Gå til innhold

Intel vil rydde opp i Android-rot


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke en oppdatert Android versjon for å fikse sikkerhetshull. Det kan du fint få med oppdateringer fra produsent. Hvor mye støtte produktet ditt får avhenger og av prisklasse. De som koster litt holdes og oppdatert i lang tid, lengre enn de fleste bruker telefonen.

 

Billigere modeller får ikke den samme støtten, men det er fordi det ikke ville vært økonomi i det når de selger med så lave marginer. Et OS som ikke vil bli oppdatert til en nyere Android versjon er jo en del av pakken da. Hvis det blir slik at alle må holde modellene sine oppdatert vil jo billigsegmentet forsvinne og bli erstattet med andre telefoner, med andre OS.

 

Selv om folk med WP vil få mer oppdateringer endrer det ikke at Android har mer funksjoner og bedre app-støtte. Hvis du trenger de appsene vil selv en eldgammel android versjon slå WP. Hvis det ikke er viktig viser jo MS med sine veldig billige telefoner at WP er et godt OS å gå for hvis du vil ha noe som er billig og bra. Spesielt med tanke på oppdaterte versjoner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da jeg leste overskriften ble jeg overraska over at Intel skulle "rydde opp i Android-kaos" ved å innføre en ny aktør (seg selv). Men dette ser jo ut som noe Google burde vurdert selv. Har personlig en Nexus nettopp fordi jeg vil ha gjennomført, oppdatert programvare med få feil.

 

Imildertid, Intel kan hardware og Google software. Dette kan fungere godt. Vel tenkt, Intel---stjerne i boka.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

To års oppgraderingsgaranti er litt vel kort synes jeg. Dessuten så har man ingen garantier over flittigheten fra Intel på å rulle ut disse "lovede OS-oppdateringene". Den som lever lenge får jo se.

Endret av G
Lenke til kommentar

To års oppgraderingsgaranti er litt vel kort synes jeg. Dessuten så har man ingen garantier over flittigheten fra Intel på å rulle ut disse "lovede OS-oppdateringene". Den som lever lenge får jo se.

 

Står jo i artikkelen at de skal rulles ut 2 uker etter lansering.

Lenke til kommentar

 

To års oppgraderingsgaranti er litt vel kort synes jeg. Dessuten så har man ingen garantier over flittigheten fra Intel på å rulle ut disse "lovede OS-oppdateringene". Den som lever lenge får jo se.

Står jo i artikkelen at de skal rulles ut 2 uker etter lansering.

 

 

Og det tar man bare for god fisk?

Lenke til kommentar

Godt initiativ!

 

Det er jo helt tydelig at Samsung, LG, Sony, og alle de andre mobilprodusentene er alt for busy med å fikle med neste release til at eldre telefoner får støtte.

 

Kjøper man high-end versjonen følger det (relativt?) ofte med systemopdateringer i et års tid. Neppe så mye mer. Gikk man derimot for en litt rimeligere variant ? altså alle telefoner beregnet på jevne forbrukere ? er det sjeldent man ser noen oppdateringer.

 

Vi som frekventerer hw.no trenger kanskje ikke dette tilbudet, men hvis mannen-i-gata plutselig ender opp med en telefon som får kritiske sikkerhets-fixes til sin telefon kjapt, er det helt genialt!

 

Egentlig vil jeg jo tro at LG, Sony og alle de ande kan være villige til å betale Intel en liten slant for hver oppdatert? De vil tross alt spare store summer på utvikling og testing for hver minste lille modell ?

 

(Selv foretrekker jeg Nexus, nettopp fordi man da får systemoppdatering tidlig. Alternativt er jo Cyagenmod et godt alternativ. Men folk flest må få en pre-installert hel-automatisket løsning!)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...