Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Windoge skrev (2 timer siden):

Og allikevel er Dell ute før Samsung?

Samsung har ganske tette skott mellom avdelingene. De som lager mobiler f.eks. har knapt nok mer innsikt enn andre eksterne kunder. Godt mulig det også gjelder for TV-er og paneler, men det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

I beste fall kommer det snart, men i verste fall ender det opp som BGR. Et eksempel er Gigabyte m27q som kom på markedet i 2020 og en algoritme for BGR er fortsatt mangelvare i Windows.

Jeg håper det første skjer. AW3423DW er etter mitt inntrykk en populær skjerm og QD-OLED er en klar forbedring fra WRGB OLED. Det er individuelt om man merker at skrift er uklar eller henger seg opp i artefakter i overgangen av farger. Skjermen min er en aw3420dw og har ikke noe i mot å kjøpe en ny alienware skjerm.

Lenke til kommentar
Albatraum skrev (8 timer siden):

I beste fall kommer det snart, men i verste fall ender det opp som BGR. Et eksempel er Gigabyte m27q som kom på markedet i 2020 og en algoritme for BGR er fortsatt mangelvare i Windows.

 

Jeg håper det første skjer. AW3423DW er etter mitt inntrykk en populær skjerm og QD-OLED er en klar forbedring fra WRGB OLED. Det er individuelt om man merker at skrift er uklar eller henger seg opp i artefakter i overgangen av farger. Skjermen min er en aw3420dw og har ikke noe i mot å kjøpe en ny alienware skjerm.

For  å være helt ærlig så merker jeg veeldig lite av den subpixel layouten etter å ha hatt skjermen i en uke. Og ja, jeg bruker den også til mye tekst på kontrast. Hvis jeg leter og er veldig nær ser jeg det, men i normal distanse er det absolutt ingen problemer for meg personlig, spesielt ikke mtp alle andre fordelene denne skjermen har.

Lenke til kommentar
activex skrev (16 minutter siden):

For  å være helt ærlig så merker jeg veeldig lite av den subpixel layouten etter å ha hatt skjermen i en uke. Og ja, jeg bruker den også til mye tekst på kontrast. Hvis jeg leter og er veldig nær ser jeg det, men i normal distanse er det absolutt ingen problemer for meg personlig, spesielt ikke mtp alle andre fordelene denne skjermen har.

Det gjorde meg veldig skeptisk. Jeg er vant til Mac med høy DPI og irriterer meg over det på alle vanlige skjermer.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (2 timer siden):

@activex
Hvordan føles latency i spill? Hvis det er 16 ms som Linus påstår må det gå veldig i sirup.

Jeg kom i fra en 4ms (oppgitt fra fabrikk) 144hz VA skjerm med samme oppløsning. Jeg føler at denne skjermen er mer responsiv, men spiller ikke på ett høyt kompetetivt nivå, så skal ikke uttale meg bastant her. Ghosting er det ikke noe av, så det å pannorere raskt i spill er helt enormt mye bedre

 

Nimrad skrev (4 timer siden):

Det gjorde meg veldig skeptisk. Jeg er vant til Mac med høy DPI og irriterer meg over det på alle vanlige skjermer.

Jeg har aldri lagt merke til eller brydd meg om slikt, selv om jeg har hatt mac tidligere. Så dette er nok en veldig subjektiv sak

Endret av activex
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (5 minutter siden):

Jeg har ikke tenkt over det samme, enda jeg ofte går fra høyere DPI enn akkurat det.

Skulle ønske jeg ikke så det. Men jeg kjøpte 5120x1440 til kontoret og merket det spesielt godt der. Nå har jeg også høyere DPI på Macen. For meg er høy DPI viktigere enn høy hz, men på ultrawide finnes det ikke høy DPI-skjermer.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (7 minutter siden):

Hva slags lag er det snakk om da. Godeste Linus har jo utstyr for å teste fra klikk til bilde 

Input lag, men Linus gikk ikke i noen særlig detalj rundt dette. Vi får vel vente til TFT eller Rtings kommer med test, eller kanskje Hardware Unboxed

EDIT: Her er den målt til 5.5ms, noe jeg også syns er akseptabelt :)
 

 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...