Gå til innhold

Fotofora der en kan legge ut bilder og få tilbakemeldinger på dem?


Gjest Slettet+9817324

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817324

Er det noen som vet om noen bra norske fotoforumer der en kan legge ut bilder og få tilbakemeldinger på dem?

 

Jeg har sett på noen norske sider, men der må en legge inn mobilnummer for å registrere seg, og jeg hari kke så lyst til det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hunder og katter er et veldig godt tips å ta bilder av. De har pels som viser deg detaljer i bildet, og er spesielt nyttige til å se effekten av at det går gradvis ut av fokus. Også er det fin trening i å sette fokus på riktig sted, de står sjelden lenge i ro så det er også god trening i å trykke akkurat når du ser motivet du vil ha i søkeren.

 

Fulger er også god trening, man kan begynne med dem som sitter og videreutvikle seg til dem som flyr. Spranget mellom dem syns jeg er enormt. Bilde av en fugl som sitter kan jeg ta hvilken dag som helst, mens i lufta .. da må jeg være "på hugget".

 

Det ble nok OT dette. 

Endret av pybalto
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Når kommer oppsummering av lesernes bilder for mars?  (Har postet spørsmål på f32/lesernes bilder, men der blir det bare fjernet.....)... :hmm:

 

Hm, ingen innlegg skal fjernes, med mindre de inneholder personangrep eller annen styggedom, så dette skal jeg sjekke.

 

Mht bildegjennomgang så har vi sett oss nødt til å slå sammen månedene to og to, så akkurat som januar og februar fikk felles artikkel, vil nok mars og april også få det. Hvis det blir noen artikkel da - vi har fått inn så få bilder at det kan hende det strander, så send inn bilder i hopetall, folkens! :)

 

EDIT: Sjekket og fikset, kommentaren din skal nå være synlig.

 

Her kan bilder lastes opp, for øvrig: http://f32.no/arkivet/lesernes-bilder

Endret av Aetius
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hm, ingen innlegg skal fjernes, med mindre de inneholder personangrep eller annen styggedom, så dette skal jeg sjekke.

 

Mht bildegjennomgang så har vi sett oss nødt til å slå sammen månedene to og to, så akkurat som januar og februar fikk felles artikkel, vil nok mars og april også få det. Hvis det blir noen artikkel da - vi har fått inn så få bilder at det kan hende det strander, så send inn bilder i hopetall, folkens! :)

 

EDIT: Sjekket og fikset, kommentaren din skal nå være synlig.

 

Her kan bilder lastes opp, for øvrig: http://f32.no/arkivet/lesernes-bilder

 

Takk for fix osv...  :)

Lenke til kommentar

En katte i fart dro inn over 2000 Liker på noen få timer i en gruppe, så det er ikke kvaliteten på bildet som teller i det minste.

Det er nå engang sånn at folk liker bilder av ting dem liker. Og det er nok flere som liker et bilde av en katt enn f.eks. folk som poserer i rare vinkler med lekepistoler. Syns du sutrer mye over at folk ikke liker det du liker å fotografere, med en undertone av at "de har ikke peiling". Kanskje du burde funnet deg et forum med likesinnede istedenfor å poste bilder på steder der folk liker katter, hunder, fugler og unger. 

Endret av pybalto
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

En katte i fart dro inn over 2000 Liker på noen få timer i en gruppe, så det er ikke kvaliteten på bildet som teller i det minste.

Det er nå engang sånn at folk liker bilder av ting dem liker. Og det er nok flere som liker et bilde av en katt enn f.eks. folk som poserer i rare vinkler med lekepistoler. Syns du sutrer mye over at folk ikke liker det du liker å fotografere, med en undertone av at "de har ikke peiling". Kanskje du burde funnet deg et forum med likesinnede istedenfor å poste bilder på steder der folk liker katter, hunder, fugler og unger. 

 

Vet ikke om du leser det jeg skriver eller mellom linjene, men jeg sutrer ikke over at folk ikke liker det jeg fotograferer, jeg sutrer over at knipsebilder får ufortjent mye skryt.

 

Det er en viss forskjell.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel!

 

Har nå sett på disse persondiskusjoner som er postet i denne tråden og noen poster har blitt slettet av mods.

 

Ikke bra..

 

Som straff har jeg tenkt meg følgende:

 

fo2re og pybalto stiller opp med en konkurranse: Tema, dyr i bevegelse og max serie av 6 bilder.(seff flere dyr/arter kan velges)

 

Bildene skal publiseres i en egen tråd aka bildekritikk og konkurransen avsluttes den. 31.05 -15.

Bildene skal være publisert i tråden senest den. 15-05-15!

 

(Ingen andre får delta i denne konkurransen og alt er tillat. )

 

Vi setter opp en poll og kårer vinneren.

 

Deal or no deal gutta boys?

 

Admin :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel!

 

Har nå sett på disse persondiskusjoner som er postet i denne tråden og noen poster har blitt slettet av mods.

 

Ikke bra..

 

Som straff har jeg tenkt meg følgende:

 

fo2re og pybalto stiller opp med en konkurranse: Tema, dyr i bevegelse og max serie av 6 bilder.(seff flere dyr/arter kan velges)

 

Bildene skal publiseres i en egen tråd aka bildekritikk og konkurransen avsluttes den. 31.05 -15.

Bildene skal være publisert i tråden senest den. 15-05-15!

 

(Ingen andre får delta i denne konkurransen og alt er tillat. )

 

Vi setter opp en poll og kårer vinneren.

 

Deal or no deal gutta boys?

 

Admin :)

Syns vel egentlig at fo2re var ganske uskyldig her, sånn i ettertid. Det var jeg som var en drittsekk i måten å kommentere på, ikke han. Så syns nok du kan slette hans navn i denne meldingen din, da det på en måte blir å henge ut ham fordi jeg ikke hadde kontroll på det jeg skrev, på en provoserende måte.

Endret av pybalto
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Syns vel egentlig at fo2re var ganske uskyldig her. Det var jeg som var en drittsekk i måten å kommentere på, ikke han.

 

 

Dette skal du få kudos for :)

 

Men allikevel syns jeg at dere to vil/bør stille opp i konkurransen?

Litt moro må vi ha og..^^

 

Dessuten er ingen hengt ut direkte, slik som jeg ser på saken, bare litt uenigheter. Shit happens ;)

Lenke til kommentar

 

Syns vel egentlig at fo2re var ganske uskyldig her. Det var jeg som var en drittsekk i måten å kommentere på, ikke han.

 

 

Dette skal du få kudos for :)

 

Men allikevel syns jeg at dere to vil/bør stille opp i konkurransen?

Litt moro må vi ha og..^^

 

Dessuten er ingen hengt ut direkte, slik som jeg ser på saken, bare litt uenigheter. Shit happens ;)

 

Dus skjønner ikke hva jeg leser. 

 

1. Tråden stenges for "moderering" av iStereo.

2.Så skriver du:

 

Vel!

 

Har nå sett på disse persondiskusjoner som er postet i denne tråden og noen poster har blitt slettet av mods.

 

Ikke bra..

 

Som straff har jeg tenkt meg følgende:

 

fo2re og pybalto ... osv.

 

 

Syns ikke du det da virker som han har gjort noe galt?

 

Jeg har en bedre idé. Hva med om du lager en utfordring om det? I utforinger-forumet.?

Du kan godt skrive at jeg må delta som straff, da må jeg levere minst åtte bilder på en måned av dyr i bevegelse (det blir da mitt "tema"), mens de andre har "actionfoto", så er det frivillig for andre å delta? Så setter dere ett eller annet .. f.eks. 1. bilde per deltaker etter at måneden er over som premie. Og premierer den som tar det bildet med mest stemmer, med f,eks, en utskrift av bildet. Da skaper dere aktivitet på forumet, samtidig som jeg får en slags straff, altså om det å straffe var poenget .. siden du jo skrev at det er en straff.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Vel!

 

Jeg har sikkert formulert meg litt dårlig.

 

Mening var å utfordre dere to til en bilde-duel, ordet straff kunne vært slik "straff"  ;)

 

Jeg har en bedre idé. Hva med om du lager en utfordring om det? I utforinger-forumet.?

Du kan godt skrive at jeg må delta som straff, da må jeg levere minst åtte bilder på en måned av dyr i bevegelse (det blir da mitt "tema"), mens de andre har "actionfoto", så er det frivillig for andre å delta? Så setter dere ett eller annet .. f.eks. 1. bilde per deltaker etter at måneden er over som premie. Og premierer den som tar det bildet med mest stemmer, med f,eks, en utskrift av bildet. Da skaper dere aktivitet på forumet,

 

 

Skal komma tilbake med dette litt senere :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...