Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du ta bilder av natur, dyr, mennesker, biler, sport eller fugler? Innendørs eller utendørs?

Hva man vil ta bilder av kan ha mye å si for hvilke kamera som passer godt/dårlig.

 

De fleste moderne kamera gir gode bilder, men de kan være tilpasset forskjellig bruk.

Et annet punkt er størrelse/vekt/ergonomi, der kan det også være forskjeller fra person til person hva man anser som passende.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Pentax K-S1 med 18-55mm f/3,5-5,6 2995 kr, men hvorfor akkurat FotoVideo? Du får samme modell med litt andre farger for 2390 kr hos Cyberphoto. Kameraet er langt bedre og har mange flere muligheter enn Canon powershot S120 for eksempel, men da på bekostning av størrelse. Siden du sier at du aldri har hatt et skikkelig kamera før så gjetter jeg på at du er ute etter et systemkamera (et du kan skifte objektiv på) og ikke kompaktkamera som Canon S120, men det er som sagt bare en gjetning. Som du ser, anbefalingene spriker veldig. Det skyldes veldig lite spesifisering av hva du ønsker.

Lenke til kommentar

Pentax K-S1 med 18-55mm f/3,5-5,6 2995 kr, men hvorfor akkurat FotoVideo?

 

Det står gode på Foto og Video. Jeg tolker ikke det som butikken, men at det skal være gode på begge deler, og der er vel ikke Pentax ideelt? For meg høres det ut som et godt kompaktkamera er tingen, muligens et speilløst hvis det er noe tilbud under 3K, men uten mer info fra TS er det ikke godt å si.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det står gode på Foto og Video. Jeg tolker ikke det som butikken, men at det skal være gode på begge deler, og der er vel ikke Pentax ideelt? For meg høres det ut som et godt kompaktkamera er tingen, muligens et speilløst hvis det er noe tilbud under 3K, men uten mer info fra TS er det ikke godt å si.

 

Ok, jeg leste litt feil angående Foto og Video. S120 tilbyr FullHD i 60 fps, men der stopper vel alle fordelene med tanke på foto og video-kvaliteter. K-S1 har FullHD i 30 fps som har mye høyere bildekvalitet og støyegenskaper takket være større sensor. Videre slår den S120 sine fotokvaliteter ned i støvlene. Betjeningsmulighetene er også mye bedre på Pentaxen, takket være størrelse og flere knapper, hjul annet å stille på.

 

Men hvorfor sammenligner vi disse over hodet? Det er jo som å sammenligne epler og rosiner. Ikke akkurat sammenlignbart. Synd trådstarter har forduftet.

Lenke til kommentar

Men hvorfor sammenligner vi disse over hodet?

 

Det lurer jeg på også, jeg har verken sammenlignet eller forslått noe konkret. Til det vet jeg for lite om TS, men jeg ville aldri anbefalt speilrefleks til en nybegynner som prioriterer video på lik linje med stillbilder (gitt at det var det h*n mente).

Endret av se#
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...