Gå til innhold

ANMELDELSE: Bloodborne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bestilte meg nylig PS4 og Bloodborne, kjenner jeg gleder meg etter denne anmeldelsen :)

 

Jeg syns selv DkS II var litt skuffende, kampsystemet var ikke like "tight" som i de to første souls-spillene. Litt for mange likheter med forgjengeren også, så en helt ny setting er perfekt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når hjernedød slakt av monster etter monster etter monster etter monster, er det beste som er på PS4. Så vet jeg jaggu ikke om det sier mest om spillet eller utvalget av spill på maskinen for å være ærlig :D

(Mulig jeg bare begynner å bli gammel, og ja, har spilt det)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når hjernedød slakt av monster etter monster etter monster etter monster, er det beste som er på PS4. Så vet jeg jaggu ikke om det sier mest om spillet eller utvalget av spill på maskinen for å være ærlig :D

(Mulig jeg bare begynner å bli gammel, og ja, har spilt det)

 

Du har nok bare missforstått hva som gjør dette, og de andre spillene fra From Software bra. Det er ikke hjernedød slakting, men utfordrene kamper som krever mer av deg enn hjernedød trykking på kontrollen

Lenke til kommentar

Når hjernedød slakt av monster etter monster etter monster etter monster, er det beste som er på PS4. Så vet jeg jaggu ikke om det sier mest om spillet eller utvalget av spill på maskinen for å være ærlig :D

(Mulig jeg bare begynner å bli gammel, og ja, har spilt det)

 

Hjernedød slakting er så langt fra det man finner i Demons souls/dark Souls/Bloodborne som man kommer. Du må ha en strategisk tilnærming til omtrent hvert bidige monster og er noe av det som gjør spillene så bra. Dette er IKKE hack n slash

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har aldri prøvd noen av Dark Souls spillene, men jeg har prøvd Demon's Souls. I det spillet kom jeg meg aldri forbi Tower Knight, men jeg tror jeg spilte det "feil", i den forstand at jeg tenkte lineært, spille ferdig levlene i rekkefølge i stedet for å hoppe litt rundt om kring. Resultatet ble at jeg rett og slett ble møkk lei av å slåss meg over den broa hele tiden og la spillet på hylla.

 

Allikevel har begge Dark Souls spillene fristet å prøve, men jeg har liksom aldri helt turt å satse. Når nå Bloodborne har kommet, sitter jeg med den samme fristelsen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Helt enig med anmelder: Bloodborne er kjempebra!

Har ellers spilt både Demons Souls og Dark Souls I, men Bloodborne synes jeg er det klart beste i "Souls-serien" så langt. Løp og kjøp! :)

Lenke til kommentar

Når hjernedød slakt av monster etter monster etter monster etter monster, er det beste som er på PS4. Så vet jeg jaggu ikke om det sier mest om spillet eller utvalget av spill på maskinen for å være ærlig :D

(Mulig jeg bare begynner å bli gammel, og ja, har spilt det)

Sure man. Sure.

 

Veldig fornøyd med spillet. Eneste problemet mitt er att jeg sliter litt med arachnofobi og er ett par fiender som trigrer den fobien :l

Lenke til kommentar

 

 

Når hjernedød slakt av monster etter monster etter monster etter monster, er det beste som er på PS4. Så vet jeg jaggu ikke om det sier mest om spillet eller utvalget av spill på maskinen for å være ærlig :D

(Mulig jeg bare begynner å bli gammel, og ja, har spilt det)

Sure man. Sure.

 

Veldig fornøyd med spillet. Eneste problemet mitt er att jeg sliter litt med arachnofobi og er ett par fiender som trigrer den fobien :l

Cainhurst eller?

Lenke til kommentar

 

Når hjernedød slakt av monster etter monster etter monster etter monster, er det beste som er på PS4. Så vet jeg jaggu ikke om det sier mest om spillet eller utvalget av spill på maskinen for å være ærlig :D

(Mulig jeg bare begynner å bli gammel, og ja, har spilt det)

 

Du har nok bare missforstått hva som gjør dette, og de andre spillene fra From Software bra. Det er ikke hjernedød slakting, men utfordrene kamper som krever mer av deg enn hjernedød trykking på kontrollen

Beklager, jeg mente jo selvfølgelig, dodge, slakt, slakt, dosge, slakt, dodge, dodge, slakt oooog slakt :D

Lenke til kommentar

Når hjernedød slakt av monster etter monster etter monster etter monster, er det beste som er på PS4. Så vet jeg jaggu ikke om det sier mest om spillet eller utvalget av spill på maskinen for å være ærlig :D

(Mulig jeg bare begynner å bli gammel, og ja, har spilt det)

 

Er faktisk ørlite enig med deg at kampene kan bli for lette til tider. Ikke bare det, men jeg bruker fortsatt våpenet jeg begynte med som hovedvåpen, fordi jeg ikke syns noen av de andre kan måle seg med attackspeed/damage ratioen til Saw Cleaver.

 

Nå er det jo også slik at man i DS spillene stort sett kun bruker ett våpen, men det er fortsatt litt skuff at jeg 20 timer inn i spillet fortsatt liker startvåpenet best.

Lenke til kommentar

Team Ludwig all the way.

 

Har fremdeles Saw Cleaver fordi jeg liker movesettet, men den har så dårlig scaling at den er mye bedre brukt som et våpen #2, med en fire eller bolt gem i. Om du har Tonitrus så er det vel egentlig bare fire som er aktuelt, og det fungerer veldig bra sammen med f.eks. en Beasthunter gem.

Lenke til kommentar

Team Ludwig all the way.

 

Har fremdeles Saw Cleaver fordi jeg liker movesettet, men den har så dårlig scaling at den er mye bedre brukt som et våpen #2, med en fire eller bolt gem i. Om du har Tonitrus så er det vel egentlig bare fire som er aktuelt, og det fungerer veldig bra sammen med f.eks. en Beasthunter gem.

 

Ja, scalingen er rævva på Saw Cleaver, men attack speed + poise break er for god til å gi slipp på. Er bare lvl55 så det duger fortsatt. Skal prøve å skifte til Kirkhammer nå siden jeg går strength build, og det har A scaling på strength fra +6 og oppover. (Har ikke funnet noe annet strength våpen enda). Tonitrus er secondary våpen i øyeblikket.

Lenke til kommentar

Når hjernedød slakt av monster etter monster etter monster etter monster, er det beste som er på PS4. Så vet jeg jaggu ikke om det sier mest om spillet eller utvalget av spill på maskinen for å være ærlig :D

(Mulig jeg bare begynner å bli gammel, og ja, har spilt det)

 

Så ps3, pc og xbox360 har dårlig utvalg også da eller? Dark Souls spillene er rangerte svært høyt på metacritic for dem alle.. De er fantastiske og bloodborne føyer seg fint inn i rekken :)

Synd at de med xbox/pc ikke får nyte dette.

Lenke til kommentar

Bra anmeldelse!

Har etter mye om og men endelig rundet spillet, og sitter med mange av de samme tankene. Opplever i tillegg at det er noen problemer med kamera, kanskje spesielt under den første boss-fighten, hvor synslinjen mellom meg og avataren ofte brytes og det er vanskelig å orientere seg.

 

Ellers tenker jeg at de utallige mulighetene du har til å tweake våpnene gjør opp for et noe tynt utvalg av våpen sammenlignet med de andre souls-spillene.

 

At det gis en score på 9/10 er helt greit når en har i bakhodet at snittkarakteren på de siste 100 spillene anmeldt på denne siden er godt over 7.

 

Hidetaka Miyazaki er fortsatt en ung mann, noe som burde sikre mange ambivalente timer med ps i framtiden :)

Lenke til kommentar

Når hjernedød slakt av monster etter monster etter monster etter monster, er det beste som er på PS4. Så vet jeg jaggu ikke om det sier mest om spillet eller utvalget av spill på maskinen for å være ærlig :D

(Mulig jeg bare begynner å bli gammel, og ja, har spilt det)

 

Hvis Bloodborne oppleves som hjernedød slakt av monster for deg, er du jammen dyktig. Faktisk så dyktig at du må ha lagt ned utallige timer i serien, med mindre du har en helt annen oppfatning av hva som menes med hjernedødt enn hva jeg har :) Menmen, som Hr.Folkestad sa; smaken er som baken, avrundet med et illeluktende hull i midten :)

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...