Gå til innhold

Er jeg ansatt der, eller ikke?


Anbefalte innlegg

En litt spesiell situasjon, er jeg ansatt der - eller ikke? 

Sommeren 2013 fylte jeg 17år, og søkte med det sommerjobb hos en bedrift. La oss kalle denne bedrift A. Etter sommeren fikk jeg forespørsel om jeg kunne jobbe deltid ved siden av skolen, noe jeg takket ja til. I November 2013 ble jeg overført på lån til en annen bedrift, bedrift B. Begge bedriftene har et tett og godt samarbeid. Grunnen til overførselen var at den andre avdelingen hadde behov for flere folk. 

Jeg syntes det var mye bedre å jobbe hos bedrift B. I Desember 2013 gjorde vi det sånn at sjefen for bedrift B ringte direkte til meg når de hadde behov for ekstra hjelp, altså uten å snakke med bedrift A hvor jeg var ansatt. Tilslutt krasjet vaktene, og jeg valgte naturlig nok å ta vakten til bedrift B - siden det var der jeg likte meg best.

 

Januar 2014 ble jeg sagt opp av bedrift A, en oppsigelse jeg mener er ugyldig. Det gjorde ikke noe, da bedrift B ansatte meg like etter. Der har jeg jobbet til og med November 2014. Da begynte ledelsen der å krangle, og sjefer kom og gikk. Jeg tror vi hadde tre forskjellige på en måned. Siden har jeg ikke hørt noe..? Jeg har ikke fått noe oppsigelse. 

 

Jeg nyter fremdeles godt av rabattkortene osv bedriften har. I teorien er jeg ansatt der, og har på CV at jeg er ansatt hos bedrift B fra Jan14 -> d.d

 

Nå fyller jeg snart 19, og vil ha en litt mer seriøs sommerjobb. Hva gjør jeg med referanser osv? Jeg har ikke kontakt med noen av sjefene hos de andre bedriftene. Jeg har ikke telefonnummer engang. 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg har en kontrakt. Så i teorien er jeg ansatt. 

 

Men dersom jeg oppgir en ansatt der som referanse så vil jo vedkommende si at jeg ikke har jobbet siden november? På CV står det jo at jeg jobber der nå ..

 

Helt ærlig ville jeg ikke hatt de som referanse, da dette kan gi dårlig referanse for din egen del.

Lenke til kommentar

Ja, jeg har en kontrakt. Så i teorien er jeg ansatt. 

Men dersom jeg oppgir en ansatt der som referanse så vil jo vedkommende si at jeg ikke har jobbet siden november? På CV står det jo at jeg jobber der nå ..

Men det er jo sannheten? Altså at du har vært ansatt men har ikke jobbet siden november? De kan jo fortsatt fortelle om arbeidet ditt før november?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...