Gå til innhold

De lekkede Game of Thrones-episodene tar av på nettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tvinger ikke meg selv til å se 390P videoer, GoT er en såpass visuell serie at det hadde vært synd å ødlegge den på den måten. Venter nok til episodenne blir lagt ut på HBO Nordic, så får jeg kanskje og sove litt bedre om natten med :) Så da for jeg bare håpe at mine medarbeidere og klassekammerater klarer å holde munn å ikke spoile noe før jeg har fått sett det selv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Tvinger ikke meg selv til å se 390P videoer, GoT er en såpass visuell serie at det hadde vært synd å ødlegge den på den måten. Venter nok til episodenne blir lagt ut på HBO Nordic, så får jeg kanskje og sove litt bedre om natten med :) Så da for jeg bare håpe at mine medarbeidere og klassekammerater klarer å holde munn å ikke spoile noe før jeg har fått sett det selv.

Ja det er typisk nedlastningskvalitet/ DVD-rip. Litt kornete bilde, men absolutt brukbart.

 

 

Av interesse, kan noen bekrefte/avkrefte merkelig lydendring i S05E01, replikken til Tarly ved 17:45? Er dette et problem for de som har fått tak i piratkopien?

Nope, lyden er fin den og Tarly sier ikke noe før 18:30.

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Spørs om dette kan bli dyrt for anmelderen som lekket episodene. Jeg blir svært overrasket om det ikke er både visuelle- og audiovannmerker i tillegg til de som visstnok skal være bortsensurert. Noen av disse vannmerkemetodene overlever greit selv ved gjentatt reencoding. Anmelderens eneste håp er vel at det ikke kan bevises at det var han selv som sto for lekkasjen, for eksempel om uvedkommende fikk tilgang til filene i forbindelse med distribusjon som nevnt i artikkelen.

Lenke til kommentar

Tvinger ikke meg selv til å se 390P videoer, GoT er en såpass visuell serie at det hadde vært synd å ødlegge den på den måten. Venter nok til episodenne blir lagt ut på HBO Nordic, så får jeg kanskje og sove litt bedre om natten med :) Så da for jeg bare håpe at mine medarbeidere og klassekammerater klarer å holde munn å ikke spoile noe før jeg har fått sett det selv.

 

Jeg tenkte også slik i går. Klarte å holde meg i nesten en time...

 

For øvrig:

 

Lenke til kommentar

Spørs om dette kan bli dyrt for anmelderen som lekket episodene. Jeg blir svært overrasket om det ikke er både visuelle- og audiovannmerker i tillegg til de som visstnok skal være bortsensurert. Noen av disse vannmerkemetodene overlever greit selv ved gjentatt reencoding. Anmelderens eneste håp er vel at det ikke kan bevises at det var han selv som sto for lekkasjen, for eksempel om uvedkommende fikk tilgang til filene i forbindelse med distribusjon som nevnt i artikkelen.

 

Og hvordan vet du at det er en anmelder/tv-kritiker som er ansvarlig for lekkasjen?  Det er nok av andre enn anmeldere og kritikere som mottar screenerne som ikke skulle hatt dem. 

 

Det er en haug av andre folk som mottar episodene enn anmeldere. Noe kjendiser, noe folk som oversetter episodene verden over, noen reklame og pr-folk pluss også folk i post-produksjonen til serien o.s.v. Eksempelvis også Filmweb her hjemme mottar noen, uten å skrive noe særlig mer enn noe få nyhets-artikler om serien bare for å få opp noe lesertall (de skriver aldri noe spesifikt eller anmelder episodene).

 

Så det er noen der ute som fikk tilgang på screenerne, og enten tenkte at de kunne stikke unna med det å slippe episodene på nettet. Eller ikke bry seg om de ville ha mistet deres karriere over det, og gå videre med å slippe de ut på nettet uansett. Noe som bare virker alene idiotisk. Jeg ser meg ikke for noen oppgående mennesker har gjort dette, fordi hva tjener de på det? Noe få kulhetspoeng, smått med penger for reklame det ville ha gitt en torrent-tracker i noen par timer? 

 

Uansett om det ville vist seg å ikke være hensiktsmessig har alle vi som mottar screenere for anmeldelser ihvertfall fra HBO skrevet under en kontrakt at vi er ansvarlig for screenerne og kan bli bøtelagt for å delt den videre. Så uansett vil den personen som har mottatt screenerne (hvis ikke feil med levering som kan bevises) bli bøtelagt på grunn av det.

 

Ihvertfall det skjedde med en amerikansk kritiker som ikke passet på screenerne sine. Sønnen lånte bort en film eller serie før den ble sluppet til en kamerat, og han kameraten lastet det opp på nettet. Så det ble en heftig nok bot for kritikeren, ingenting av syke proporsjoner, men nok til at han fikk seg en smekk. 

Lenke til kommentar

Frem til HBO, Netflix osv klarer å gi ut episodene tidligere enn 2 år senere enn de gikk i USA, så vil piratene fortsette. serier som feks revolution, er ikke engang tilstede på netflix.

Ingen gidder vente to år på å se noe som gikk i USA liksom.

 

Såg episode 1 fult lovelig på HBO Nordic i dag jeg :)

 

 

 

Hvordan er den tekniske kvaliteten med HBO? Tenkte jeg kanskje skulle betale for dette så lenge kvaliteten er tilnærmet lik den man kan laste ned fra piratsider.

 

Jeg tenkte bruke en Apple TV3 til dette. Den er på kablet / fibernett.

 

Kvaliteten er like god som hvilket som helst annet 1080P rip som ligger på diverse piratsider om du har nett til å streame med høyeste kvalitet. Browser klienten er dog ganske ubrukelig dessverre, sliter med en del hakking og diverse, men jeg spiller stort sett av fra mobilen og caster det til chromecast som fungerer ypperlig

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Frem til HBO, Netflix osv klarer å gi ut episodene tidligere enn 2 år senere enn de gikk i USA, så vil piratene fortsette. serier som feks revolution, er ikke engang tilstede på netflix.

Ingen gidder vente to år på å se noe som gikk i USA liksom.

 

Passende navn, når du tilsynelatende ikke er opplyst i det hele tatt angående denne situasjonen.

 

Episoden ble tilgjengelig på HBO Nordic 03:00 natt til mandag. Ergo, samtidig som episoden ble sendt på HBO i USA. Dette er ikke 2 år, eller 2 måneder, eller 2 uker, eller 2 timer, eller 2 minutter senere en gang. 

Endret av Maury
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Frem til HBO, Netflix osv klarer å gi ut episodene tidligere enn 2 år senere enn de gikk i USA, så vil piratene fortsette. serier som feks revolution, er ikke engang tilstede på netflix.

Ingen gidder vente to år på å se noe som gikk i USA liksom.

 

Passende navn, når du tilsynelatende ikke er opplyst i det hele tatt angående denne situasjonen.

 

Episoden ble tilgjengelig på HBO Nordic 03:00 natt til mandag. Ergo, samtidig som episoden ble sendt på HBO i USA. Dette er ikke 2 år, eller 2 måneder, eller 2 uker, eller 2 timer, eller 2 minutter senere en gang. 

 

Nå siktet jeg til pirater generelt, om du ikke fikk det med deg. Jeg er fult klar over at GOT har begynt på episode 1, men det er ekstremt mange serier som har manglende sesonger, og mange serier er ikke engang ute i Norge enda.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...