Gå til innhold

CS-GO nybegynner tips? :D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Også en til ting, jeg lastet den spillet til min fremtidige pc. Så blir asus g751jt med 970m som kommer til og kjøre spillet med god flyt. Men med den pcen jeg har nå så ligger fps'en på 50 dropper avog til ned til 40-37-60-70. Har dette noe og si på hvor god jeg er eller at fienden får en fordel?

 

Ja, dette har masse å si. Jo høyere FPS du har, jo mer flytende og responsivt vil spille føles ut. Jeg ligger på mellom 250-300, og vil gjerne prøve å ligge så tett oppunder 300 som mulig.

Er egentlig 1.6 kar så spiller med lav oppløsning og få innstillinger på high eller ultra, det er bare tull for min del. Men alt dette er preferanser :)

 

Angående sensitivity så bruker folk alt mulig forskjellig. Jeg prøver å ligge ganske likt sensitiviteten jeg har i windows for at overgangen ikke skal bli så stor, og at jeg alltid er vant til den. 

 

Til dere som heller spiller mot bots enn å spille matchmaking fordi folk whiner. Dropp det....Tanken er god, prøve å komme seg opp på et visst nivå før man begir seg ut i det. Men det er egentlig helt urelevant. Det absolutt eneste du kan bruke offline matching til er for å lære spraypatterns på våpen, da hovedvåpnene AK, M4A1 eller M4A4, Famas og Galil, ta også med MP7, MP9 og P90 som nå etter siste patch har blitt enda bedre. Bruk også offline til å lære deg maps, øve deg på smokes og flash.

 

Dette er en kontinuerlig prosess du gjør ved siden av matchmaking, drit i whiners, gjør så godt du kan. Du blir puttet i en rank som passer for deg, nivået er det nivået som passer for deg, whiners vil det være uavhengig av spill og rank.

 

Edit: Vil også legge til at det kan være greit å skaffe seg configen til en eller annen profesjonell CS:GO spiller, og deretter gjøre den om til sin egen. Grunnen til dette er visse kommandoer som gir deg fordeler, eller som gjør at spillet er mer responsivt. Det finnes kommandoer som gjør lyden litt bedre/klarere, det finnes kommandoer for rating som er absolutt avgjørende for alle. Med en slik config vil du få disse basicene, med mindre du vil lete/spørre deg frem til alle disse selv.

Endret av Celusion
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

 

Også en til ting, jeg lastet den spillet til min fremtidige pc. Så blir asus g751jt med 970m som kommer til og kjøre spillet med god flyt. Men med den pcen jeg har nå så ligger fps'en på 50 dropper avog til ned til 40-37-60-70. Har dette noe og si på hvor god jeg er eller at fienden får en fordel?

 

Ja, dette har masse å si. Jo høyere FPS du har, jo mer flytende og responsivt vil spille føles ut. Jeg ligger på mellom 250-300, og vil gjerne prøve å ligge så tett oppunder 300 som mulig.

Er egentlig 1.6 kar så spiller med lav oppløsning og få innstillinger på high eller ultra, det er bare tull for min del. Men alt dette er preferanser :)

 

Angående sensitivity så bruker folk alt mulig forskjellig. Jeg prøver å ligge ganske likt sensitiviteten jeg har i windows for at overgangen ikke skal bli så stor, og at jeg alltid er vant til den. 

 

Til dere som heller spiller mot bots enn å spille matchmaking fordi folk whiner. Dropp det....Tanken er god, prøve å komme seg opp på et visst nivå før man begir seg ut i det. Men det er egentlig helt urelevant. Det absolutt eneste du kan bruke offline matching til er for å lære spraypatterns på våpen, da hovedvåpnene AK, M4A1 eller M4A4, Famas og Galil, ta også med MP7, MP9 og P90 som nå etter siste patch har blitt enda bedre. Bruk også offline til å lære deg maps, øve deg på smokes og flash.

 

Dette er en kontinuerlig prosess du gjør ved siden av matchmaking, drit i whiners, gjør så godt du kan. Du blir puttet i en rank som passer for deg, nivået er det nivået som passer for deg, whiners vil det være uavhengig av spill og rank.

 

Edit: Vil også legge til at det kan være greit å skaffe seg configen til en eller annen profesjonell CS:GO spiller, og deretter gjøre den om til sin egen. Grunnen til dette er visse kommandoer som gir deg fordeler, eller som gjør at spillet er mer responsivt. Det finnes kommandoer som gjør lyden litt bedre/klarere, det finnes kommandoer for rating som er absolutt avgjørende for alle. Med en slik config vil du få disse basicene, med mindre du vil lete/spørre deg frem til alle disse selv.

 

Jeg tviler på at du merker stor/noen forskjell på 150fps og 300fps.

Lenke til kommentar

Sitter vel med 60hz skjerm også ^^ big difference... 

 

Nei men seriøst, har følgt denne fyren i noen år, nokså pro CS gamer, spesielt når han streamer det i tillegg.

http://www.twitch.tv/summit1g/v/3970215

Han er ikke pålogget for øyeblikket, han er fra NA så han er pålogget på kveldstid (for oss). Du lærer sykt mye hvor du og hvordan du kan kaste granter, hvor du ser folk osv.

 

Ellers, for å trene seg opp i CS basics? deathmatch is the way to go.

Lenke til kommentar

Om det er stor forskjell på 150 FPS eller 300 er jeg usikker på, men det er vel liten tvil om at stabilt 300 FPS er bedre enn ustabile 150...

Og til dere som fremdeles tror at om du har 60hz skjerm eller 144hz ikke spiller noen rolle, så anbefaler jeg dere å prøve 144  :) For den forskjellen er så markant at dere ikke kan unngå å legge merke til den.

Endret av Celusion
Lenke til kommentar

Men så er det bedre med 150 stabile fps enn 300 ustabile fps, altså man må jo tenke litt på hva slags utstyr man har også, ikke alle har like bra utstyr.

Så lenge fps er stabil så spiller det liten rolle hvor mye over 150 fps man egentlig har om man har 144hz skjerm, har man 120hz kan man jo like så greit låse fps i det området osv, dette kan man vel diskutere til man blir både blå og gul og rød for den del å ikke komme noen vei.

Lenke til kommentar

Spill mye deathmatch på BrutalCS sine servere. Gjerne start med HS mode, altså kun headshot, så du blir vant til å alltid ha siktet i hodehøyde. Prøv også Training_aim_csgo, veldig bra får å bli bedre til flickshots.

Spill DM uten lyd. 1v1 Arena kan og være bra får å bli bedre i 1v1 situasjoner. 

 

 

Skaff deg optisk mus og stor musematte. 

Bruk lavere sensitivitet. Men ikke gå for lavt heller. 400dpi/2.3 i spillet kan være en god start, det er 45cm/360. 

Det er ca gjennomsnitts sensitiviteten. 

 

 

Sjekk ut disse:

 

 

 

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

6

 

 

Tusen takk for alle tipsene, ser gjennom hver og en av dem. Og kjøpe case var noe jeg bare ville gjøre på gøy. :D

 

Jeg forstår det, men vær vennlig å ikke bruk mye penger på det, jeg skal overhodet ikke nekte det å bruke penger på slikt, men jeg skal love deg at du ikke kommer positivt ut av det, men jeg ser jo fun faktoren av å prøve det, men ikke bruk opp alle spare pengene på slikt.

Nei, jeg forstår fylte opp steam wallet med 60 kr, det holder vell til et par cases. Har ikke tenkt og bruke noe mer ;D
60 kr og hadde ikke tenkt å bruke noe meir nei? Er 3000-4000 i minus, men er månder siden jeg sist brukte penger på spillet :O
Lenke til kommentar

Og alt du har fått ut av de kassene du har brukt mye penger på er bare dritt og alle pengene dine går rett i lomma på de som lager skins/spillet og så kalte pro folk, vi vanlige som må spille på de helt utrolig dårlige 64tick serverne deres ser ALDRI noe til disse pengene, vi kommer aldri til å nyte godt av pengene som brukes.

Dyr lekse.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Skru ned oppløsningen! ser alt for mange kjører maks grafikk på alt, det er totalt bortkastet når man spiller med 50-120 fps.. kjører selv 1600 i oppløsning, noe som er mer enn godt nok, alt av grafikk på minst untatt shadow (da ser du skyggen i bakken lettere til fienden). sett sens til 1.4-2.5 ca. høyere er umulig å bruke m_rawinput 1 i console. set DPI til 400 eller 800 (bruker selv 400) på musa.

60hz og 144hz.. smaken er som baken, folk mener det er dag og natt. jeg har begge deler og kan si at det har så utrolig lite å si at det er bortkastet. hjelper mye bedre å trene på reflekser..

 

Når bomben er plantet, finn smarte valg sammen med lagkammerater, ikke storm for bomba i alle retninger til tilfeldige tidspunkt.

Samme gjelder for å ta tilbake bombsite som CT

 

spill aim map.

Lær deg granater, søk på youtube på grenades (og mappet du vil lære det på) er en fyr som kommer blant toppen som viser alt ganske detaljert og bra.

 

spray pattern på våpnene du liker å bruke

 

snakk aktivt med lagkammerater, ja.. 70% er russere..

 

Skaff deg config til en proff spiller så slipper du lære deg alt av commandoer fra bunnen av allerede nå.

 

Søk på launch options til csgo i steammappen. Mye kjekt å putte inn der.

 

Har selv over 9000 timer i cs. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...