Gå til innhold

Windows 10 kommer i juli


Anbefalte innlegg

 

Alt føles som det går dobbelt så rakst? Eh, nei. Det er jo en påstand som er såpass virkelighetsfjern at jeg lot tvilen komme deg til gode, og antok du snakket om oppstartstid, som faktisk er vesentlig raskere med win8 og uefi. Kan du vise noen benchmarks på ting som liksom går dobbelt så raskt?

 

AtW

 

Om der finnes noe benchmark program som måler følelser?

 

 

Man skulle jo tro det var en følelse basert på noe reellt, eller hvorfor i alle dager skulle vi prøve det selv for å verifisere det (som du foreslo) om det bare er en dobling som finnes i hodet ditt?

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

 

 

Alt føles som det går dobbelt så rakst? Eh, nei. Det er jo en påstand som er såpass virkelighetsfjern at jeg lot tvilen komme deg til gode, og antok du snakket om oppstartstid, som faktisk er vesentlig raskere med win8 og uefi. Kan du vise noen benchmarks på ting som liksom går dobbelt så raskt?

 

AtW

 

Om der finnes noe benchmark program som måler følelser?

 

 

Man skulle jo tro det var en følelse basert på noe reellt, eller hvorfor i alle dager skulle vi prøve det selv for å verifisere det (som du foreslo) om det bare er en dobling som finnes i hodet ditt?

 

AtW

 

 

Nei, fordi du virkelig vil føle hvor treg Windows 7 er i forhold til Win 8 eller Win 10, når du har kjørt en stund.

Jeg satte selv opp her om dagen maskinen med Windows 7 og fy og fy. Det var som å være tilbake i Vista tiden i forhold.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

 

Alt føles som det går dobbelt så rakst? Eh, nei. Det er jo en påstand som er såpass virkelighetsfjern at jeg lot tvilen komme deg til gode, og antok du snakket om oppstartstid, som faktisk er vesentlig raskere med win8 og uefi. Kan du vise noen benchmarks på ting som liksom går dobbelt så raskt?

 

AtW

 

Om der finnes noe benchmark program som måler følelser?

 

 

Man skulle jo tro det var en følelse basert på noe reellt, eller hvorfor i alle dager skulle vi prøve det selv for å verifisere det (som du foreslo) om det bare er en dobling som finnes i hodet ditt?

 

AtW

 

 

Nei, fordi du virkelig vil føle hvor treg Windows 7 er i forhold til Win 8 eller Win 10, når du har kjørt en stund.

Jeg satte selv opp her om dagen maskinen med Windows 7 og fy og fy. Det var som å være tilbake i Vista tiden i forhold.

 

Windows 7 er langt bedre enn mølet windows 8...

Lenke til kommentar

Direkte morsomt å se hvordan post-hora ATW alltid klarer å kverulere på noe, uansett om det er feil eller ikke, så skal han like fullt kverulere.

 

Og har typen galt, så kverulerer han til de andre ikke gidder bruke mer tid på han.

I denne tråden er det hvert fall ikke kverulering fra AtW. Ditt innlegg bidrar imidlertid ikke til trådens tema.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Direkte morsomt å se hvordan post-hora ATW alltid klarer å kverulere på noe, uansett om det er feil eller ikke, så skal han like fullt kverulere.

 

Og har typen galt, så kverulerer han til de andre ikke gidder bruke mer tid på han.

 

Hva med å sjekke hva kverrulering betyr? Eller mener du at å poengtere at "omtrent like rask" er langt fra "dobbelt så rask" er kverrulering?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Direkte morsomt å se hvordan post-hora ATW alltid klarer å kverulere på noe, uansett om det er feil eller ikke, så skal han like fullt kverulere.

 

Og har typen galt, så kverulerer han til de andre ikke gidder bruke mer tid på han.

Nja, jeg er ikke alltid enig med han men jeg syns han skriver en del kloke innlegg med :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Direkte morsomt å se hvordan post-hora ATW alltid klarer å kverulere på noe, uansett om det er feil eller ikke, så skal han like fullt kverulere.

 

Og har typen galt, så kverulerer han til de andre ikke gidder bruke mer tid på han.

 

Tåpelig kommentar!

Lenke til kommentar

Jeg har Windows 8.1 på tre maskiner og det er ikke merkbart raskere enn Windows 7. Jeg mistenker at folk som opplever Windows 8.1 som så mye raskere, ikke sammenligner to blanke installasjoner på samme hardware. 

 

Den store revolusjonen heter SSD. SSD er det eneste viktige på hastighetsfølelsen siden overgangen fra 1 til 2GB RAM. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Jeg har Windows 8.1 på tre maskiner og det er ikke merkbart raskere enn Windows 7. Jeg mistenker at folk som opplever Windows 8.1 som så mye raskere, ikke sammenligner to blanke installasjoner på samme hardware. 

 

Den store revolusjonen heter SSD. SSD er det eneste viktige på hastighetsfølelsen siden overgangen fra 1 til 2GB RAM. 

 

Hadde samme følelsen helt til jeg la inn Win7 på samme hardwaren. Win7 ble ikke lenge inne for å si det sånn...

Lenke til kommentar

 

Hvorfor drive å legge ut nye versjoner av windows i hytt og pine istedenfor å rette opp dem som dem har og heller bruke dem en stund?

XP fungerte jo supert det i mange år. Det hadde sikkert vista også gjort med noen grep. Win 7 bruker jeg i dag og er superfornøyd. Er ikke feilfritt men igjen så mener jeg at dem kunne heller rettet det opp fremfor å presse ut Win 8 og 8.1.

 

Og nå hopper dem over Windows 9 og sender ut Windows 10!? Hva er poenget med det? Hva blir neste? WIndows 13? ...eller kanskje 9? eller 9000?

Dette er bare rene markedsføringtriks for å skape hype og selge mest mulig uten at produktet blir noe bedre etter min mening. De aller fleste ønsker seg det nyeste og så fort vi har installert win 10 så annonserer MS neste versjon og da vil alle kikke mot den mens dem klager på alt som ikke fungerer i win 10.

 

Ta en ny maskin med UEFI og en SSD disk. Så legger du inn Win8.1 eller Win10 og starter opp.

Så etter en stund, sletter du os'et og legger inn Win7.

Jeg trenger egentlig ikke å si mer....

 

Jeg gjorde dette*, merker så lite forskjell at jeg ikke har giddet å oppgradere til Win8.1 igjen, venter likesågodt på 10'ern, eneste jeg savner er en stabil taskbar på flere skjermer. Ellers bruker jeg OSet helt like, utenom et par hurtigtaster selvsagt. 

 

*Gikk via Linux, savnet spillene mine, hadde en Win7 disk liggende.

Endret av Battaman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...