Gå til innhold

Trommespilling


Gjest Slettet+9817324

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817324

Hei

 

Et dumt spørsmål her. Men jeg synes det ser gøy ut å spille trommer, og har litt lyst til å lære meg det.

Problemet er at jeg ikke er musikalsk av meg... kan ikke synge og dårlig til å danse.

 

Men er det mulig å kunne spille ganske greit på trommer selv om en ikke er musikalsk? Det skader vel uansett ikke å prøve, også lærer en vel seg grunnprinsipper o.l.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Kanskje noe sen respons da jeg ikke er på denne delen av forumet så ofte, men akk.

 

Personlig kjøpte jeg meg et trommesett etter mye spilling på Guitar Hero og Rock Band. Disse seriene får en 'revival' i høst ryktes det, og da kan det kanskje være et rimelig alternativ å vurdere. Så lenge man har god rytmefølelse og noe musikalitet så går det som regel greit, og disse spillene er forholdsvis realistiske når det kommer til trommene. Man lærer seg litt forskjellige mønstre/rytmer, og for min egen del er det veldig kule spill.

 

Så jeg ville anbefalt det fremfor å kjøpe eget sett, hverken akustisk eller elektronisk, da det kan bli en del tusenlapper som går ut vinduet dersom man ikke har interessen. Men dersom du har en lokal musikkforretning der du kan prøve ut litt først så går jo det an, de hjelper deg sikkert med et par enkle tips og triks så lenge de har tid og kunnskap.

 

Hva slags musikk liker du forresten? Er stor fan av AC/DC selv, noe som rent teknisk er ganske basic på trommer, samtidig som (hvis man liker musikken) er veldig oppmuntrende å føle at man mestrer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...