Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Nice guys finish last


Anbefalte innlegg

Unødvendig sarkasme, mest av alt irriterende sarkasme. Jeg driter i om du er stikk motsatt av hva du blir fortalt her, det er ikke vits i å leke med folk som prøver og gi deg hjelp. Du har skrevet ca to Word sider her, forventer du at vi skal vite alt om deg allerede?

 

Du sier du kan bare skifte klesstilen din så og så mye, post bilder av dine normale hverdagslige antrekk.

 

Begynn å tren. Seksuell tiltrekking er viktig, spesielt om du ser ut som et vandrende skjellet så minsker du dine muligheter betraktelig. (Du kan vel finne ut det med hjelp av sannsynlighetsregning, he he he.)

 

Til slutt vil jeg bare si at du må lære å ta til deg ting. I løpet av denne tråden har du kun sagt at "det er ikke meg", "jeg har ikke problemer med dette", "jeg er full av selvtillit", "Jeg bruker ikke vold, men er en mester i kampsport, derfor ser de meg som trygg". Om alt stemmer for deg så hvorfor sliter du da? Kan det kanskje være at du ikke har den beste selvtilliten? At du er en kjedelig person å snakke med? Skriv ned en liste på hva du har å tilby, merk deg de punktene du gjerne ikke strekker til og forbedr de, så har du en dame i løpet av en fuktig kveld ute.

Yes. Fuck you very much too.

Du skriver i en tone som er langt verre enn noe av mine 2 sarkastiske innlegg.

 

Jeg har tatt til meg, gitt tommel opp og anerkjent flere forslag her. De som på bastant vis antyder at min dårlige moral er årsaken til at dama ikke var interessert i noe mer, som du selv sier, uten å kjenne hverken meg eller henne, får et sarkastisk svar av meg. Hadde tonen vært annerledes, f.eks formulert som et spørsmål, hadde det vært helt fair.

 

Du bruker dessuten det at jeg (med unntak av de 2 sarkastiske innleggene) på vennlig vis avviser en del forslag, mot meg, ved å si at jeg må "lære meg å ta til meg ting". Hva om jeg hadde sagt at "ja, jeg er udugelig, tynn og spinkel, kan ikke forsvare meg og er kjedelig." Da antar jeg svaret mitt ville vært "Neida, det er bare din egen dårlige selvtillitt du demonstrerer her som er problemet".

 

Dette er grunnen til at jeg prøvde å forholde meg anonym. Mange bra tips her, men en del ser ut til å ha instinkter for å sparke de som ligger nede i slike situasjoner.

Endret av Drogin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-GlDE6z

 

Unødvendig sarkasme, mest av alt irriterende sarkasme. Jeg driter i om du er stikk motsatt av hva du blir fortalt her, det er ikke vits i å leke med folk som prøver og gi deg hjelp. Du har skrevet ca to Word sider her, forventer du at vi skal vite alt om deg allerede?

 

Du sier du kan bare skifte klesstilen din så og så mye, post bilder av dine normale hverdagslige antrekk.

 

Begynn å tren. Seksuell tiltrekking er viktig, spesielt om du ser ut som et vandrende skjellet så minsker du dine muligheter betraktelig. (Du kan vel finne ut det med hjelp av sannsynlighetsregning, he he he.)

 

Til slutt vil jeg bare si at du må lære å ta til deg ting. I løpet av denne tråden har du kun sagt at "det er ikke meg", "jeg har ikke problemer med dette", "jeg er full av selvtillit", "Jeg bruker ikke vold, men er en mester i kampsport, derfor ser de meg som trygg". Om alt stemmer for deg så hvorfor sliter du da? Kan det kanskje være at du ikke har den beste selvtilliten? At du er en kjedelig person å snakke med? Skriv ned en liste på hva du har å tilby, merk deg de punktene du gjerne ikke strekker til og forbedr de, så har du en dame i løpet av en fuktig kveld ute.

Yes. Fuck you very much too.

Du skriver i en tone som er langt verre enn noe av mine 2 sarkastiske innlegg.

 

Det var hele poenget.

 

Ingen her sier du skal ta til deg alt, men du tar deg ikke til deg noe. Uansett hva jeg hadde sagt kunne vært problemet hadde du sagt nei, dermed er det ikke vits i å være varsom her.

 

Beklager og måtte si det, men det er ufattelig mange jenter i Norge og det skal ikke være vanskelig å få tak i en av de(spesielt når du har en gob jobb og virker oppegående ellers). Greier man ikke det er det mest sannsynlig sin egen feil, enten sosialt eller utseendet messig. Dette er ting du selv må se på, med et nøytralt syn.

Lenke til kommentar

Drogin, du misforstår. Det er ingen som har kommet med noen som helst beskyldninger om hvordan du er. Folk har forsøkt å komme med generelle konstruktive tips uti fra ditt innlegg, som du da enten har benektet eller besvart med sarkasme. Din overfølsomhet i denne tråden indikerer at du har noen ting å ta tak i - dette sier jeg med all intensjon om å være behjelpelig. (Men det er lov å svare med sarkasme og spydighet). En ting er hva dine dates forteller deg og noe annet er hva du forteller deg selv, altså det er forskjell på selvtillit og selvfølelse. Hvis din indre dialog er negativ vil dette bli plukket opp av andre mennesker. Du har en høy guard og ser på mange av kommentarene som en personlig angrep på deg. Det er de absolutt ikke, så da må du spørre deg selv om hva som er grunnen til at du overreagerer? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Drogin, du misforstår. Det er ingen som har kommet med noen som helst beskyldninger om hvordan du er. Folk har forsøkt å komme med generelle konstruktive tips uti fra ditt innlegg, som du da enten har benektet eller besvart med sarkasme. Din overfølsomhet i denne tråden indikerer at du har noen ting å ta tak i - dette sier jeg med all intensjon om å være behjelpelig. (Men det er lov å svare med sarkasme og spydighet). En ting er hva dine dates forteller deg og noe annet er hva du forteller deg selv, altså det er forskjell på selvtillit og selvfølelse. Hvis din indre dialog er negativ vil dette bli plukket opp av andre mennesker. Du har en høy guard og ser på mange av kommentarene som en personlig angrep på deg. Det er de absolutt ikke, så da må du spørre deg selv om hva som er grunnen til at du overreagerer? 

Som sagt, det er 2 steder der jeg har svart med lett ironi.

Det har ikke noe med "høy guard" å gjøre. Alle andre ble enten akseptert eller besvart/utdypet normalt.

 

 

Hun pene dama som ikke var ute etter noe seriøst, som du likevel nedverdiget deg til å ligge med, hun testet egentlig bare verdiene dine. Du strøk.

En veldig bastant kommentar som antyder noe om min moral. Som forøvrig også er feil angående damas intensjoner.

Det er helt ok om man lurer på om det overnevnte kan være en årsak til at hun ikke ville mer, men da legger man det ikke frem sånn - ved mindre man har lyst på en kommentar tilbake som er like "smartass".

 

 

Nå kjenner ikke jeg deg noe særlig TS, men jeg vil bare si at jeg synes dette med nice guy og "alphamale" er veldig oppskrytt. 

Det å holde et blikk eller stille et personlig spørsmål viser at du trygg, interessert, nysgjerrig, etc. .....

Denne er mer innafor, men ble litt irritert av måten mine egne teorier bare ble avfeid som "veldig oppskrytt", for å deretter bli fortalt at jeg må gjøre de helt basic'e tingene, som å prate, gi komplimenter og ha litt øyekontakt, noe jeg allerede gjør.

 

Alt annet er up'vota eller registrert, eller besvart på normal måte. Inkludert ting du har skrevet.

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

Det er åpenbart at jeg ikke kjenner deg, TS. Alle vet det. Når jeg da sier det åpenbare "Nå kjenner ikke jeg deg TS" og i tillegg "men jeg vil bare si..." så burde du forstå at dette ikke er spesifikt myntet på deg. Jeg insinuerte aldri at dine teorier var oppskrytt. Som nevnt av overkok ønsket jeg bare å komme med generelle råd og tips basert på min egen erfaring. Dette gjelder nok brorparten av innleggene i tråden. Kanskje mine tips er dårlige, men det er det jeg har å bidra med basert på infoen jeg har og hvem jeg er. Da er det din jobb som trådstarter (og menneske) å velge hvilken informasjon du synes virker fornuftig og hvilken informasjon du synes virker lite fornuftig eller "åpenbar" - og uansett være takknemlig for at folk tar seg tid til å svare deg. 

Du må også huske på at dette forumet ikke kun er ment for å besvare spørsmål til én person, men i aller høyeste grad som et oppslagsverk for andre som har lignende spørsmål eller problemstillinger.

Om du oppriktig mener at du blir fornærmet eller at noen svarer sarkastisk eller nedlatende kan du for eksempel rapportere det innlegget. Dette siste punktet gjelder for øvrig alle sammen. Med dette kan vi kanskje ligge denne avsporingen død og la folk få svare på førstepost, om de ønsker :)     

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jo jeg kan sikkert jobbe mer med å sminke sannheten litt. Men akkuratt på dette eksmpelet prøver jeg å være flink og si "IT-konsulent". :wee:

Er det ikke bare å si det som det er? At du lager dataprogrammer. Er du ansatt hos Facebook, så lager du Facebook og ikke dataprogrammer. Da pynter du ikke på noe og det høres faktisk ut som noe spennende (for dem som egentlig ikke bryr seg om slike ting). Endret av Nedward
Lenke til kommentar

Det er åpenbart at jeg ikke kjenner deg, TS. Alle vet det. Når jeg da sier det åpenbare "Nå kjenner ikke jeg deg TS" og i tillegg "men jeg vil bare si..." så burde du forstå at dette ikke er spesifikt myntet på deg. Jeg insinuerte aldri at dine teorier var oppskrytt. Som nevnt av overkok ønsket jeg bare å komme med generelle råd og tips basert på min egen erfaring. Dette gjelder nok brorparten av innleggene i tråden. Kanskje mine tips er dårlige, men det er det jeg har å bidra med basert på infoen jeg har og hvem jeg er. Da er det din jobb som trådstarter (og menneske) å velge hvilken informasjon du synes virker fornuftig og hvilken informasjon du synes virker lite fornuftig eller "åpenbar" - og uansett være takknemlig for at folk tar seg tid til å svare deg. 

 

Du må også huske på at dette forumet ikke kun er ment for å besvare spørsmål til én person, men i aller høyeste grad som et oppslagsverk for andre som har lignende spørsmål eller problemstillinger.

 

Om du oppriktig mener at du blir fornærmet eller at noen svarer sarkastisk eller nedlatende kan du for eksempel rapportere det innlegget. Dette siste punktet gjelder for øvrig alle sammen. Med dette kan vi kanskje ligge denne avsporingen død og la folk få svare på førstepost, om de ønsker :)     

Hei Sitronsaft. Jeg tok meg ikke spesielt nær av det, og sitter ikke i hjørnet og depper.

Jeg leste og tolket svaret ditt personlig, og for min egen del synes jeg ikke det var til særlig hjelp, men andre som leser kan jo sikkert ha nytte av det som du sier. Jeg nevnte jo også ovenfor at jeg synes din post egentlig var innafor. Det var vel som sagt det at det at hva jeg først tenkte var årsaken til min situasjonble "plaffet ned", mens det ikke kom noen annen forklaring(for min personlige situasjon), og at jeg fant det litt frustrerende. Kanskje kunne jeg spart meg for sarkasme på akkuratt ditt innlegg. :yes: Men jeg synes det ser ut til at du tåler såppas 

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

 

Jo jeg kan sikkert jobbe mer med å sminke sannheten litt. Men akkuratt på dette eksmpelet prøver jeg å være flink og si "IT-konsulent". :wee:

Er det ikke bare å si det som det er? At du lager dataprogrammer. Er du ansatt hos Facebook, så lager du Facebook og ikke dataprogrammer. Da pynter du ikke på noe og det høres faktisk ut som noe spennende (for dem som egentlig ikke bryr seg om slike ting).

 

Jo, ingen dum ide. Men konsulent lyder jo også litt fint gjør det ikke? Jeg er jo faktisk konsulent.

Kan iallefall være enig i at man bør unngå ordet "programmerer" eller "data", da enkelte damer har en tendens til å se ned på deg med en gang de ordene kommer ut :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...