Gå til innhold

Bygge pc til wow, lol, guildwars


Anbefalte innlegg

Jeg bygger min første gaming pc til et budsjett på maks 7k. Lurer på om dette er nok til å drive spill som wow, lol og guild wars med bra kvalitet? Da lurer jeg spesielt på skjermkortet.

 

Strømforsyning: Corsair CX 600W PSU ATX 12V V2.3
Hovedkort: MSI B85M-E45
Prosessor: Intel Pentium G3240 Socket-LGA1150, Dual Core, 3.1GHz, 3MB
RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB
Skjermkort: ASUS GeForce GTX 750Ti 2GB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger du kun de komponentene du har listet opp til en total på 7000,- eller trenger du kabinett, mus, tastatur, hdd, skjerm osv i tillegg?

 

Edit:

 

Jeg ville lagt litt mer kr i hovedkort og CPU, foreksempel:

 

Hovedkort: ASUS H97M-E  https://prisguiden.no/produkt/asus-h97m-e-208776

CPU: Intel i5 4570 https://prisguiden.no/produkt/intel-core-i5-4570-176629

 

Ram er OK

PSU er OK

 

Endret av Bergerud
Lenke til kommentar

Trenger du kun de komponentene du har listet opp til en total på 7000,- eller trenger du kabinett, mus, tastatur, hdd, skjerm osv i tillegg?

 

Edit:

 

Jeg ville lagt litt mer kr i hovedkort og CPU, foreksempel:

 

Hovedkort: ASUS H97M-E  https://prisguiden.no/produkt/asus-h97m-e-208776

CPU: Intel i5 4570 https://prisguiden.no/produkt/intel-core-i5-4570-176629

 

Ram er OK

PSU er OK

 

Jeg har alt det andre "tilbehøret", men har ikke lenger tålmodighet til den gamle PCen min som bruker 30 min på å starte opp.. Bestiller også fra komplett hvor de bygger den for meg, jeg vet det blir dyrere sånn men satser heller på det enn å sette den opp selv. Men tror du Intel Core i5-4460 holder? For med den så kommer prisen på 9100kr, noe som egentlig er langt over budsjettet. 

Lenke til kommentar

hvis du hater lang oppstartstid så er en ssd-harddisk til windows en selvfølge. og for å få en billig pc så er jo amd sine cpuer gode å ha, rocker sjøl en amd 9590.

 

for syvtusen så ville jeg kjøpt ett nvidia 970, en amd cpu og hk, og billig billig alt de andre, fex dyr ram og billig ram, omtrent ikke forskjell i spill.

 

grafikk-kortet teller mest i spill. ikke cpu.

Endret av Magnetmannen
Lenke til kommentar

Har du vurdert å kjøpe en "brukt" maskin på finn?
Ligger flere der som inneholder bedre komponenter enn det du har ramset opp, til langt lavere priser, hvor du havner under 7000,- selv om du legger i og kjøper for eksempel et nytt GTX960, eller 970 kort. Og da er det jo maskiner som allerede har SSD osv.

Endret av Rune_
Lenke til kommentar

Har du vurdert å kjøpe en "brukt" maskin på finn?

Ligger flere der som inneholder bedre komponenter enn det du har ramset opp, til langt lavere priser, hvor du havner under 7000,- selv om du legger i og kjøper for eksempel et nytt GTX960, eller 970 kort. Og da er det jo maskiner som allerede har SSD osv.

 

Tar ikke sjansen på å kjøpe en brukt PC igjen. Skal ikke betale denne før til sommeren når jeg har råd til den, men betaler litt ekstra for å være sikker på at alt funker som det skal, garanti osv. Men det eneste jeg lurer på er om komponentene jeg har ramset opp er gode nok til å dra spillene? :) 

Lenke til kommentar

Er det folk som misforstår, eller er det meg som tuster? Det virker jo som hun vil at PC'n skal bygges av komplett, så isåfall så må hun jo kjøpe hele greia hos komplett (m/ kabinett osv).

 

Hjelper jo forsåvidt ikke da hvis folk begynner med delelister uten alt som trengs av deler.

 

Uansett så ville jeg prøvd å bygge den selv, finnes såpass med guider og slikt at det skal veldig mye til for at du klarer å gjøre noe særlig galt, samt det kan være litt gøy :)

Endret av Konkulf
Lenke til kommentar

Er det folk som misforstår, eller er det meg som tuster? Det virker jo som hun vil at PC'n skal bygges av komplett, så isåfall så må hun jo kjøpe hele greia hos komplett (m/ kabinett osv).

 

Hjelper jo forsåvidt ikke da hvis folk begynner med delelister uten alt som trengs av deler.

 

Uansett så ville jeg prøvd å bygge den selv, finnes såpass med guider og slikt at det skal veldig mye til for at du klarer å gjøre noe særlig galt, samt det kan være litt gøy :)

 

Haha ja du har rett i at det ikke nytter å komme med andre deler utenom de som er fra komplett..  :wee:

Nå går jeg utifra produktene fra denne: https://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10876

 

Ja er enig at det kunne være gøy, hadde jo sikkert spart penger på det også, men føler det er "tryggere" å bare få den hel og testet. Alt jeg trenger er egentlig en pc som tar spillene jeg spiller, om det er en tuselapp forskjell så har det ikke SÅ mye å si, men.. :) 

Lenke til kommentar

Okey, slik ser listen ut foreløbig:

 

Kabinett: Cooler Master Elite 344 Mini Tower

Strømforsyning: Corsair CX 500W PSU ATX 12V V2.3 (Har lest at det er bedre med en dyrere 500w enn en billigere 600w, pluss at corsair skal være bedre enn coolermaster)

Hovedkort: MSI H97M-G43

Prosessor: Intel Pentium Anniversary Edition G3258

RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB

Skjermkort: ASUS GeForce GTX 750Ti 2GB

SSD/Harddisk (primær lagringsenhet): WD Desktop Blue 1TB

 

Thats it + windows 8 og 3 års garanti (bra for meg som er veldig uheldig med tingene mine) til 7618 kr. Det er også en pris jeg kan leve med :) Høres det greit ut?

Lenke til kommentar

 

Jeg bygger min første gaming pc til et budsjett på maks 7k. Lurer på om dette er nok til å drive spill som wow, lol og guild wars med bra kvalitet? Da lurer jeg spesielt på skjermkortet.

 

Strømforsyning: Corsair CX 600W PSU ATX 12V V2.3

Hovedkort: MSI B85M-E45

Prosessor: Intel Pentium G3240 Socket-LGA1150, Dual Core, 3.1GHz, 3MB

RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB

Skjermkort: ASUS GeForce GTX 750Ti 2GB

 

 

Ikke kjøp det der, det er en bestemor-maskin til epost og internett, at de kan ta 7000kr for det er helt sykt.

 

Kjøp heller denne pcen, den er dobbelt så rask og har ssd-harddisk som du vil merke stor forskjell på hver gang du laster en ny sone/område i spill (spesielt wow).

https://www.komplett.no/komplett-gamer/838837

Har du bestilt kan du bruke angreretten, folk bestiller feil hele tiden.

 

 

Garanti trenger du ikke i Norge, du har kjøpsrett og reklamasjonsrett så butikken hjelper og fikser opp i eventuelle feil uansett.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

 

 

Jeg bygger min første gaming pc til et budsjett på maks 7k. Lurer på om dette er nok til å drive spill som wow, lol og guild wars med bra kvalitet? Da lurer jeg spesielt på skjermkortet.

 

Strømforsyning: Corsair CX 600W PSU ATX 12V V2.3

Hovedkort: MSI B85M-E45

Prosessor: Intel Pentium G3240 Socket-LGA1150, Dual Core, 3.1GHz, 3MB

RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB

Skjermkort: ASUS GeForce GTX 750Ti 2GB

 

 

Ikke kjøp det der, det er en bestemor maskin til epost og nettaviser, at de kan ta 7000kr for det er helt sykt.

 

Kjøp heller denne pcen, den er dobbelt så rask og har ssd-harddisk som du vil merke enorm forskjell på hver gang du laster en ny sone/område i wow.

https://www.komplett.no/komplett-gamer/838837

Har du bestilt kan du bruke angreretten, folk bestiller feil hele tiden.

 

 

Garanti trenger du ikke i Norge, du har kjøpsrett og reklamasjonsrett så butikken hjelper og fikser opp i eventuelle feil uansett.

 

 

Tror du må se litt bedre etter i tråden, der hun har satt en grense på 7k og hva hun faktisk skal bruke PCen til.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg bygger min første gaming pc til et budsjett på maks 7k. Lurer på om dette er nok til å drive spill som wow, lol og guild wars med bra kvalitet? Da lurer jeg spesielt på skjermkortet.

 

Strømforsyning: Corsair CX 600W PSU ATX 12V V2.3

Hovedkort: MSI B85M-E45

Prosessor: Intel Pentium G3240 Socket-LGA1150, Dual Core, 3.1GHz, 3MB

RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB

Skjermkort: ASUS GeForce GTX 750Ti 2GB

 

 

Ikke kjøp det der, det er en bestemor-maskin til epost og internett, at de kan ta 7000kr for det er helt sykt.

 

Kjøp heller denne pcen, den er dobbelt så rask og har ssd-harddisk som du vil merke stor forskjell på hver gang du laster en ny sone/område i spill (spesielt wow).

https://www.komplett.no/komplett-gamer/838837

Har du bestilt kan du bruke angreretten, folk bestiller feil hele tiden.

 

 

Garanti trenger du ikke i Norge, du har kjøpsrett og reklamasjonsrett så butikken hjelper og fikser opp i eventuelle feil uansett.

 

 

Hvis jeg kan betale 500kr ekstra for å få en mye raskere pc som sikkert holder lenger også, så gjør jeg det. Ser at den har både Intel i5 og GTX 960 + SSD som jeg så var anbefalt mange steder, så den har mange bedre komponenter enn hva jeg hadde valgt. Jeg har ikke noe særlig kunnskaper om komponenter (utenom småting jeg har lært nå) og gikk derfor etter "entry gamer" utvalget først for det så billigst ut. 

 

Skulle gjerne bestilt den her og nå, men når jeg skal lage betalingsutsettelse i 3mnd så kommer det opp at jeg ikke er kredittverdig og må kontakte Bisnode? Jeg har nettopp fylt 18 og har ingen inntekter utenom stipend, men tjener 40k til sommeren fra sommerjobb. Har noen erfaringer med dette? 

Lenke til kommentar

Ja da skal du få det beste rådet du har fått til nå i denne tråden og selv om det høres veldig formanende og kjedelig ut så er dette rådet faktisk noe du vil kunne ha bruk for mange ganger i løpet av livet ditt; "Ikke bruk penger du ikke har!"

 

Tjen pengene først, ja det høres kjedelig ut og du vil så gjerne ha den PC'en NÅ, men det er jo faktisk en viss sjanse for at noe kan skje sånn at du ikke kan gjøre den sommerjobben eller at du ikke tjener så mye som du antar.

 

Men dersom du velger å ignorere det rådet så kan du kanskje snakke med far og mor og få en av de til å bestille PC'en i sitt navn.

 

-S

Endret av Sirillion
Lenke til kommentar

 

Hvis jeg kan betale 500kr ekstra for å få en mye raskere pc som sikkert holder lenger også, så gjør jeg det. Ser at den har både Intel i5 og GTX 960 + SSD som jeg så var anbefalt mange steder, så den har mange bedre komponenter enn hva jeg hadde valgt. Jeg har ikke noe særlig kunnskaper om komponenter (utenom småting jeg har lært nå) og gikk derfor etter "entry gamer" utvalget først for det så billigst ut. 

 

Skulle gjerne bestilt den her og nå, men når jeg skal lage betalingsutsettelse i 3mnd så kommer det opp at jeg ikke er kredittverdig og må kontakte Bisnode? Jeg har nettopp fylt 18 og har ingen inntekter utenom stipend, men tjener 40k til sommeren fra sommerjobb. Har noen erfaringer med dette? 

 

 

Er ikke i tvil om hva jeg ville gått for. for ca 400kr får du en mye bedre maskin.

 

Kan se sammenligning av cpuene her, i5 er over dobbelt så rask når flere kjerner støttes.

http://www.cpu-monkey.com/en/compare_cpu-intel_pentium_g3240-364-vs-intel_core_i5_4460-358

 

Og her er en sammenligning av skjermkort: GTX960 er fra 50% til 100% raskere avhengig av spill.

http://www.guru3d.com/articles_pages/msi_geforce_gtx_960_gaming_oc_review,16.html

 

Du kan kontakte Biznode og se hva de sier og om de kan lage en avtale, de takker sikkert ikke nei til en kunde.

Lykke til :)

 

Sirillion, De fleste har studielån, huslån, billån, gjerne opp mot 2 millioner. 7000kr fra eller til går nok bra, selv om det hadde vært gunstigere å vinne i lotto først.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...