Gega Skrevet 5. november 2003 Skrevet 5. november 2003 Hei Noen som har peiling på om det finnes et godt men ikke altfor dyrt skjermkort med bare passiv kjøling? Jeg vil helst ikke ha vifte på mitt neste kort....skal ha det helt støyfritt
audunr Skrevet 5. november 2003 Skrevet 5. november 2003 Jeg har et Radeon 9600 Pro med Zalman heatpipe. Såvidt jeg vet lager Sapphire en versjon av dette kortet (kalt "Ultimate edition") som er vifteløst. MVH Audun
Gega Skrevet 5. november 2003 Forfatter Skrevet 5. november 2003 Takk Jeg har også hørt at ultimate edition skal være vifteløs... Men er den da like bra som andre radeon 9600 pro kort?
WebKnight Skrevet 5. november 2003 Skrevet 5. november 2003 http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=3...47&l=3&lantall=
Ar`Kritz Skrevet 5. november 2003 Skrevet 5. november 2003 TakkJeg har også hørt at ultimate edition skal være vifteløs... Men er den da like bra som andre radeon 9600 pro kort? Jeg ser også at den har benevnelsen "atlantis" Hva har det å si? Det er identisk med vanlige Pro kort, bortsett fra kjøleløsningen...
Simen1 Skrevet 5. november 2003 Skrevet 5. november 2003 Sats på Radeon 9600XT. De utvikler veldig lite varme. Så fjerner du bare vifta og kjøleren og erstatter den med en mye grommere kjøleribbe.
Gega Skrevet 5. november 2003 Forfatter Skrevet 5. november 2003 Vil det funke? Synes "ultimate edition" ser ut som et bra alternativ...men skal se på det med XT kortet også
mad_arab Skrevet 5. november 2003 Skrevet 5. november 2003 Det er flere 9600 non-pro uten vifte. Like godt å ta et av disse for å være sikkert. Kjedelig å måtte klokke ned et dyerere kort.
esk Skrevet 6. november 2003 Skrevet 6. november 2003 Funker glimrende med en zahlman passiv kjøleløsning. Ikke så dyrt heller 2-300 kr
Gega Skrevet 6. november 2003 Forfatter Skrevet 6. november 2003 ok...Men er XT kortet raskere enn ultimate edition? Hvis ikke, så kan man jo like godt kjøpe sistnevnte
Tjohei Skrevet 6. november 2003 Skrevet 6. november 2003 ok...Men er XT kortet raskere enn ultimate edition?Hvis ikke, så kan man jo like godt kjøpe sistnevnte Ultimate edition har ingenting med hastighet å gjøre. Du får jo selv et 9800pro i ultimate edition. For å svare på spørsmålet ditt, så er 9600XT raskere enn 9600pro Ultimate Edition. Men ved å bruke overnevnte heatpipe kjøler fra Zalman, så kan du lage din egen "ultimate edition versjon" av 9600XT, og du har bedre ytelse.
Gega Skrevet 6. november 2003 Forfatter Skrevet 6. november 2003 Wow....Zalman GPU-kjøler, Heatpipe ser skikkelig fet ut.....tror jeg må ha meg en sånn....
Nénmacil Skrevet 6. november 2003 Skrevet 6. november 2003 Jeg valgte å fjerne vifte støyen i fra mitt tidligere Gainward GeForce3 kort på følgende måte. Først fjernet jeg original viften, deretter satt jeg på en Zalman VGA heatpipe, til slutt satt jeg på en støysvak 80x80 mm kabinettvifte utenpå heatpipe'n. Etter mine erfaringer var dette en meget effektiv, stillegående og billig oppgradering. Overklokkings egenskapene til kortet ble dessuten litt bedre, noe som teller positivt. NB! Ikke glem kjølepasta.
Tjohei Skrevet 6. november 2003 Skrevet 6. november 2003 Wow....Zalman GPU-kjøler, Heatpipe ser skikkelig fet ut.....tror jeg må ha meg en sånn.... Den funker i hvertfall konge!
FuglFøniks Skrevet 6. november 2003 Skrevet 6. november 2003 Wow....Zalman GPU-kjøler, Heatpipe ser skikkelig fet ut.....tror jeg må ha meg en sånn.... Den funker i hvertfall konge! Trenger man ikke noen som helst kjøler på skjermkortet da? Men bruker du vifta som er med heatpipen? åssen temraturer har du?
Nénmacil Skrevet 7. november 2003 Skrevet 7. november 2003 Hvis du sikter til meg, så har jeg den eldre versjonen av heatpipe'n som ble levert uten vifte.
Tjohei Skrevet 7. november 2003 Skrevet 7. november 2003 Jepp. Samme her. Har akkurat fått meg nytt skjermkort, som jeg vil få til å funke ordentlig først før jeg prøver på en annen form for kjøling. Men den funka kjempebra på min GF4Ti4200, og jeg hadde ikke spesielt bra kjøling av kabinettet heller. Noen eksakt temperatur kan jeg ikke gi deg, siden Zeus ga det sin lange elektriske finger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå