerm med 60 Hz?

OLED-hypen startet i 2008 og det er fremdeles ikke i mål. Folk trenger dugelig skjerm nå, helst i går. Ikke vente, vente, vente, vente. Selskapene som produserer bryr seg ikke nevneverdig så lenge folk kjøper det som er tilgjengelig.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
8 hours ago, BadCat said:

PC-skjermer er et knøttlite marked. I alle fall skjermer over 300 dollar. Utviklinga går tregt og prisene er høye på grunn av relativt små volum. Det skjer ting nå med noen skjermer som skal komme på markedet i år, men etter flere år var det fremdeles bare 60 Hz >30" OLED skjerm til PC med en pris på over 40k. Denne for eksempel.
https://www.proshop.no/Skjerm/LG-32-Skjerm-UltraFine-32EP950-B-4K-Svart-1-ms/3007983
Prisen har kommet noe ned, men hvem hadde eller har fremdeles lyst på en grisedyr skjerm med 60 Hz?

OLED-hypen startet i 2008 og det er fremdeles ikke i mål. Folk trenger dugelig skjerm nå, helst i går. Ikke vente, vente, vente, vente. Selskapene som produserer bryr seg ikke nevneverdig så lenge folk kjøper det som er tilgjengelig.

PC-gaming er større enn noen gang. Mulig markedet for PC-skjerm fremdeles er mindre enn det bør være, men vi markedet er større enn noen gang, og vi trenger fortsatt skjerm. 

Lenke til kommentar

Hvis det var så stort hadde det vært mer oppdaterte modeller skjermer fysisk i butikker som Power og Elkjøp. Etter hva jeg kan se er butikkene svært forsiktig med å ta inn nye skjermer og mye av det som er inne havner på ryddesalg. Så blir det en ond sirkel med at folk ikke orker å se på skjermer i butikk fordi det kun er middelmådige eller gamle modeller. Det er mange FHD 75 Hz for eksempel til alt for høy pris. Relativt store skjermer 27-32" med FHD. Noen få med 2160P og 60 Hz. eller 1440P 144/165 Hz.

Dagens unge skal ikke ha PC eller skjerm. De vil ha PS5 og LG C1.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (8 timer siden):

Power og Elkjøp

Tvilsomt. De vil nok kun ha noen utvalgte modeller som er lette å markedsføre og god margin på. Spesialist-sjapper som Komplett og andre (hovedsaklig online, men av og til fysisk) har mye bedre utvalg. Slik kommer det nok til å være for alltid. TV og vaskemaskin har alle, derfor kan de ha stort utvalg av de.

På Power og Elkjøp så kan de fint selge en utdatert gaming-skjerm til de som kommer og titter og ikke vet hva de skal ha. De som er på utkikk etter noe spesifikt går gjerne til Komplett, NetOnNet, Proshop osv osv.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...