Gå til innhold

Huawei slipper flaggskip med nye funksjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huawei begynner å bli en meget spennende og interessant aktør/produsent på mobilmarkedet, men.. jeg misliker virkelig at bunnen av telefonen er såpass stor som den er. Det er det samme med HTC og en del andre telefoner som har knapper som en del av skjermen. Bunnen på denne greia opptar jo sikkert rundt 2 cm +/- ... Syntes det er for mye. Da foretrekker jeg heller løsningen til Samsung. Eller iPhone.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Huawei Ascend P7 er den peneste telefonen jeg har prøvd. Har nå en OnePlus men om de kommer med en ny versjon av P7 kjøper jeg trolig den :)

 

Edit: Etter å ha sett bilder så er den veldig lik på P7 :p Switch phone maybe?

Endret av KimL
Lenke til kommentar
I tillegg til P8 ble det også presentert en versjon med 6,8 tommer skjerm, kalt P8 Max, og en P8 Light med like stor skjerm som P8 (5,2 tommer).

Skrivefeil: Light skal være Lite. GSM Arena meldte at Lite-utgaven av ukjente grunner ble utelatt fra presentasjonen. Lite-utgaven skulle vist også ha 5,0" skjerm (720) sammenlignet mot den vanlige P8 sin 5,2" (1080). Kilde Lite-utgaven var tidligere ryktet å koste 270 €. Det er godt mulig denne ble utelatt for å ikke vanne ut tiden i presentasjonen med en billigtelefon, og dermed godt mulig den blir lansert innen kort tid.

 

Så vidt jeg forsto fra presentasjonen ble 4 utgaver lansert. Det står på siste side i den 124 sider lange presentasjonen. P8 (499 €), P8 Max (549 €), P8 Premium (599 €), P8 Max Premium (649 €). Forskjellen på vanlig og premium skal være 16 vs 64 GB og chassifarge.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Etter å ha lest litt mer om de nye P8 modellene har jeg blitt litt mer skeptisk til et par punkter:

- 48 GB ekstra minne koster vanvittige 100 €. Heldigvis støtter de minnekort. 64 GB micro-SDXC koster fra ca 25 €.

- Flott med kamerainnovasjoner, men de har valgt å gjøre det på en mainstream kameramodul. Det harmonerer ikke helt med at resten av telefonen skal være i toppsjiktet.

Lenke til kommentar

De er vel ikke først ute med RGBW-sensor. Mener at 2013 utgaven av Moto X også hadde et liknende oppsett.

Det står noen plasser første RGBW sensor, andre plasser første 13 Mp RGBW sensor. De har rotet det til litt for det er bare sistnevnte som er riktig.

 

Er litt skeptisk til batteritiden, 2680 mAh høres ikke så mye ut.

Men det er kanskje nok til å komme gjennom en dag.

Det er 2680 mAh (*3,7V) for P8 og 4360 mAh for P8 Max. Husk at batterikapasiteten bare er en del av ligningen for brukstiden. Prosessorene skal være relativt batteribesparende så Huawei hevder selv at batteritiden skal være vesentlig lengre enn for hovedkonkurrentene. Se nærmere sammenligning på side 95 og 113 i presentasjonen jeg linket.

Lenke til kommentar

De siste fem seks årene så har det blitt mange såkalte "toppmodeller" (Samsung/Sony) på meg, men selv om de på papiret nok er bedre "spekket" enn Huawei så er min erfaring at i praksis så er Huawei sine toppmodeller mye mobil for pengene i forhold til de andre merkene.

 

Jeg har tidligere hatt P6 og har pr i dag Huawei P7 og Honor 6 (produsert av Huawei) og er særdeles fornøyd. Om det blir P8 på meg til sommeren får vi se, men det skal noe helt revolusjonerende til for at jeg bruker ett par tusen ekstra for å gå tilbake til ett av de "populære" merkene.

Huawei har rett nok manglet "værtetting", men jeg har enda ikke måtte reparere en mobil p.g.a. fuktskader. Skjermen ødela jeg dessverre på min P6, men det har også skjedd med andre merker (og skyldes helt og holdent brukerfeil)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...