Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Jeg er hebefil, og har lyst til å være venner med jente rundt ti


Anbefalte innlegg

 

Til din informasjon, er jeg medlem av VirPed, som er en gruppe folk som erkjenner at de har slike tiltrekninger, men som samtidig ønsker å avstå fra alle former for overgrep, og støtte hverandre.

Og hvor akseptert er det i denne gruppen å aktivt oppsøke kontakt/relasjoner til denne aldersgruppen når man ikke har familie eller slektsbånd til barna?

 

For det meste frarådende.

 

"Ta vare på og husk de gode minnene du hadde med henne, move on".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hva tenker du er motivet ditt for å aktivt ville oppsøke jenter på 10 år som du kan være venner med?

Sosial kontakt, livserfaring, ha det kjekt og hyggelig isammen.

 

Jeg er oppriktig glad i dem, og de (hun) er oppriktig glad i meg.

 

Jeg har ikke behov - eller ønske - for sex med henne, jeg klarer meg utmerket godt på egenhånd.

 

Hvorfor oppsøke problemer når du vet du har dem? Hva vil du få eller jenta få ut av et vennskap hvor det er 30 års alders forskjell?

Dere har jo absolutt ingenting til felles å et barn på 10 år driter langveis i livserfaringene til en 40 åring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når utgangspunktet ditt for å ha kontakt med 10-12 år gamle jenter er at du blir seksuelt tiltrukket av de, så tenker jeg at hvorvidt du kommer til å begå fysiske overgrep for å være irrelevant. Et barn skal ikke måtte oppleve å være i en relasjon med et voksent menneske, når denne relasjonen baserer seg på din seksuelle preferanse/legning.

Not quite.

 

Ja, jeg er seksuelt tiltrukket av mindreårige jenter (hei KRIPOS, stikk gjerne innom for en kopp te en dag), men samtidig er jeg også emosjonelt og sosialt tiltrukket av dem.

 

De er kjekke. Sosiale, interessante. Jeg trenger ikke å fucke hele den relasjons-greia der til helvetet, med å pule på dem.

Lenke til kommentar

 

 

Til din informasjon, er jeg medlem av VirPed, som er en gruppe folk som erkjenner at de har slike tiltrekninger, men som samtidig ønsker å avstå fra alle former for overgrep, og støtte hverandre.

Og hvor akseptert er det i denne gruppen å aktivt oppsøke kontakt/relasjoner til denne aldersgruppen når man ikke har familie eller slektsbånd til barna?

 

For det meste frarådende.

 

"Ta vare på og husk de gode minnene du hadde med henne, move on".

 

...og dette forteller deg ikke noe? At støttegruppen fraråder det du prøver på? Tror ikke du har så mye selvinnsikt som du lurer deg selv til å tro.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Men hvilket behov har en 10 år gammel jente for å være "venn" med en 40-åring hun ikke har noen familiære relasjoner til, egentlig? Og denne "livserfaringen" kan vel voksne i hennes familie, eller lærere/trenere gi henne, i den grad hun trenger det? Nei, dette lukter veldig svidd...

 

Edit: er dette en trolletråd?

Endret av stigfjel
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Hvorfor oppsøke problemer når du vet du har dem? Hva vil du få eller jenta få ut av et vennskap hvor det er 30 års alders forskjell?

 

Dere har jo absolutt ingenting til felles å et barn på 10 år driter langveis i livserfaringene til en 40 åring.

 

Oh rly.

 

Du er altså ikke klar over hvor mye en sosialt oppvakt ti-åring driter i den lavpanna minste-felles-multiplum stimulansen hun / han får fra en skole hvor gamle kjerringer ruler.

 

Endret av EinSånnEinJa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, beklageligvis er både hebefili og pedofili sterkt assosiert med overgrep og overgripere. Det er ikke rettferdig ovenfor hebefili og pedofili, men slik har det dessverre blitt. Jeg tror oppriktig på at akkurat som jeg klarer å være venner med kvinner uten å være en overgriper, klarer også pedofile og hebefile å gjøre det samme med jenter på 10 år.

 

Du (trådstarter) er på ingen måte noe mer overgriper enn hva jeg selv er, men likevel er det noe i kroppen min som ikke klarer å tenke rasjonelt. Jeg ville ikke latt deg være venn med min teoretiske datter på 10 år og ville funnet det svært ubehagelig, fordi jeg rett og slett ikke forstår dine tanker og er bekymret (følelsesmessig sårbar) for hennes forsvarsløsshet. Beklager altså, for det er ikke meningen å være dømmende på noen som helst måte, men jeg ser ikke for meg at jeg blir å forandre mening i fremtiden heller.

 

Til alle de som mener at trådstarter ikke bør oppsøke kontakt med barn, det er helt greit å mene og jeg er forsåvidt enig, MEN dere må da annerkjenne tankegangen til trådstarter her? Akkurat som DU selv "vet" at du ikke blir å overgripe deg i retning din seksuelle preferanse kan vel trådstarter føle det på samme måte? Jeg er enig at trådstarter ikke bør oppsøke kontakt med barn, men ikke av den årsak. Heller på grunn av den ubehagen dette vil kunne medføre for barnet og barnets relasjoner.

 

Her er forresten en veldig interessant tråd fra en pedofil trådstarter: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1228620 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Er du såpass oppegående og bevist på din tilstand så burde du også være oppegående nok til å starte behandling for dette via psykolog og evnt medisinering. 

 

Du er syk. Dette er noe du ikke kan noe for og ingen skal klandre deg for å være syk. Men å ikke ta tak i problemet og hvor det kan resultere i noe veldig alvorlig. Det er uten tvil din skyld. Ihvertfall når du er så bevist på din egen sykdom.

 

Sett opp en time hos lege og så tar dere det derifra. Det er det første skrittet til et bedre liv for deg selv. Og en tryggere omgivelse for barn rundt deg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan du forklare det på en måte som jeg kan lettere forstå og ta til meg?

Et "vennskap" mellom et lite barn og en fullt ut voksen person vil aldri være på likeverdige vilkår, nettopp fordi et et barn på 10 nettopp er et barn, og en på 40 er en fullt voksen person.

 

Hvilke grunner har du EGENTLIG for å ha en sånn relasjon? Er det for å tilfredsstille et behov du har? Og jeg slutter meg til de andre, hadde jeg hatt en datter ville jeg gjort alt i min makt for å holde deg LANGT unna henne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Kan du forklare det på en måte som jeg kan lettere forstå og ta til meg?

Et "vennskap" mellom et lite barn og en fullt ut voksen person vil aldri være på likeverdige vilkår, nettopp fordi et et barn på 10 nettopp er et barn, og en på 40 er en fullt voksen person.

Så skal man eliminere lærere, da?

 

Ikke at jeg hinter til at jeg mener at jeg har interesse av å lære henne noe seksuelt, men hvorfor er det prinsipielt gærent om en eldre og mer kunnskapsrik kar er venner med en yngre?

Lenke til kommentar

TS: for å snu på det, hvis du hadde hatt en datter, ville du tillatt at en fremmed mann på 40 år som du visste var seksuelt tiltrukket av henne, få ha sosial omgang med henne, selv om denne fremmede mann lovet på tro og ære at han ikke skulle ha forgrepet seg på henne?

 

Ja, det hadde jeg, utifra perspektivet at det er masse menn som opplever seg tiltrukket av damer / jenter, men som ikke gjør noe galt kun av den grunn.

 

Vi er ikke viljeløse aper som kun er interesserte i sex - og vi kan kontrollere oss, og ikke begå overgrep.

Endret av EinSånnEinJa
Lenke til kommentar

 

 Heller på grunn av den ubehagen dette vil kunne medføre for barnet og barnets relasjoner.

 

Kan du forklare det på en måte som jeg kan lettere forstå og ta til meg?

 

 

Jeg gi det et forsøk ihvertfall. Altså, jeg klarer ikke se for meg de positive aspektene du kan tilføre til barnets liv. Du har sikkert mye positivt å gi, men hvilke utslag gir det på barnets tanker, sosiale omgang med andre barn, relasjoner til voksne og generelle utvikling av barnets sinn. Det er sikkert både negative å positive sider med en slik relasjon, men hadde JEG turt å satse på at det veide tyngst positivt? Nei.

 

Den andre faktoren (og sikkert den avgjørende) er barnet relasjoner. Å da tenker jeg på hvordan det påvirker de som er rundt barnet, alså foresatte, familie, venner og lignende. Som far vil det føles som en unødvendig risiko og som et merkelig valg å la deg sosialisere med min datter, da på grunn av avsnitt over. Men hvis jeg stolte nok på deg og var trygg på deg som person (typ familiemedlem?). Hva ville min mor tenkt? Eller venner? De ville vært bekymret for barnet hvis de ikke også stoler 100% på deg.

 

Det er ihvertfall mine spontane tanker akkurat nå. :)

 

 

edit: Det bunner alltid ut i at jeg ikke forstå relasjon eller hva du ønsker av det. Så lenge jeg ikke klarer å forstå så er det vanskelig å kunne godta noe. Å jeg tror ikke man klarer å sette seg inn i den situasjonen du er i så lett.

Endret av Kjetil..
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så skal man eliminere lærere, da?

 

Ikke at jeg hinter til at jeg mener at jeg har interesse av å lære henne noe seksuelt, men hvorfor er det prinsipielt gærent om en eldre og mer kunnskapsrik kar er venner med en yngre?

Les ett av innleggene mine over. Der er lærere nevnt. Så da spør jeg igjen: Hvilke grunner har du EGENTLIG for å ha en sånn relasjon? Er det for å tilfredsstille et behov du har?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Kan du forklare det på en måte som jeg kan lettere forstå og ta til meg?

Et "vennskap" mellom et lite barn og en fullt ut voksen person vil aldri være på likeverdige vilkår, nettopp fordi et et barn på 10 nettopp er et barn, og en på 40 er en fullt voksen person.

Så skal man eliminere lærere, da?

 

Ikke at jeg hinter til at jeg mener at jeg har interesse av å lære henne noe seksuelt, men hvorfor er det prinsipielt gærent om en eldre og mer kunnskapsrik kar er venner med en yngre?

 

Dersom læreren hadde prøvd og inngå ett "vennskap" utenfor skoletid så ja, da hadde jeg bedt han holde seg langt unna. Skal du begynne med den type rasjonalisering blir jo alle leger som har utført prostatasjekk overgripere. Holder ikke for og si det mildt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 Heller på grunn av den ubehagen dette vil kunne medføre for barnet og barnets relasjoner.

 

Kan du forklare det på en måte som jeg kan lettere forstå og ta til meg?

 

 

Du har sikkert mye positivt å gi, men hvilke utslag gir det på barnets tanker, sosiale omgang med andre barn, relasjoner til voksne og generelle utvikling av barnets sinn. Det er sikkert både negative å positive sider med en slik relasjon, men hadde JEG turt å satse på at det veide tyngst positivt? Nei.

Takk for dine tolerante innspill, men ser du selv hvordan dette tangerer mot homofile adoptiv-foreldre?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...