Gå til innhold

MSI GeForce GTX 970 4GB OC vs. gaming


Swifty

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har i lengre tid vurdert å kjøpe meg et GTX 970 kort.

Men har irritert meg litt over at jeg kunne spart mange hundre kroner på å kjøpe delene jeg har sett meg ut, vis jeg bare hadde slått til i høst. Ikke at jeg på noen som helst måte hadde hatt mulighet til å forutse det, men har derfor følgt litt med på prisene og ramlet da over et tilbud hos komplett på OC utgaven.

 

Var på nippe til  å slå til når jeg så hvor lite det for snakk om i forskjell på spec...

 

Kjerneklokke 1102 MHz vs 1140 MHz

 

Boost Clock 1241 MHz vs 1279 MHz

 

 

Men fant ut jeg skulle prøve å se hva dette betydde i ytelse. Har ikke klart å funnet noen benchmark eller FPS tester med ca likt oppsett. Skal vel nevnes at jeg er ganske lite oppdatert av hva gjelder benchmark, spill og hva som er beste måte å sammenligne kort på om dagen.

 

 

Litt gratis komplett reklame (slik at det ikke skal være noe tvil om hvilke kort jeg sammenligner):

 

https://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=837094&sku=828485&sku=824861

 

 

Noen som har formening om det vil være stor ytelseforskjell på disse 2 kortene?

Klarer heller ikke se noe forskjell på disse 2 OC kortene hos komplett utennom vekt.

Bør jeg heller gå for Gaming kortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare kjøp det billigste du, du merker ikke særlig forskjell på den lille overklokken der og du blir sikkert fornøyd med kortet.

De to OC kortene er jo også så og si like etter hva jeg kan se og den lille overklokken der kan du fint få til selv i egen maskin eller bare la det være som det er.

Men du må jo huske på at det billigste der ikke er forventet inn på lager før om 1 måned.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Ok, betyr ikke så mye for meg om det er på lager for øyeblikket. Er på jobb reise, og kommer ikke hjem før om 2 uker uansett, satser på det har kommet inn til da.

 

Men forskjellen mellom de forskjellige produsentene er kun kjøling eller? Altså MSI. vs gainware EVGA etc.

Lenke til kommentar

Last ned for eks evga precision

Da får du noen slidere opp.

Sett power og temp til maks

Sett mhz på core til 1500

 

Trykk lagre og vips ferdig.

 

Det er over 1550ish man må styre med volt og custom bios ol.

Gjerne da med vannblokk.

Thanks :)

Jeg har gainward utgaven og var litt usikker på dette med mem clock og volt.

Lenke til kommentar

1350 ca er fabrikklokk-oc, sett dit så tar du 20 hz før hver gang du spiller. /bencher

Om det blir ustabilt går du ned 20 , så har du ditt bruks maks. 

 

Kjører 1404 hjemme med 100% load 24/7 , men den vil jeg ikke at skal støye, så bare mild oc. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1350 ca er fabrikklokk-oc, sett dit så tar du 20 hz før hver gang du spiller. /bencher

Om det blir ustabilt går du ned 20 , så har du ditt bruks maks. 

 

Kjører 1404 hjemme med 100% load 24/7 , men den vil jeg ikke at skal støye, så bare mild oc. 

Godt poeng, la merke til etter litt monitorering at base clock er 1050 på mitt, men det auto overclocker litt også, så lurt å være forsiktig ja.

 

Er det noe smart program foresten man kan bruke for å se hvor mye av GPU som brukes og hvor mye minne som brukes?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...