Gå til innhold

El-Sykkeltråd.


Ursidae

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har noe erfaring med el-sykkel?
Vurderer å kjøpe en til bruk til og fra skole og til/fra jobb nå på sommerstid, har brukt vanlig sykkel eller scooter så langt.
vanlig sykkel blir blir litt for slitsomt siden det er nesten en mil begge veier, og med scooteren er det ofte fullt på parkeringen og en del mekaniske fuck-ups.

Jeg bor i bergen og har 2 el-sykkel butikker innen rekkevidde.
noen som har erfaringer med el-sykkel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en EcoRide Epix som jeg kjøpte i fjor høst. 

Det er en fullt utstyrt sykkel, med lys, skjermer, bagasjebrett, og fastmontert rammelås. Den har skivebremser, noe som fungerer vesentlig bedre enn felgbremser.

Prisen på ca 17000 er bra sammenlignet med mye annet.

Jeg er ganske skeptisk til de billigste modellene med forhjulsmotor og batteri på bagasjebrettet.

Rekkevidden vil være helt avhengig av hvor mange motbakker man skal forsere, men ser ut som man kan regne med minst 30 km.

 

Sykler til jobb hver dag (unntatt om vinteren). Har en del motbakker. Med vanlig sykkel blir man varm og svett, ikke minst hvis man må bruke regntøy. Med elsykkel er det helt uanstrengt.

Og man kan sykle på fortau etc, så man slipper å forholde seg til den vanlige trafikken med kø og trengsel. Jeg velger nå den minst trafikkerte ruten, selv om den har de bratteste bakkene.

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

Strømstyrke ganger spenning gir deg effekten - altså watt. Batterikapasiteten oppgis ofte i Ah (ampere-timer) og hvis du ganger det med spenningen får du energien målt i Wh (watt-timer). Energien målt i Wh er direkte sammenlignbart fra sykkel til sykkel. Batterikapasitet målt i Ah er ikke direkte sammenlignbart siden ulike batterier opererer på ulik spenning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har en EcoRide Epix som jeg kjøpte i fjor høst. 
Det er en fullt utstyrt sykkel, med lys, skjermer, bagasjebrett, og fastmontert rammelås. Den har skivebremser, noe som fungerer vesentlig bedre enn felgbremser.
Prisen på ca 17000 er bra sammenlignet med mye annet.
Jeg er ganske skeptisk til de billigste modellene med forhjulsmotor og batteri på bagasjebrettet.
Rekkevidden vil være helt avhengig av hvor mange motbakker man skal forsere, men ser ut som man kan regne med minst 30 km.
 
Sykler til jobb hver dag (unntatt om vinteren). Har en del motbakker. Med vanlig sykkel blir man varm og svett, ikke minst hvis man må bruke regntøy. Med elsykkel er det helt uanstrengt.
Og man kan sykle på fortau etc, så man slipper å forholde seg til den vanlige trafikken med kø og trengsel. Jeg velger nå den minst trafikkerte ruten, selv om den har de bratteste bakkene.

 

Nå har jeg nettopp prøvekjørt den hos en forhandler, og må si jeg er imponert!

god akselerasjon, utmerket trekk i bakker, komfortabel og jevn å kjøre... supert produkt.

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd ut en sånn el-sykkel i en periode ( uke eller mer ) og hatt mulighet til å levere den tilbake med alle pengene tilbake om en ikke er fornøyd?

 

Litt lysten på å teste og se om elsykkel er kjekkere enn bil til og fra jobb...

det er bare å google "bergen elsykkel utleie" og resultatene raser inn... "den grønne sykkel" ser ut til å være veldig populær.

jeg kjørte til bønes (bergen) til ecoride, fikk masser av info, prøvekjøring og en god prat...

 

oh! det skal være en tv2 forbruker greie på tv nå på torsdag, anbefaler at du ser den.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Har en EcoRide Epix som jeg kjøpte i fjor høst. 
Det er en fullt utstyrt sykkel, med lys, skjermer, bagasjebrett, og fastmontert rammelås. Den har skivebremser, noe som fungerer vesentlig bedre enn felgbremser.
Prisen på ca 17000 er bra sammenlignet med mye annet.
Jeg er ganske skeptisk til de billigste modellene med forhjulsmotor og batteri på bagasjebrettet.
Rekkevidden vil være helt avhengig av hvor mange motbakker man skal forsere, men ser ut som man kan regne med minst 30 km.
 
Sykler til jobb hver dag (unntatt om vinteren). Har en del motbakker. Med vanlig sykkel blir man varm og svett, ikke minst hvis man må bruke regntøy. Med elsykkel er det helt uanstrengt.
Og man kan sykle på fortau etc, så man slipper å forholde seg til den vanlige trafikken med kø og trengsel. Jeg velger nå den minst trafikkerte ruten, selv om den har de bratteste bakkene.

 

Har også en ecoride epix sedan 3 månader,og er kämpeförnöjd med den.....Fick fällbar sadelstolpe gratis av ecoride,og satt på en helt underbar sadel...Selle Comfort herr-modell---såååå skön---dessutom backspeglar,og mobilhållare till styret....Verkligen njuter av kraften i epix,som har kraftigare motor en de vanliga ecoride,og ett stort 13.5 a batteri,og grymma bromsar....prutade min till 15 lakan.

Lenke til kommentar

 

 

Har en EcoRide Epix som jeg kjøpte i fjor høst. 
Det er en fullt utstyrt sykkel, med lys, skjermer, bagasjebrett, og fastmontert rammelås. Den har skivebremser, noe som fungerer vesentlig bedre enn felgbremser.
Prisen på ca 17000 er bra sammenlignet med mye annet.
Jeg er ganske skeptisk til de billigste modellene med forhjulsmotor og batteri på bagasjebrettet.
Rekkevidden vil være helt avhengig av hvor mange motbakker man skal forsere, men ser ut som man kan regne med minst 30 km.
 
Sykler til jobb hver dag (unntatt om vinteren). Har en del motbakker. Med vanlig sykkel blir man varm og svett, ikke minst hvis man må bruke regntøy. Med elsykkel er det helt uanstrengt.
Og man kan sykle på fortau etc, så man slipper å forholde seg til den vanlige trafikken med kø og trengsel. Jeg velger nå den minst trafikkerte ruten, selv om den har de bratteste bakkene.

 

Nå har jeg nettopp prøvekjørt den hos en forhandler, og må si jeg er imponert!

god akselerasjon, utmerket trekk i bakker, komfortabel og jevn å kjøre... supert produkt.

 

Ja visst er ecoride epix något extra.....ingen fancy dator,mm----Men den har det viktigaste,nämligen en kraftigare motor,vs andra ecoride,grymma bromsar,stabil+direktstyrd,kraftigt batteri,mm....Mye sykkel med andra ord....kämpenöjd efter ca 700km,på 3 månader.

Lenke til kommentar

Og det bästa er,att det er så lätt ,att koppla bort spärren på gasen.....dra isär svart+vit.(tunna kablar,og snabbkoppling )og sykkeln blir som en svag moped fra 70-talet...hehe...Lätt att återtställa original,till service,men framförallt så skönt att kunna reglera motorn med gasen,vid passering av fotgängare+sykklister,eller om man vill vila bena litt ibland....missbrukar det inte,men visste man kunde göra detta med ecoride,og därför föll valet på epix,som har en motor,som alltid går obesvärat og lätt...og ett större batteri på 13.5a vs 10a batterierna,som troligtvis går tom,fortare,vid mye hjälp fra motorn.

Endret av Hårek
Sitering tar overhånd
Lenke til kommentar

Den sitter under locket med 5 skruvar under batteriet på lås sidan....Bara lirka ut kontroll enheten försiktigt,tills du ser en tunn, svart+vit som sitter ihop....plugga isär,og du har en svag moppe effekt fra 70 talet....0-fullfart ca 6 sec på flat väg....vet det inte er lagligt,men liten risk att bli tatt,og underbart att ha som en stor bonus:) og lätt att återställa----bara sätta ihop kablarna igen,og ingen ser att du gjort något olagligt....lycka till....

Endret av Hårek
Sitering tar overhånd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...