Gå til innhold

[Løst] Fremtidige foreldremøter i moskéen?


Anbefalte innlegg

Kjære forumbrukere!

 

Min følelse av religion har vært fraværende med tiden. Dette viser jeg tar større og større avstand fra religion som en helhet. Å ha foreldre møte som på en moské ser jeg på som en krenkelse på min frihet,selvom dette ikke var min scenario.

 

Bare for å avklare det; Slik jeg forstår det, var møtet frivillig. 

 

Kilde: Foreldremøte på en moské.

Endret av Sommerstund
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kirker og moskéer er veldig behjelpelig med lokale og liknende i forbindelse med eksamener eller slike ting. Synes det er en bra ting. Har hatt eksamen på et bedehus flere ganger og også i en kirke -- det plager ikke meg selv om jeg ikke er kristen. Hadde ikke følt det annerledes om jeg var i en moské. Så jeg lurer på hva du føler er problematisk med dette? Rent konkret.

Endret av Kakofoni
Lenke til kommentar

Kirker og moskéer er veldig behjelpelig med lokale og liknende i forbindelse med eksamener eller slike ting. Synes det er en bra ting. Har hatt eksamen på et bedehus flere ganger og også i en kirke -- det plager ikke meg selv om jeg ikke er kristen. Hadde ikke følt det annerledes om jeg var i en moské. Så jeg lurer på hva du føler er problematisk med dette? Rent konkret.

 

Det jeg opplever problematisk er at det er et religiøs sted.

Endret av Sommerstund
Lenke til kommentar

Ser ikkje noke problem med dette i det heile tatt, det er jo berre eit lokale og om ein kan få fleire til å stille opp på møta ved å legge møtet til litt meir spennande lokaler enn i gymsalen så er vell det berre ein fordel?

 

Det er jo f.eks. heilt vanlig å leige møterom på hotell og liknande, ikkje fordi ein ikkje kan sette opp klappstolar i gangen, men fordi lokalet er betre tilpassa til møteaktivitet, har betre parkeringsmuligheiter, ligger nærmare der folk bur, osv.

 

Dersom ein har ein skjult agenda med å legge møtet til ein moske så er det problematisk, men basert på artikkelen så ser ikkje det ut til å være tilfellet når dei skal ha neste møte i kirka.

 

Har sjølv vært med på møter som er lagt til både museum, skipsverft og alt mulig rart som ikkje hadde noke med møtet å gjere men som blei valgt fordi dei hadde kapasitet og var ellers praktiske lokaler å benytte til møtet.

Lenke til kommentar

Med det argumentet kunne du hatt møte eller eksamen i kkk-lokale. Du er jo ikke rasist og da er det ingen krefter der som sniker rasisme på deg.

 

Ja, kkk-lokaler er også bare lokaler. Lokaler har ingen egen mening eller hensikt.  De består av døde bygningsmaterialer alle sammen. 

Lenke til kommentar

Den diskusjonen får vi ta når KKK begynner å leie ut lokalene sine.

Den samme diskusjonen tar vi nå når muslimene leier ut lokalene sine.

 

Hvis det er problematisk for deg å ha møte i kkk-lokale trenger du ikke å spørre hvorfor det er problematisk for andre å ha møte i moske.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

 

Med det argumentet kunne du hatt møte eller eksamen i kkk-lokale. Du er jo ikke rasist og da er det ingen krefter der som sniker rasisme på deg.

 

Ja, kkk-lokaler er også bare lokaler. Lokaler har ingen egen mening eller hensikt.  De består av døde bygningsmaterialer alle sammen.

 

Symbolikk og assosiasjoner har enorm betydning og langt mer enn bare materialer.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...