Gå til innhold

FEATURE: Verdens mest avanserte scenemaskineri skaper opplevelser utenom det vanlige i Operaen i Bjørvika (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Jeg lurer på hvordan alt dette finansieres? Med mindre det koster en halv årslønn å kjøpe en billett så er det åpenbart ikke nok penger i billettsalg til å finansiere alt dette. Må si jeg blir litt kvalm hvis dette finansieres av skattebetalerne...

 

Svaret på spørsmålet ditt er et googlesøk unna, og om du ikke gidder det: ja, operaen er finansiert blant annet gjennom statststøtte.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Ser at de kjører Windows XP på en maskin der ja.

Så lenge den ikke er nettilkoblet, så kan de få lov å kjære Windows 3.2 for meg

For vell over 600 millioner kroner i budsjett i 2011 burde det finnes rom for oppgradering. De må da ha en avtale med Microsoft som de fleste andre bedrifter av en viss størrelse når det kommer til lisenser på operativsystem..

Lenke til kommentar

 

 

Jeg lurer på hvordan alt dette finansieres? Med mindre det koster en halv årslønn å kjøpe en billett så er det åpenbart ikke nok penger i billettsalg til å finansiere alt dette. Må si jeg blir litt kvalm hvis dette finansieres av skattebetalerne...

 

Svaret på spørsmålet ditt er et googlesøk unna, og om du ikke gidder det: ja, operaen er finansiert blant annet gjennom statststøtte.

 

AtW

Jeg prøvde faktisk å google det før jeg spurte, det gjør jeg alltid. Fant en wikipedia artikkel som jeg ikke følte var veldig utfyllende om det jeg lurte på, vet ikke om du fant noe annet, men jeg er ikke veldig dreven i å google på norsk da jeg stort sett googler på engelsk.

Lenke til kommentar

La meg gi deg noen tips:

 

Stattstøtte operaen

skattebetalerene operaen

subsidier operaen

budsjett operaen

 

Gir deg alle svar på de første treffene, bare søk på den type ting, så treffer du stort sett på en så enkel og konkret ting.

 

AtW

 

Takk skal du ha. Made me sick to read it though

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...