Gå til innhold

Snork, så kjedelig navn, Microsoft!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig synes jeg navnet er greit nok. Er "Chrome" noe bedre? Man kan også tolke Edge som at "It gives you an edge" -- en fordel. Det er interessant at MS har laget et system som muliggjør enkel tilpasning av plug-in fra Chrome og Firefox til Edge.

--

Logoen... minner meg om hentesveisen til Donald Trump... eller en hestehale...

Lenke til kommentar

Kanskje er hensikten er at brukerne skal kunne gjenkjenne den blå E-en i nye Windows 10, og skjønne med en gang at dette er nettleseren, hevder Pocket-Lint.

Jeg tror dette kan bety mer enn mange tenker over. For svært mange brukere er Internet Explorer-ikonet synonymt med Internett. De vet ikke hva programmet heter, ei heller at det kalles en nettleser, men de vet at trykker de på E-en kommer de seg på nettet.

Lenke til kommentar

 

Fra før forbinder vi navnet med laber datahastighet i mobilnettet

 

Whaat? unge folk ass.. jeg minnes den tid jeg surfet på sony ericsson telefonen min og Edge var et tegn på at jeg da hadde raskt nett.(tidene forandrer seg gitt... :w00t:  :) )

Endret av dankvam
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Edge er ett helt greit navn, og langt bedre enn "Spartan". Det finnes egentlig ikke mange gode nettlesernavn. Chrome er nevnt, men hva med Firefox, Vivaldi og Opera, ikke akkuratt strålende navn noen av de.

 

De beste navnene er nok Internet Explorer og Netscape, men de er nok begge skadede merkevarer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...