Gå til innhold

Sært spørsmål rundt 3DS og NNID


Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

 

Jeg har et litt sært spørsmål rundt min nye Nintendo 3DS XL.

 

Jeg hadde en 3DS jeg solgte i fjor grunnet at det skulle komme en ny 3DS i år.

Jeg formaterte hele systemet, men jeg har tydeligvis glemt å deaktivere min NNID (Nintendo Network ID) på den før jeg solgte den, noe jeg trodde ville skje når jeg formaterte og satte den tilbake til fabrikkinnstillinger. Dette var tydeligvis ikke tilfelle.

 

I helgen så kjøpte jeg med den nye 3DS'en, Majora's mask utgaven. Her kom konsollen med spillet forhåndsinnstallert på konsollen. Og når jeg skulle logge inn med min NNID fikk jeg beskjed om at accounten min allerede var linket til en annen 3DS. ÆSJ! :p

 

Jeg har sendt Nintendo en mail, og fått bekreftet av dem at de skal frigjøre ID min til uken.

 

Men! Her kommer spørmålet, siden jeg var såpass utålmodig på lørdagskvelden så lagde jeg meg en ny bruker kun får å laste ned Smash Bros demoen. 

 

Så jeg lurer, når Nintendo gir meg beskjed om at den er frigjort, og jeg unlinker den "nye" NNID'en min og legger inn min gode gamle NNID, vil Zelda-spillet som kom forhåndsinstallert bli slettet eller låst til den accounten jeg lagde på lørdag? 

 

Merk to ting.

Jeg har ikke takket ja til å oppdatere Zelda etter at jeg linket 3DS til "jukse"-brukeren min.

Og spillet ble ikke lastet ned til 3DS'en, det var allerede installert på maskinen når jeg startet den.

 

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Det vet jeg.

Tror du misforstod hva jeg mente.

 

Jeg lagde en ny NNID på 3DS'en jeg kjøpte på lørdag fordi min gamle er låst til en 3DS jeg solgte i fjor sommer. Nintendo har bekreftet at de skal frigi min gamle NNID fra min solgte 3DS, slik at jeg kan logge inn på min gamle NNID på denne nye 3DS'en. Spørsmålet er om Zelda spillet som lå lagt inn på den nye 3DS'en fra fabrikk vil slutte å fungere når jeg legger inn min gamle NNID?

Lenke til kommentar

Hei igjen!

 

Til info til evnt andre som lurer så går ikke dette. Jeg testet dette i går kveld og fant ut av at spillet låste seg til min nye NNID. Gikk ikke som jeg håpet, men da vet iallefall man det :p

Betyr dette at man ikke kan spille brukte spill? Høres rart ut. Har jeg forstått det riktig dersom spillet "online" er låst til en konto? Offline kan du vel spille det?

Lenke til kommentar

 

 

Hei igjen!

 

Til info til evnt andre som lurer så går ikke dette. Jeg testet dette i går kveld og fant ut av at spillet låste seg til min nye NNID. Gikk ikke som jeg håpet, men da vet iallefall man det :p

Betyr dette at man ikke kan spille brukte spill? Høres rart ut. Har jeg forstått det riktig dersom spillet "online" er låst til en konto? Offline kan du vel spille det?
Tror du misforstod litt. Jeg kjøpte en helt ny 3DS hvor Majoras Mask lå på micro SD-kortet fra fabrikk. Og siden min brukerkonto hos Nintendo er låst til en 3DS jeg hadde tidligere så lagde jeg en ny en på den nye 3DS'en. Dvs at Majoras Mask spillet ble da låst til den nye kontoen jeg lagde. Og hvis jeg vil legge inn min gamle konto, så må jeg fjerne den nye kontoen fra 3DS'en hvorav jeg må formatere konsollen. Jeg testet ved å ta backup av SD-kortet igår og formatere 3DS'en. Jeg logget inn på min gamle konto, satt inn SD-kortet, men ingen spill dukket opp. Formatertr igjen, logget inn på den nye kontoen (som jeg egentlig ikke vil bruke) så fant jeg Majoras Mask i "Redownload" listen på eShop. Ergo, når du kjøper en 3DS med forhåndsinstallerte spill så blir de låst til den første brukerkontoen du legger inn på konsollen. Uavhengig om du lager ny eller logger inn på en eksisterende konto.
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...