Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Infotråd og generell diskusjon rundt forbedring av VGS-fag


Anbefalte innlegg

  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hei. Nå er det mange år siden jeg holdt på med dette, og jeg er enda mindre autoritet på område enn jeg var. Du bør absolutt sjekke med Utdanningsdirektoratet og/eller andre for å være helt sikker. Ang nynorsk så vet jeg ikke, men det er godt mulig at det blir brukt en form for "sikker pålogging" hvor hele eksamen foregår på et eget program som ikke tillater at du kan bruke pc-en til noe som helst annet, litt ala universitetsordningen. Dette er det helt sikkert noen som har svar på. 

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Sitronsaft skrev (På 18.5.2020 den 21.38):

Hei. Nå er det mange år siden jeg holdt på med dette, og jeg er enda mindre autoritet på område enn jeg var. Du bør absolutt sjekke med Utdanningsdirektoratet og/eller andre for å være helt sikker. Ang nynorsk så vet jeg ikke, men det er godt mulig at det blir brukt en form for "sikker pålogging" hvor hele eksamen foregår på et eget program som ikke tillater at du kan bruke pc-en til noe som helst annet, litt ala universitetsordningen. Dette er det helt sikkert noen som har svar på. 

Som eksamensvakt for privatistkontoret i Oslo kommune siden 2018 kan jeg bekrefte at dette ikke er tilfellet. Stavekontroll i Word er lovlig hjelpemiddel. Det skal sies at stavekontrollen i Word tradisjonelt sett har hatt lavere kvalitet på nynorsk enn bokmål selv om det sikkert er forbedra. 

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Hei! 

Jeg vurderer å ta opp noen fag for å komme inn på jusstudiet. Noen som har erfaring med 23/5 regelen? Situasjonen er at jeg har fullført en bachelorgrad og et årsstudium i juss, så oppfyller vel kravene til praksis. Regner med at jeg må ha karakteren 6 i alle fagene etter 23/5 regelen, og tenkte å bruke ASK Privatist fordi jeg trenger litt lengre tid til å tilegne meg matematikk-kunnskaper. 

 

Noen med erfaringer med å lese til eksamen etter 23/5 regelen? Jeg har 5 i norsk hovedmål og 4 i sidemål, så tenker jeg lar denne karakteren stå. Trenger å ta opp historie, naturfag, samfunnsfag og engelsk også. Har hørt mye forskjellig om dette. Hvordan er vanskelighetsgraden på engelsk og naturfag? Samfunnsfag tenker jeg å lese på selv, og historie er jo veldig omfattende, men tror jeg kan klare det alene hvis jeg leser selv. 😊

Tenker å ta matte 2p og samfunnsfag på høsten og historie, naturfag, engelsk og 1p på våren. Evt. også naturfag på høsten. 

Lar dette seg gjøre? Hvor lang tid brukte dere på å ta alle fagene? Takknemlig for svar! 😊

 

 

Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...