Gå til innhold

Hva er best, konsoll eller pc gaming?


Gjest Bruker-292501

  

101 stemmer

  1. 1. Hva er best, konsoll eller pc gaming?

    • Konsoll
      14
    • Pc gaming
      87


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg foretrekker konsoll. Alltid. Er konsoll samler og elsker det. Mye spill som er å få kun til konsoll som jeg elsker, alt fra NES til nå og er det et pese spill jeg bare må spille, så spiller jeg det på en gamme laptop.Har vel i dag 56 konsoller i samlinga og har alltid en 6-7 konsoller i tv benken. Gamleste konsoll spilla spiller jeg på en gammel crt tv på loftet.

Jeg vil nå tippe at det finnes enda flere spill til PC enn til samtlige konsoller som har eksistert. Spilte nå for ikke så lenge siden Wonder Boy til Sega Master System på PCen min. Mye av det du nevner er grunnen til at jeg foretrekker PC. Ha alt på en plass. Hadde noen dratt med seg 56 konsoller i mitt hus, så hadde jeg gladelig kjørt de på dynga.

 

Har du spilt noe nintendo, playstation eller xbox spill når du sier det der?

 

Hadde noen dratt med seg 56 konsoller i mitt hus så hadde jeg solgt dem :)

 

Har hatt noen konsoller opp igjennom tidene ja. Nes, Snes, N64, Gamecube, Sega Master system, PSX, PS2,PS3 Xbox og Xbox 360.

Den siste konsollen jeg hadde var PS3 som jeg solgte etter å ha fått kjøpt meg en gaming PC, så ikke vitsen med å ha konsoller mere da.

Lenke til kommentar

Har frem til nylig vært konsolltilhenger, men kjøpte meg en gaming laptop for en stund siden og har nesten ikke rørt konsoller siden.

Spiller fortsatt endel sittende i sofaen med kontroll, men kan også rigge meg til på pulten med mus og tastatur.

 

Må nevnes at det er litt mer styr med pc enn konsoll, spesielt med mitt oppsett men også generelt. Syns likevel fleksibiliteten veier opp for det.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Men pc har ikke alle konsoll spill :) Den har ikke mario, zelda, donkey kong, metroid, ratchet and clank, uncharted etc

 

Nei, PC har ikke alle konsollspill, det er sant, men her var det vel snakk om PC eller konsoll, og du går glipp av mye flere spill ved å velge konsoll enn PC.

 

AtW

 

Helt ærlig, akkurat hvor mange pc spill som er verdt å spille er det jeg går glipp av? Jeg kan ikke huske å hatt hørt om noen pc spill de siste åra jeg har fått lyst til å spille :) Utenom frustrerte fruer spillet :p Men det spillet ga jeg opp å finne for lenge siden :D

Lenke til kommentar

 

 

Men pc har ikke alle konsoll spill :) Den har ikke mario, zelda, donkey kong, metroid, ratchet and clank, uncharted etc

 

Nei, PC har ikke alle konsollspill, det er sant, men her var det vel snakk om PC eller konsoll, og du går glipp av mye flere spill ved å velge konsoll enn PC.

 

AtW

 

Helt ærlig, akkurat hvor mange pc spill som er verdt å spille er det jeg går glipp av? Jeg kan ikke huske å hatt hørt om noen pc spill de siste åra jeg har fått lyst til å spille :) Utenom frustrerte fruer spillet :p Men det spillet ga jeg opp å finne for lenge siden :D

 

Det er jo helt umulig å svare på når man ikke vet hvilke type spill du liker.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

 

Men pc har ikke alle konsoll spill :) Den har ikke mario, zelda, donkey kong, metroid, ratchet and clank, uncharted etc

 

Nei, PC har ikke alle konsollspill, det er sant, men her var det vel snakk om PC eller konsoll, og du går glipp av mye flere spill ved å velge konsoll enn PC.

 

AtW

 

Helt ærlig, akkurat hvor mange pc spill som er verdt å spille er det jeg går glipp av? Jeg kan ikke huske å hatt hørt om noen pc spill de siste åra jeg har fått lyst til å spille :) Utenom frustrerte fruer spillet :p Men det spillet ga jeg opp å finne for lenge siden :D

 

Det er jo helt umulig å svare på når man ikke vet hvilke type spill du liker.

 

Man kan jo nevne de spilla man selv syns er de beste og som mange liker :)

Lenke til kommentar

PC er helt klart best. 

 

En PC kan være akkurat hva du vil. Er det en konsoll opplevelse du vil ha så kan du få det. Vil du ha en tradisjonell desktop spill opplevelse så kan du få det. Eller du kan ha begge deler om du vil. PC er frihet i sterk kontrast til konsoll.

 

Hvor konsoll har noen håndfulle eksklusive spill så har PC hundrevis. Og med en variasjon i type spill som ikke finnes på konsoll. Selv om det nå hjelper seg og da spesielt på PS4 som får stadig flere Indie spill. Om en kun vil spille dem samme AAA mainstream klonene og det er nok for å underholde år etter år. Og/eller en har et begrenset budsjett eller interesse for spill.

 

Da er konsoll et fint valg. Det er en billig inngangs billett til spill. 

 

PC er noe helt annet idet at en får frihet til å ha den spill opplevelsen en vil ha. Med mulighet til å sette samens en maskin som er billig eller til et kraftverk som overgår hva PS4/XBO og mest trolig neste konsoll generasjon om det blir noen... Og med et spill utvalg så stort og variert det får alternativene til å se ut som en trist affære. 

 

Selv spiller jeg på det meste. Jeg har råd til det og interessen er stor nok. Men når det kommer til spørsmål om hva som er best av en konsoll og en PC. Så taper konsoll alltid. 

 

XBO og PS4 er fine maskiner. Men dem var ut datert idet dem forlot produksjons båndet. Jeg har ekstremt vanskelig med å se hvordan dem skal være relevante i 3-6 år til. En mobiltelefon vil være kraftigere om 6år... 

 

EDIT: Og en ekstremt positiv ting med PC. Alt er bakover kompatibelt. 

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alt for min del er best. Alt som kryper av konsoller eller pc er best. Kunne aldri hatt en plattform, altfor kjedelig og lidenskapen ville dødd rimelig fort for min del. Lidenskapen jeg har for spill blir stadig større, samlingen blir bare større og større. Er pcen hos meg som har mest spill om jeg skal oppsummere det hele. Det betyr ikke at pc er best. :)

Lenke til kommentar

EZ, PC. Skjønner at folk liker konsoll , men jeg trives med PC av den enkle grunn.

 

Datamus og tastatur +++ gamepads

Bedre skjerm

G-sync

Occulus Rift

Bedre flyt

Bedre grafikk

Mindre loading

Er ikke tvunget til å ta de treige oppdateringene som PS har

Billigere spill

Større utvalg

Modifikasjoner

Kan kjøre filmer/serier fra PC'n over til TV'n med PLEX. Som er drittdeilig å bruke er som å ha Netflix, med uendelig stort bibliotek.

Kan koble til instrumenter som el-gitar.

Kan bruke Sony Vegas

Kan bruke Photoshop

Større frihet

Online gaming er enten lettere eller billigere

Flere muligheter til å nå venner steam/skype/face/mumble/ts osv...

Kan spille selv om dama har okkupert TV'n.

 

Noen PC-spill som jeg har vært glad i. Er klar over at blant annet Red Alert kom på PS, men man spiller bare ikke RTS på konsoll.

 

Half-Life 1-2

Battlefield 1942

Battlefield 2

Uprising: Join or Die

Days of the Tentacle

Full Throttle

Civillization II

Red Alert

Star Wars Knights of the old republic

Star Wars Jedi Academy

Age of Empires 2

Rome Total War

Medieval Total War

Warcraft 3

Counter Strike

Star Wars Galaxies

The Sims

S.T.A.L.K.E.R.

Rollercoaster Tycoon

Transport Tycoon

Settlers 3-4

Arma 2-3

Cities: Skylines

Fallout-serien

GTA 5 er bedre på PC

Lenke til kommentar

Begge deler er da ganske alright. Har alltid vært mest glad i pc. Men det har ikke stoppet meg fra å ha hatt sega megadrive, ps2, xbox 360 og ps4.

 

Men min store lidenskap har alltid vært strategi og simulator spill (da først og fremst flyspill). Dette er sjangre som aldri har vært så utbredt eller fungert så bra på konsoll.

Lenke til kommentar

Teknologien går raskere forbi konsoller nå enn tidligere. Snart vil mobiler komme på nivå med PS4/XB1.

Jeg driver og sparer til et nytt TV og det blir seff 4K. Skulle jeg holdt meg til konsoller hadde jeg ikke fått nytte av det i de neste 7-8(?) år. Og jeg tviler faktisk litt på om neste generasjon konsoller klarer 4K.

 

EDIT : Jeg er voksen, så prisforskjell på en god PC vs konsoller har ikke noe å si for meg.

 

EDIT2 : Og jeg kommer til å kjøre stort på VR. Vet Sony kommer med sitt, men jeg vil ha mer utvalg enn det jeg tror de kommer med. F.eks indiespill i VR , gjerne disse "walking simulator"-spillene som det er flust av på Steam  :rofl:

Endret av duppsko
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Alt for min del er best. Alt som kryper av konsoller eller pc er best. Kunne aldri hatt en plattform, altfor kjedelig og lidenskapen ville dødd rimelig fort for min del. Lidenskapen jeg har for spill blir stadig større, samlingen blir bare større og større. Er pcen hos meg som har mest spill om jeg skal oppsummere det hele. Det betyr ikke at pc er best. :)

Platform?

Lenke til kommentar

PC er helt klart best. 

 

En PC kan være akkurat hva du vil. Er det en konsoll opplevelse du vil ha så kan du få det. Vil du ha en tradisjonell desktop spill opplevelse så kan du få det. Eller du kan ha begge deler om du vil. PC er frihet i sterk kontrast til konsoll.

 

Hvor konsoll har noen håndfulle eksklusive spill så har PC hundrevis. Og med en variasjon i type spill som ikke finnes på konsoll. Selv om det nå hjelper seg og da spesielt på PS4 som får stadig flere Indie spill. Om en kun vil spille dem samme AAA mainstream klonene og det er nok for å underholde år etter år. Og/eller en har et begrenset budsjett eller interesse for spill.

 

Da er konsoll et fint valg. Det er en billig inngangs billett til spill. 

 

PC er noe helt annet idet at en får frihet til å ha den spill opplevelsen en vil ha. Med mulighet til å sette samens en maskin som er billig eller til et kraftverk som overgår hva PS4/XBO og mest trolig neste konsoll generasjon om det blir noen... Og med et spill utvalg så stort og variert det får alternativene til å se ut som en trist affære. 

 

Selv spiller jeg på det meste. Jeg har råd til det og interessen er stor nok. Men når det kommer til spørsmål om hva som er best av en konsoll og en PC. Så taper konsoll alltid. 

 

XBO og PS4 er fine maskiner. Men dem var ut datert idet dem forlot produksjons båndet. Jeg har ekstremt vanskelig med å se hvordan dem skal være relevante i 3-6 år til. En mobiltelefon vil være kraftigere om 6år... 

 

EDIT: Og en ekstremt positiv ting med PC. Alt er bakover kompatibelt. 

 

 

Slapp jeg og skrive /signed :D

 

Digger fremdeles min PS4 også seff av og til digg og bare slappe av med gaming der.

Lenke til kommentar

Selv så foretrekker jeg PC.

 

Men konsoller er vel mere stabilt, henger ikke så mye og får ikke antifact

Det har hendt på pc. Eneste problemet med PS3 er det har slått seg av en gang eller spill har hengt seg opp etter lengere bruk.

artifacts.jpg

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Selv så foretrekker jeg PC.

 

Men konsoller er vel mere stabilt, henger ikke så mye og får ikke antifact

Det har hendt på pc. Eneste problemet med PS3 er det har slått seg av en gang eller spill har hengt seg opp etter lengere bruk.

artifacts.jpg

Grafikk kortet ditt som er på vei til undergangen... Det er nok klart for utbytting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spiller på begge jeg, ser ikke vitsen i å velge enten den ene eller den andre. Konsoll når jeg vil slå meg ned på sofaen og banke noen kompiser i COD over et par øl, PC når jeg vil slå ihjel en time med bybygging i Cities:Skylines på ettermiddagen f.eks.

 

Vitsen er jo blant annet å spare penger, slippe å ha masse ekstra skrot i stua, slippe å ha ekstra sett med alt mulig av spillutstyr, osv. Betyr ikke at jeg ikke har konsoller, men jeg prøver å slippe det om jeg kan. Det er fordeler med å slippe det. Dessuten var jo denne pollen lagd som et spørsmål der man må velge enten eller.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...