Gå til innhold

— Verdens første menneske som vil leve i 1000 år er allerede født


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper virkelig at det ikke fungerer, vi er allerede for mange mennesker her på jorden. Hjelper veldig lite at vi får barn som gjør at vi blir ENDA fler.

 

Men historisk har det vel vært slik at lav forventet levealder har hatt stor co-varians med stor befolkningsvekst. Dermed kan dette være gode nyheter også for befolkningsvekst. I dag har land med høy forventet levealder svært lav, kanskje negativ, befolkningsvekt (sett bort i fra innvandring).

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Håper virkelig at det ikke fungerer, vi er allerede for mange mennesker her på jorden. Hjelper veldig lite at vi får barn som gjør at vi blir ENDA fler.

 

Ja ikke sant. Og kombinasjon med at mange yrker behøver mindre og mindre personer, samt at mye blir automatisert av roboter og lignende.

 

Hjelper ikke akkurat på overbefolkningen det.

Lenke til kommentar

Det eneste jeg kan se som er positivt med denne forskningen er at mennesker kan få muligheten til å leve med 100% livskvalitet til man faktisk dør av naturlig alderdom. Det vil spare samfunnet for astronomiske summer, og mange familier for unødvendig lidelse. Bortsett fra det kan det ikke kommer noe godt av å gjøre oss selv "udødelige". Vi er laget til å dø.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Hvorfor skal noen ville leve til de blir 1000? Det er gale nok når man er 100 og så skal man leve slik i 900 år til?! Nei takk, jeg vil helst dør før jeg blir en skrotten grønnsak :)

Lenke til kommentar

Håper virkelig at det ikke fungerer, vi er allerede for mange mennesker her på jorden. Hjelper veldig lite at vi får barn som gjør at vi blir ENDA fler.

 

Det er jo kjempenyheter dette; bare tenk på informasjonen man kan utnytte ved at å "unngå bortkasting" av 20-30 år med utdanning på hver generasjon. Så mye tid som går med til å "mølla".. Hvor raskere vil ikke utvikling gå nå, f.eks. hvis "verdens beste kreftforsker" får jobbe i 100 år til, før han kreperer..
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis det fungerer vil denne typen teknologi bli forbeholdt de med store mengder penger og vips så har man en "udødelig" super rik gruppering som eier mer eller mindre alt.

 

En utvidet funksjon av systemet vi har i dag som alt har bevist hvor skakt og lite fordelaktig det er for fattige kontra rike.

Lenke til kommentar

Er en del altfor unge mennesker her som enda ikke har opplevd den dagen man innser at kroppen ikke fungerer like godt som den en gang gjorde... Om jeg kunne levd evig ung, ville jeg glatt gjort det. Dessuten har man jo fri vilje, ingen som tvinger noen til å leve lenger enn de har lyst til. Men er det ikke flott at noen kan få muligheten til å leve lenger om de ønsker det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Håper virkelig at det ikke fungerer, vi er allerede for mange mennesker her på jorden. Hjelper veldig lite at vi får barn som gjør at vi blir ENDA fler.

 

Slapp av, det vil bare være de aller rikeste menneskene som vil ha råd til dette. Er ikke så mange av de på jorden til at de vil være en avgjørende faktor i forhold til befolkningsanstallet.

Lenke til kommentar

Hvis det fungerer vil denne typen teknologi bli forbeholdt de med store mengder penger og vips så har man en "udødelig" super rik gruppering som eier mer eller mindre alt.

 

En utvidet funksjon av systemet vi har i dag som alt har bevist hvor skakt og lite fordelaktig det er for fattige kontra rike.

 

 

Det er ingenting som hindrer deg i å begå drap for å redusere på disse, annet enn religiøse kvaler og redsel for straffer. Ikke det at jeg anbefaler eller oppfordrer til det. Men, de skal nå ikke føle seg for trygge uansett. Dødelige det forblir de jo. Ihvertfall om de vil ha med seg den personligheten (sjelen) og erfaringene de har fått første gang. De kan selvsagt kjøpe seg til kloning, men vi så jo hvordan det gikk med sauen dolly eller hva den het. Kloningen leder til at du får en "bror", du selv kryper jo ikke over og inn i sinnet til den klonede. Om du da ikke får en hodetransplantasjon, som er et hett medisinsk forestående eksperiment i disse dagers Russland.

 

Det betinger at ingen har satt noen blykuler i hjernen din da.

Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Hvis det fungerer vil denne typen teknologi bli forbeholdt de med store mengder penger og vips så har man en "udødelig" super rik gruppering som eier mer eller mindre alt.

 

En utvidet funksjon av systemet vi har i dag som alt har bevist hvor skakt og lite fordelaktig det er for fattige kontra rike.

 

 

Det er ingenting som hindrer deg i å begå drap for å redusere på disse, annet enn religiøse kvaler og redsel for straffer. Ikke det at jeg anbefaler eller oppfordrer til det. Men, de skal nå ikke føle seg for trygge uansett. Dødelige det forblir de jo. Ihvertfall om de vil ha med seg den personligheten (sjelen) og erfaringene de har fått første gang. De kan selvsagt kjøpe seg til kloning, men vi så jo hvordan det gikk med sauen dolly eller hva den het. Kloningen leder til at du får en "bror", du selv kryper jo ikke over og inn i sinnet til den klonede. Om du da ikke får en hodetransplantasjon, som er et hett medisinsk forestående eksperiment i disse dagers Russland.

 

Det betinger at ingen har satt noen blykuler i hjernen din da.

 

Fra hvilken film er dette fra?

Lenke til kommentar

 

 

Hvis det fungerer vil denne typen teknologi bli forbeholdt de med store mengder penger og vips så har man en "udødelig" super rik gruppering som eier mer eller mindre alt.

 

En utvidet funksjon av systemet vi har i dag som alt har bevist hvor skakt og lite fordelaktig det er for fattige kontra rike.

 

 

Det er ingenting som hindrer deg i å begå drap for å redusere på disse, annet enn religiøse kvaler og redsel for straffer. Ikke det at jeg anbefaler eller oppfordrer til det. Men, de skal nå ikke føle seg for trygge uansett. Dødelige det forblir de jo. Ihvertfall om de vil ha med seg den personligheten (sjelen) og erfaringene de har fått første gang. De kan selvsagt kjøpe seg til kloning, men vi så jo hvordan det gikk med sauen dolly eller hva den het. Kloningen leder til at du får en "bror", du selv kryper jo ikke over og inn i sinnet til den klonede. Om du da ikke får en hodetransplantasjon, som er et hett medisinsk forestående eksperiment i disse dagers Russland.

 

Det betinger at ingen har satt noen blykuler i hjernen din da.

 

Fra hvilken film er dette fra?

 

 

 

:)  kanskje det er en film om det?

 

En jeg kommer på er denne:

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Island_(2005_film)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...