Gå til innhold

TEST: Senz SPDS114


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dårlig Dab dekning er vel ikke bare på toget.

Her jeg bor, er det knapt fm i de største tunnellene. Hvis de skal rekke 500 tunneller før 2017, bør de få ræva i gir snart.

Dab "kunne" vært mer attraktivt. Kan tenke meg vi har god dekning i 2030 eller senere. Prisen irriterer også. Hvorfor koster dab radioer så mye mer, koster vel ikke en dritt å produsere ?

Billigste dab koster 2x billigste FM.

Fikk sikkert dab+ på single chip i 2012. Svindel.

Med digital forsterkerteknologi og dab receiver, burde det være mulig å lage radioer med bedre lyd for samme kostnad som før.

Lenke til kommentar

Hva med en liten og nett dab adapter til mobil.

Da kan man få et langt bedre grensesnitt via app på mobilen og slippe kostnader på selve dab-adapteret.

Burde være piece of cake å produsere.. med 10m BT range kunne man strategisk plassert adapteret for best mulig mottak.

Lenke til kommentar

700 kr er drøy pris for en lommeradio av ukjent merke. Senz er et eget billigmerke Expert har i Norden, på ulike varer.

 

Det er kun grådighet på å sette mye høyere avanse på DAB radioer, som gjør slike radioer så mye dyre enn tilsvarende FM radio.

 

Stadig oftere får man gode DAB radioer til FM radiopris, så overprisingen sin tid er kanskje snart over?...

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Overprisingen vil ikke slutte før andre land i Europa går for Dab+. Det kan fort ta 10-20 år.

Nå er jo England på DAB, så det hjelper jo godt på etterspørsel og produksjon av DAB for Europa. At bl.a. Hong kong skal satse på DAB vil jo bety noe på lengre sikt.

 

Forvent ar radioen her vil være til ca halv pris av og til. Expert har ofte halv pris på Senz artiklene sine, det har jeg sett flere ganger, også på andre Senz DAB radioer..

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...