Gå til innhold

Heroes of the Storm har fått lanseringsdato


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg følte dette spillet var ekstremt uinspirert. Det virker nesten som at utviklerne skjønner at de jobber med noe som er ment til kun å være med på en bølge for å tjene penger.

 

Helter synes jeg også virket noe kostbar, noe som trekker ned når flere konkurrenter tilbyr alle åpne fra første stund.

Lenke til kommentar

Jeg følte dette spillet var ekstremt uinspirert. Det virker nesten som at utviklerne skjønner at de jobber med noe som er ment til kun å være med på en bølge for å tjene penger.

 

Helter synes jeg også virket noe kostbar, noe som trekker ned når flere konkurrenter tilbyr alle åpne fra første stund.

 

Hva er det du mener er uinspirert? Er interessert i å vite siden jeg kan ikke komme på mangen endringer å gjøre innen MOBA sjangeren som de ikke har gjort. De har mangen forskjellige kart med forskjellige objektiver som spiller en stor rolle, alle heltene er unike. De fjernet gull og individuelle nivå for å gjøre det mer lagfokusert. Noe som gjør at spillet er veldig mye mer innbydende for oss som ikke har noen/lite erfaring med MOBA fra før og syns at det blir for mye jobb å lære seg ting bare for å ha det kjekt.

 

 

At de gjør det for å tjene penger er jo en selvfølge, og at Blizzard kommer senere til en sjanger er også vanlig. Første Warcraft spillet var jo en kopi av Dune såvidt som jeg forstår. Diablo er en simplere versjon av gamle D&D spill, World of Warcraft var også en enklere versjon av Everquest og Ultima Online.

 

At heltene og kostymer er dyre, det kan jeg si meg enig i, men som jeg forstår så holder Riot på å legge til seperate farger på kostymer som koster en del føreløpig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg følte dette spillet var ekstremt uinspirert. Det virker nesten som at utviklerne skjønner at de jobber med noe som er ment til kun å være med på en bølge for å tjene penger.

 

Helter synes jeg også virket noe kostbar, noe som trekker ned når flere konkurrenter tilbyr alle åpne fra første stund.

Hva er det du mener er uinspirert? Er interessert i å vite siden jeg kan ikke komme på mangen endringer å gjøre innen MOBA sjangeren som de ikke har gjort. De har mangen forskjellige kart med forskjellige objektiver som spiller en stor rolle, alle heltene er unike. De fjernet gull og individuelle nivå for å gjøre det mer lagfokusert. Noe som gjør at spillet er veldig mye mer innbydende for oss som ikke har noen/lite erfaring med MOBA fra før og syns at det blir for mye jobb å lære seg ting bare for å ha det kjekt.

 

Er bare følelsen jeg sitter igjen med etter å ha spilt. At det er flere kart er i og for seg greit det, men jeg synes det hjelpe lite når det grafiske virker "dødt", lydbildet er heller ikke noe å skryte av, i det hele er også kamper ganske tam. At de har fjernet gull og individuelle nivå har ikke bare positive sider. Uansett hvor godt du spiller tidlig i spillet, kan du lett tape fordi en på laget ditt ikke har tenkt å spille på lag.

 

Kan så være at noen vil ha et "dummet ned" moba, og det er helt i orden. Jeg trenger derimot ikke det, og synes dette ble kjedelig.

Lenke til kommentar

 

Er bare følelsen jeg sitter igjen med etter å ha spilt. At det er flere kart er i og for seg greit det, men jeg synes det hjelpe lite når det grafiske virker "dødt", lydbildet er heller ikke noe å skryte av, i det hele er også kamper ganske tam. At de har fjernet gull og individuelle nivå har ikke bare positive sider. Uansett hvor godt du spiller tidlig i spillet, kan du lett tape fordi en på laget ditt ikke har tenkt å spille på lag.

 

Kan så være at noen vil ha et "dummet ned" moba, og det er helt i orden. Jeg trenger derimot ikke det, og synes dette ble kjedelig.

 

Synes nå spillet er veldig veldig underholdende, jeg er også en "e-sport person" så jeg spiller egentlig bare spill som har competetive potensiale og jeg synes nå at HotS er langt bedre polert for E-sport enn LoL og Dota er, det at individuelle nivå er borte er ett stort steg i riktig retning, nivåer kan bare fjernes egentlig, uten teamwork er det helt urelevant in the first place.

 

Det at man ikke har items man kan kjøpe for mer stats er også veldig positivt, for da er alle konstant på likt nivå og det går mer på individuelle ferdigheter. :)

 

Jeg vil heller ikke påstå at det er dummet ned, om du tenker på lasthits/denies så ja, men det er en faktor som gjør nettopp dota/LoL veldig kjedelig å se på, fordi det skjer ingenting de første 15minuttene.

 

Det at man heller bestemmer ett ability som blir vagt bedre på spesifikke levler gjør ting mer interessant, man skulle tro man ikke merket forskjellene veldig mye, men da man har prøvd de ett par ganger så merker man en ekstrem forskjell, man må også velge basert på hva man møter, hva slags kart man spiller og hva slags helter har du laget ditt.

 

Det er nå min oppfattelse av MOBA som det er nå ihvertfall ^^

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Synes nå spillet er veldig veldig underholdende, jeg er også en "e-sport person" så jeg spiller egentlig bare spill som har competetive potensiale og jeg synes nå at HotS er langt bedre polert for E-sport enn LoL og Dota er, det at individuelle nivå er borte er ett stort steg i riktig retning, nivåer kan bare fjernes egentlig, uten teamwork er det helt urelevant in the first place.

Det at man ikke har items man kan kjøpe for mer stats er også veldig positivt, for da er alle konstant på likt nivå og det går mer på individuelle ferdigheter. :)

 

Jeg vil heller ikke påstå at det er dummet ned, om du tenker på lasthits/denies så ja, men det er en faktor som gjør nettopp dota/LoL veldig kjedelig å se på, fordi det skjer ingenting de første 15minuttene.

 

Det at man heller bestemmer ett ability som blir vagt bedre på spesifikke levler gjør ting mer interessant, man skulle tro man ikke merket forskjellene veldig mye, men da man har prøvd de ett par ganger så merker man en ekstrem forskjell, man må også velge basert på hva man møter, hva slags kart man spiller og hva slags helter har du laget ditt.

 

Det er nå min oppfattelse av MOBA som det er nå ihvertfall ^^

 

Jeg synes Nivåer og utstyr gjør sjangeren mer spennende. Du får teste deg en mot en, eller to mot to før lagkamper starter. Da er nivåer og utstyr med på å belønne eller straffe prestasjonene dine tidligere i spillet. Det fører jo til at man får uendelig antall utfall. I teorien kan man jo egentlig bare begynne HotS med teamfights, Siden betydningen av hva du gjør tidlig i spillet har mindre og mindre å si jo lengre ut i spillet du kommer. Jg synes dette format er litt kjedelig, og liker heller å se spenningen på hvordan spillet utvikler seg, når man begynner å gå sammen, hvordan man velger å fokusere på de pve relaterte delene.

 

Men nå er det sikkert marked for flere MOBA, Dette var bare ikke noe for meg, og det er helt greit, det finnes nok av varianter å ta av.

Lenke til kommentar

Har spilt både LoL, Dota2 og spilt betaen på Hots lenge nok til å kommet meg til Hero League.

 

Med unntak av å kjøpe Founders Pack så brukte jeg ikke en krone på heroes, man har også Free rotation heroes noe som gjør at du kan levle heltene opp til 5 og få seg 500 gull bonusen, følte ikke at det var vanskelig å skaffe seg nok gull til og kjøpe seg helter.

 

Istedenfor gull og items i Hots så har du Objectives og Lane soaking (for å få inn xp til laget ditt slik at du kan få flere talents/stats)

 

Og selvsagt så kan du droppe objectives og gå for Team-fights fra begynnelsen av, men da vil du mest sannsynlig tape kampen siden objectives er en veldig viktig del av spillet :)

 

Alt i alt så syns jeg Hots er meget godt gjort, en anderledes Moba som du slipper å tenke så mye på å få "last hit" :)

Lenke til kommentar

Synes nå spillet er veldig veldig underholdende, jeg er også en "e-sport person" så jeg spiller egentlig bare spill som har competetive potensiale og jeg synes nå at HotS er langt bedre polert for E-sport enn LoL og Dota er, det at individuelle nivå er borte er ett stort steg i riktig retning, nivåer kan bare fjernes egentlig, uten teamwork er det helt urelevant in the first place.

 

Det er kanskje noe av det rareste jeg har lest. Hvis de hadde fjernet individuelle personers innvirkning på spill så hadde jo ingen spilt spillet. Noe HOTS sliter med. Du kan føle at du gjør en god jobb mens resten av laget ditt holder deg igjen, og det er ikke plass til individuelle "big plays" som i lol og dota2. Derfor kommer dette spillet aldri til å bli noe stort for e-sport. Kanskje ett spill man kan spille med dama uten å lide nevneverdig mye, men ikke mye mer.

Lenke til kommentar

Jeg gir spillet 2 måneder før det er irrelevant, balansert for casual play, pay-2-win og absolutt ikke eSport.
Blizzard liker å dra frem casual-spill nå for tiden, først HEarthstone nå HotS, hva blir det neste..

 

PS: Dota2 er ikke moba om folk skal sammenligne HotS med Dota2.:p

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Jeg gir spillet 2 måneder før det er irrelevant, balansert for casual play, pay-2-win og absolutt ikke eSport.

Blizzard liker å dra frem casual-spill nå for tiden, først HEarthstone nå HotS, hva blir det neste..

 

Hearhstone er jo ikke noen usuksess akkurat? Og du støtter jo andre pay2win-spills muligheter for kompetetiv bruk, MKX feks?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har prøvd det en del i beta og det jeg reagerte mest på var hvor dyre folka var.

Liker virkelig ikke dette systemet der dette er ganske hardt for nye spillere og ganske urettferdig egentlig.

 

Ta ting som daily quests f.eks, "Spill 3 runder som support". Si du hater support, eller bare har tilgang til 1 som du rett og slett suger med eller ikke forstår, så "tvinger" de deg til å bruke den? Ikke akkurat gøy synes nå jeg. LoL er omtrent det samme, bare litt billigere heroes/champions, men har runer oppå det.

 

Hadde de solgt ting som ikke påvirket gameplay hadde det vært helt greit, men når du låser ting bak hvor lenge du har spillt eller hvor mye penger du har så synes jeg det er veldig rart folk digger dette.

Lenke til kommentar

Har spilt det i beta et par måneder nå og har hatt det mye morro med det uten å ha brukt ei krone. Det tar lengre tid å lære seg en helt skikkelig enn det tar å samle opp nok gull til en ny. Matchmaking kunne muligens vært bedre, men det bedrer seg nok når spillet kommer ut og spillermassen øker. Om noen mener det er pay2win, så er det noe jeg stiller meg fullstendig uforstående til. 

Mange har poengtert at dette spillet er mer lagorientert og gir mindre rom for individuelle prestasjoner sammenlignet med mer etablerte spill i sjangeren. Det stemmer nok, og er sikkert også hensikten fra Blizzard sin side. Likevel så er det sånn at man har en klar idé om hvem som har bidratt mest i et lag etter en kamp, ihvertfall over et visst nivå.

 

Om spillet kommer til å utfordre LoL som en arena for e-sport gjenstår å se. Jeg tror ihvertfall at spillet vil kunne tiltrekke seg mange spillere, ikke minst pga merkevaren Blizzard. Jeg er mest spent på hvordan miljøet vil utvikle seg, min erfaring er så langt at det er på de laveste nivåene at man først og fremst finner spillere som er "toxic" og at det blir bedre når man kommer litt opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...