Gå til innhold

PC-kaféen, diskusjon rundt PC-spill.


Anbefalte innlegg

Så spørs det hvor mange som stemmer på nostalgifølelsen og hvor mange som faktisk har spilt det i den senere tid. Det er tross alt et spill som har hatt gigantisk betydning for en hel sjanger, så den fortjener selvsagt all den anerkjennelsen den får, men ser det år for år, flere og flere blir mer lunkne til Half-Life 2 som et spill, naturlig nok. Det er slik med de fleste spill.

Nettopp. Jeg lovpriste spillet selv i 2004. Men når man ikke lenger er blendet av de teknologiske nyvinningene. Er spillet rett og slett kjedelig. Luft båt delen og "bil" delen er direkte kjedelig. Den beste delen av spillet er i fengselet. Det er det nærmeste du kommer god FPS action. Men selv der er HL1 bedre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Damn...demoen av Forza 7 er heftig! Grafikken er helt syk. Lyden helt vill. Har liten erfaring i bil spill. Men slo av endel assists og slo på simulation. Det er gøy å kjøre! Selv med en kontroller. Og endelig et spill som tar ibruk impuls triggerne på Xbox kontrollen. 

 

Så det at om en kjøper den dyreste pakken med alt så får en også med Horizon 3....skal, skal ikke...

Lenke til kommentar

Og jeg har nå testa det i 20 min, helt greit, veldig early accsess, er som et penere mer nedstrippa Napoleonic wars til Warband. Noe som er nøyaktig det de ville lage. 

 

Lurer på om de kommer til å legge til kavaleri og ekte artillerister. 

Så langt er det bare Storbritannia vs Frankrike. håper de legger til de andre nasjonene også.

Lenke til kommentar

Bra pris på Destiny 2, Wolfenstein 2 og Evil Within 2 https://www.thegamecollection.net/

Koster 2 £ i frakt, de trekker fra VAT når du registrerer deg med feks Norsk adresse. Skriv inn "speedboost" som kode og spar 10% ekstra (varer bare til Søndag). Alle kommer totalt på rundt 28-31£ hver. Nå skal det sies at du ikke blir trukket før de sender, så vi vet ikke kursen da, men skal mye til at det blir mer enn grensa på 350,- Kan sikkert bare avbestille om det blir over.

Lenke til kommentar

Micro mini første inntrykk av Holdfast: Nations at war.

 

 

Så spillet er laget av de som lagde Napoleonic wars DLC saken til  Warband.

Spillet er ekstremt likt, egentlig for likt med tanke på at de nå bruker Unity?

De kunne brukt motoren til unity eller hva enn de bruker til å lage et bedre spill. 

Animasjonene er funky du "går opp" stiger som i warband, de kunne gjort litt mer.

Men dette er en early access alpha så vi får se. 

 

Ting som kavaleri og egent artilleri skal legges til.

De vil mer eller mindre lage Napoleinc wars DLC saken  på nytt. 

Problemet er at de betyr at spillet sikkert går sammen veien som den DLC saken, hvor alle er i klan og absolutt ingen spiller på public servere.

 

Det beste våpenet nå i spillet er pistol, den er lettere å bruke og mer nøyaktig enn musketter og rifler. Jeg stacka opp 14 kills sist jeg spilte, greit nok noen av de var med sverd, men 10 av de var pistol. 

 

Flere uniformer er feil, merket speiselt Rifle uniformen til Brittene hadde små feil.

 

Det spillet får til er det samme som DLCn til warband gjorde. Du har lagarbeid uten lag arbeid. 

Har du en trimmis og en flagbærer samler folk seg rundt de og lager en liten linje.

 

Som man ser her, jeg tviler på det er veldig effektiv å lage en linje, spillet er dårlig til å simulere effekten av ekte formasjoner.

21765558_10155282948449160_6180927956795

 

 

 

 

Et annet problem med å stå i linje er at du blir en stor blink.

21768951_10155282948444160_4512966713521

 

Den ene kanon kula tok ut 8 Britter. Når du klumper deg sammen blir du ikke bare blink for kanoner, men du er langt lettere å treffe med muskett eller rifle, bare sikt høyt over formasjonen og fyr av i general direction og du vil treffe noen. 

 

Jeg har allerde hatt noen kule kamper, i den runde på de bildene over står jeg litt på siden av en av mine linjer og pepprer fienden, når pluttselig fra venstre flanke kommer det et dusin Franskmenn, jeg er mitt i lade prossesen og sliter, men akurrat når en franskmann skal slå in hode mitt med et sverd, blir han skutt av en man bak meg, jeg fyrer av rifla mi og plaffer ned en til.

 

En annen ting som skjer er at siden du alene ikke er så effektiv, vil man samle seg i grupper automatisk, du kan ikke løpe rundt fienden og plaffe ned 10 stykker med musketten din, så man ender opp i små grupper når man flanker kan være 2-4 stykker eller opp mot 20. Dette fører til ganske intense kamper. Innimellom må man bare innse at du ikke kan gjemme deg. og jeg velger ofte å bli stående of lade rolig, vel vitene om at kanskje jeg blir truffer, muskettballler treffer bakken rundt meg, noen ganger kan jeg bli stående slik lenge nok til å lage 2-3 ganger andre ganger får jeg en kule i hode ganske fort. 

 

Våpene er ekstremt unnøyaktige. men ser ikke ut til å være like random som i Napoelonic Wars DLCen, I virkeligheten ville en Bakerrifle være nøyaktig til 300 meter uten store problemer, og selv en Fransk eller britisk muskett er ikke så unnøyaktig ut til 150 meter, men hadde man gjort det slik ville gameplayet være helt anderledes. Så det er en grei kompremiss.

 

 

En ting som er nytt fra DLC saken er skip og sjø slag. De er ganske gøy.

Kanonkule traff lille båten min!

21762830_10155282948439160_7790306786397

 

Selv syns jeg selve kampene på båtene er kjedelige, det kule begynner når man får kommet seg i land og skal ta fortene.

 

21994183_10155282948539160_2896171390797

 

Det er her spillet er best, spille er ok på de store åpene brettene, men så fort du får brett med mer dekke, mer interesante taktiske muligheter blir det mye kulere, det må ikke være fort, men de brettene som har skog og små hus osv er mye mer interesante enn de store åpene tomme sakene.

Desverre vil sikkert disse klan folka ta over spillet som de gjorde med DLC saken og de vil bare spille på store tomme stygge brett. så de kan løpe rundt i liksom formasjoner og skyte på hverandre uten mål og mening. 

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Damn...demoen av Forza 7 er heftig! Grafikken er helt syk. Lyden helt vill. Har liten erfaring i bil spill. Men slo av endel assists og slo på simulation. Det er gøy å kjøre! Selv med en kontroller. Og endelig et spill som tar ibruk impuls triggerne på Xbox kontrollen. 

 

Så det at om en kjøper den dyreste pakken med alt så får en også med Horizon 3....skal, skal ikke...

 

Endte du opp med å kjøpe det eller? Jeg er litt på vippen selv merker jeg. Er stor fan av Forza-serien, men de har gjort noen merkelige valg i 7 etter hva jeg kan forstå. En ting er at de mangler lisens for Toyota i år (Ikkenoe Supra, bu-hu), og visstnok må man vinne x antall løp for å i det hele tatt få tilgang til å kjøpe visse biler.

 

Noen som har gått til anskaffelse og kan si noen par ord? Er selvfølgelig mest interessert i å høre om PC-versjonen.

Lenke til kommentar

 

 

Endte du opp med å kjøpe det eller? Jeg er litt på vippen selv merker jeg. Er stor fan av Forza-serien, men de har gjort noen merkelige valg i 7 etter hva jeg kan forstå. En ting er at de mangler lisens for Toyota i år (Ikkenoe Supra, bu-hu), og visstnok må man vinne x antall løp for å i det hele tatt få tilgang til å kjøpe visse biler.

 

Noen som har gått til anskaffelse og kan si noen par ord? Er selvfølgelig mest interessert i å høre om PC-versjonen.

 

 

 

Nei jeg venter litt. Er ganske mye små og store problemer med PC versjonen ser jeg veldig mange melder om..

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...