Gå til innhold

Her er Sonys nye flaggskip


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er det med matematikken her hvis Galaxy S6 har en oppløsning på 2560 x 1440 med en 5" skjerm, denne Sony modellen på 5,2" med en oppløsning på 1920 x 1080, og så klarer den å ha nesten like høy PPI som S6? Noe som skurrer helt forferdelig enten med PPI beregningen eller med angitt oppløsning eller begge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvordan er det med matematikken her hvis Galaxy S6 har en oppløsning på 2560 x 1440 med en 5" skjerm, denne Sony modellen på 5,2" med en oppløsning på 1920 x 1080, og så klarer den å ha nesten like høy PPI som S6? Noe som skurrer helt forferdelig enten med PPI beregningen eller med angitt oppløsning eller begge.

 

Sony Z4 har ca 424 ppi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er det med matematikken her hvis Galaxy S6 har en oppløsning på 2560 x 1440 med en 5" skjerm, denne Sony modellen på 5,2" med en oppløsning på 1920 x 1080, og så klarer den å ha nesten like høy PPI som S6? Noe som skurrer helt forferdelig enten med PPI beregningen eller med angitt oppløsning eller begge.

 

Hei, her var det noe som skurret ja, har rettet det opp nå :)

Lenke til kommentar

 

Vanntett og fire farger. Hvit, sort, kobber og noe Google Translate kaller «Aqua Green». 

Joda, det står Aqua Green, men japanere skiller ikke alltid blått og grønt på samme måte som vi gjør i vesten. De har for eksempel "blå" epler og "blå" trafikklys. De har også ord for grønt, og bruker det i mange situasjoner, men her har de valgt annerledes enn vi kanskje ville gjort her.

 

ed. Det er forøvrig første gang jeg har sett dette gå den veien.

Endret av jonnyruud
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Z3 hadde to vanntette luker, mens Z4 har kun en luke (minnekort + SIM-kort). USB-kontakten er nå blitt åpen og vanntett istendenfor å ha en egen luke. For folk flest er dette den endringen de merker best.

 

Dessverre er den magnetiske ladeporten på siden forsvunnet, synd at det ser ut som man ikke får trådløs lading (QI) istedenfor slik ryktene gikk tidligere.

Docking/lading med USB-kontakten blir nå i bunn istedenfor på siden av mobilen som alle eldre Z-modeller.

USB-C hadde ikke vært dum å ha hvis vi kan få det på den europeiske modellen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det så og si samme telefon nok en gang? Nei dette blir for tåpelig Sony.

 

Ikke fortell meg at de fortsatt har det patetisk dårlige kameraet fra Z1 enda.

 

Ehm. Hva prater du om? Tilogmed kameraet i Z2 var langt bedre enn Z1. Og det forøvrig fremdeles et av de beste kameraene man får på mobiler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er det så og si samme telefon nok en gang? Nei dette blir for tåpelig Sony.

 

Ikke fortell meg at de fortsatt har det patetisk dårlige kameraet fra Z1 enda.

Ehm. Hva prater du om? Tilogmed kameraet i Z2 var langt bedre enn Z1. Og det forøvrig fremdeles et av de beste kameraene man får på mobiler.

 

 

Langt der i fra. Sensoren og optikken er muligens bra, men bildene blir elendige med mindre du bruker lang tid på å peile deg inn på rett instilling. Min gamle iPhone 4S tar bedre bilder på automodus enn Z2.

Lenke til kommentar

Synes ikke artiklene jeg har lest svarer på en del ting som vi ikke visste før lansering.

- Er bildesensoren/optikken ny?

- Har den støtte for trådløs lading?

- Er det fortsatt beskyttelsesluker på diverse porter?

 

Det er sikkert hvertfall åpen micro usb, slik som på M4 Aqua.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvordan er det med matematikken her hvis Galaxy S6 har en oppløsning på 2560 x 1440 med en 5" skjerm, denne Sony modellen på 5,2" med en oppløsning på 1920 x 1080, og så klarer den å ha nesten like høy PPI som S6? Noe som skurrer helt forferdelig enten med PPI beregningen eller med angitt oppløsning eller begge.

 

Hei, her var det noe som skurret ja, har rettet det opp nå :)

Hei, det er fortsatt noe som kanskje ikke stemmer.

Ifølge https://www.sven.de/dpi/ med en 5" skjerm så skal S6 ha 587PPI

Lenke til kommentar

Sitter selv med en Z3 som er en kjempetelefon, men må si at denne oppgraderingen her skuffer veldig. Nå tror jeg Sony kommer til å tape hva lille de hadde av markedsandel, for denne telefonen byr jo ikke på noe nytt iforhold til Z3 hva denne artikkelen fremgår, annet enn ny systembrikke 810 kontra 805. Sony behöver nytenking og innovasjon, her leverer de en revisjonsökning forkledd som en ny modell... Bra telefon det har de, men hadde ventet meg mer. Hva med 2k+ skjerm, fingeravtrykkleser, retinascanner, pulsmåler, edge? Jeg tror Sony kunne tjent fett med penger om de portet PS2 titler til denne telefonen og hadde trådlös WiDi type teknologi for å kople den opp til TV og solgte trådlöse PS kontrollere ved siden av. PS2 eller ennå bedre PS3 spill i telefonen. 4stk spill incl. Tomb Raider fölger med, andre kan man kjöpe fra Sony Online. Hvorfor ikke? ARM 810 sin CPU og GPU er vel mer enn sterk nok... Innovasjon, Innovasjon... Men nei da...

 

Edit: Jeg har sagt det mange mange ganger og jeg gjentar meg selv her igjen, men Sony har altså en telefonavdeling som sliter og en PlayStation avdeling som går så det suser. De burde sette inn, i mine öyne, alle ressurser på å 'smelte' sammen disse to avdelingene sine, organisatorisk og utveklingsmessig. PlayStation streaming til Z3 var en god ide, men ikke en strålende ide, spör du meg. Nvidia Shield liknende game-streaming fra PS4 til Z3. Hvem har behov for sånt? Ingen.... Sikkert ingen som bruker den funksjonen. Men grunnlaget ligger jo der for å spille PlayStation titler på telefonen, de må bare kutte ut tanken om at det absolutt må streames fra PS4, for det er noe sludder. En PS2 eller PS3 tittel vil jo fremstå som sylskarp og fantastisk på en 5" 1080p display. Har du sett hvilke spill vi kan velge mellom på Android market? LOL. Nei her gjör virkelig Sony seg en björnetjeneste ved å låse PlayStation utviklingen til PS4. PS4 er kjempebra den, men det er også et marked for håndholdt underholdning. Selv Nintendo selger jo Wii i bötter og spann, og den riggen er jo totalt crap i forhold til PS2.

Endret av Somethinganon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sitter selv med en Z3 som er en kjempetelefon, men må si at denne oppgraderingen her skuffer veldig. Nå tror jeg Sony kommer til å tape hva lille de hadde av markedsandel, for denne telefonen byr jo ikke på noe nytt iforhold til Z3 hva denne artikkelen fremgår, annet enn ny systembrikke 810 kontra 805. Sony behöver nytenking og innovasjon, her leverer de en revisjonsökning forkledd som en ny modell... Bra telefon det har de, men hadde ventet meg mer. Hva med 2k+ skjerm, fingeravtrykkleser, retinascanner, pulsmåler, edge? Jeg tror Sony kunne tjent fett med penger om de portet PS2 titler til denne telefonen og hadde trådlös WiDi type teknologi for å kople den opp til TV og solgte trådlöse PS kontrollere ved siden av. PS2 eller ennå bedre PS3 spill i telefonen. 4stk spill incl. Tomb Raider fölger med, andre kan man kjöpe fra Sony Online. Hvorfor ikke? ARM 810 sin CPU og GPU er vel mer enn sterk nok... Innovasjon, Innovasjon... Men nei da...

 

Edit: Jeg har sagt det mange mange ganger og jeg gjentar meg selv her igjen, men Sony har altså en telefonavdeling som sliter og en PlayStation avdeling som går så det suser. De burde sette inn, i mine öyne, alle ressurser på å 'smelte' sammen disse to avdelingene sine, organisatorisk og utveklingsmessig. PlayStation streaming til Z3 var en god ide, men ikke en strålende ide, spör du meg. Nvidia Shield liknende game-streaming fra PS4 til Z3. Hvem har behov for sånt? Ingen.... Sikkert ingen som bruker den funksjonen. Men grunnlaget ligger jo der for å spille PlayStation titler på telefonen, de må bare kutte ut tanken om at det absolutt må streames fra PS4, for det er noe sludder. En PS2 eller PS3 tittel vil jo fremstå som sylskarp og fantastisk på en 5" 1080p display. Har du sett hvilke spill vi kan velge mellom på Android market? LOL. Nei her gjör virkelig Sony seg en björnetjeneste ved å låse PlayStation utviklingen til PS4. PS4 er kjempebra den, men det er også et marked for håndholdt underholdning. Selv Nintendo selger jo Wii i bötter og spann, og den riggen er jo totalt crap i forhold til PS2.

 

Må si meg enig med deg her. Samsung blir nok den store vinneren av denne mobilbølgen som kommer nå. Z3 er som sagt fantastisk, men vi har altfor mange eksempel der oppfølgere mangler X-faktoren og vesentlige oppgraderinger.... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Sitter selv med en Z3 som er en kjempetelefon, men må si at denne oppgraderingen her skuffer veldig. Nå tror jeg Sony kommer til å tape hva lille de hadde av markedsandel, for denne telefonen byr jo ikke på noe nytt iforhold til Z3 hva denne artikkelen fremgår, annet enn ny systembrikke 810 kontra 805. Sony behöver nytenking og innovasjon, her leverer de en revisjonsökning forkledd som en ny modell... Bra telefon det har de, men hadde ventet meg mer. Hva med 2k+ skjerm, fingeravtrykkleser, retinascanner, pulsmåler, edge? Jeg tror Sony kunne tjent fett med penger om de portet PS2 titler til denne telefonen og hadde trådlös WiDi type teknologi for å kople den opp til TV og solgte trådlöse PS kontrollere ved siden av. PS2 eller ennå bedre PS3 spill i telefonen. 4stk spill incl. Tomb Raider fölger med, andre kan man kjöpe fra Sony Online. Hvorfor ikke? ARM 810 sin CPU og GPU er vel mer enn sterk nok... Innovasjon, Innovasjon... Men nei da...

 

Edit: Jeg har sagt det mange mange ganger og jeg gjentar meg selv her igjen, men Sony har altså en telefonavdeling som sliter og en PlayStation avdeling som går så det suser. De burde sette inn, i mine öyne, alle ressurser på å 'smelte' sammen disse to avdelingene sine, organisatorisk og utveklingsmessig. PlayStation streaming til Z3 var en god ide, men ikke en strålende ide, spör du meg. Nvidia Shield liknende game-streaming fra PS4 til Z3. Hvem har behov for sånt? Ingen.... Sikkert ingen som bruker den funksjonen. Men grunnlaget ligger jo der for å spille PlayStation titler på telefonen, de må bare kutte ut tanken om at det absolutt må streames fra PS4, for det er noe sludder. En PS2 eller PS3 tittel vil jo fremstå som sylskarp og fantastisk på en 5" 1080p display. Har du sett hvilke spill vi kan velge mellom på Android market? LOL. Nei her gjör virkelig Sony seg en björnetjeneste ved å låse PlayStation utviklingen til PS4. PS4 er kjempebra den, men det er også et marked for håndholdt underholdning. Selv Nintendo selger jo Wii i bötter og spann, og den riggen er jo totalt crap i forhold til PS2.

 

Må si meg enig med deg her. Samsung blir nok den store vinneren av denne mobilbølgen som kommer nå. Z3 er som sagt fantastisk, men vi har altfor mange eksempel der oppfølgere mangler X-faktoren og vesentlige oppgraderinger.... 

 

Ja, helt enig. Og den naturlige X-faktoren til ethvert Sony produkt burde jo väre PlayStation og PlayStation spill spör du meg, etter at VAIO tok kvelden...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...