Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BMW 540i E39 ESS Supercharged "Black Beast"


Anbefalte innlegg

Hehe det er bare kult. Skjønner det godt :)

 

Jepp, er nok den hvite. Får sendt noe videoer  og får jeg de fredag og de viser en frisk motor

så sitter jeg kanskje på flyet på lørdag for å hente den. Har du noen tanker rundt den?

 

Vil du at jeg skal være helt ærlig?

 

Min mening er også helt subjektiv, men vil ikke at det likevel kan være med å danne ett annet inntrykk.

Endret av James Bond
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prismessig synes jeg bilen forsåvidt er ok..

får den billigere enn avertert. Kosmetiske er ikke faktor.

 

Men:

Tenker at i.o.m at du har hatt 540 nå en stund kan det være ting

jeg ikke har tenkt på, så ville vært fint med ekstra mening hvor jeg

så vil ta det med og vurdere videre selv. Ja, vær gjerne helt ærlig!

Endret av BesteMotorWerk
Lenke til kommentar

Prismessig synes jeg bilen forsåvidt er ok..

får den billigere enn avertert. Kosmetiske er ikke faktor.

 

Men:

Tenker at i.o.m at du har hatt 540 nå en stund kan det være ting

jeg ikke har tenkt på, så ville vært fint med ekstra mening hvor jeg

så vil ta det med og vurdere videre selv. Ja, vær gjerne helt ærlig!

 

Det er hvit bil da, hvit bil der syns ikke heldigvis striper så lett men de blir fort skittne de også (svart er verst hehe), men spør deg selv om dette er en farge du virkelig er helt komfortabel med.

Det samme gjelder egentlig skinnsetene, det er fine seter og alt det der, de ser veldig greie ut og skjønner at dette på 90-tallet kanskje var en kul farge men finn ut om dette også noe du er komfortabel med.

På en annen side har jeg sett verre da, en 540i Induvidial som var Turkis både på utsiden og innsiden.

 

Også skjønner jeg ikke helt hvorfor det har blitt lakkert hvitt på motordekslene, sånt er jo fy-fy.

Mest sannsynlig var tanken at det skulle se litt tøft ut og matche bilens ytre farge men for typiske BMW-fans så virker det helt mot sin mening da vi liker å se en motor som er "original" og ikke byr på noen overraskelser med snodige farger.

Mener ikke at det er noe feil med motoren men f.ex husker jeg så på finn en gang en M5 E39 der det var oransj på motortoppen og på begge luftfilterboksene.. Rister litt på hodet av sånt og det gir assosiasjoner hvis du skjønner til at "Hva slags eier er dette her som syns dette er greit?" selvom det trenger overhodet ikke være noe galt tvert i mot med motoren. Poenget er, akkurat på den biten syns jeg original er best men om det er dealbreaker for deg vet jeg ikke.

 

Den ene eksosstussen på den helt til venstre henger litt lavere enn dem andre.

Mangler en innvendig list på innsiden dør når man stiger inn i bilen, jeg syns dette kunne selger påpekt i annonsen at har enten blitt utbedret eller at det er en mangel, men han har ikke gjort noen av delene.

Skulle jeg hypotetisk solgt bilen min, jeg skriver alltid opp småplukk slik at evt. kjøper ikke føler seg lurt når man først kommer å skal se på bil, da vet de hva man får, jeg virker litt mer ålreit og selger kan være litt mer komfortabel med å ha lyst til å kjøpe bilen (at jeg ikke er no luring) og de kan heller ikke bruke det som argument i etterkant for å prute på bilen for jeg har vært ærlig om det, (og selges sånn som den står).. 

 

Det skal du bruke til din fordel men mer om det etterpå..

Så er det den rusta i hjulbuene som kan bli ett problem, jeg kriger litt med min enda men der må det jo belages å påkostes for å holdes vedlike. Det er jo en uting men sånn er det jo på en gammel bil. Forresten 1996 modell akkurat som min, er nesten bombesikker at de var montert på samme sted.

Vet ikke om det er noe senkesett, det er egentlig ett must med kompressor syns jeg for å eliminere body-roll,

og at de sitter bedre på veien. Vil bli mindre komfort men da kjører man automatisk også penere med bilen, imotsetning til org. E46 328i der demperne tar imot alt og det bare er å gi full gass over humpler og alt mulig :D

 

Blitt en del skriv her nå ja.. Men det viktigste er at den går som den skal, ikke har noe ulyder, sjekk motor og prøvekjør den.

Følg magefølelsen, jeg var veldig skeptisk de første 15-25 min når jeg så på min men så åpna det seg mer og mer.

Sjekk rusta på typiske E39 steder (google denne), eller spør en som heter Gavekort her på forumet :D

Jeg tror også du vil få den billigere enn avertert men du må være litt smart da, og nå skal jeg tilbake på dette med fordelene dine.

 

Selger har allerede driti seg ut med at "Jeg jobber offshore" dvs. han tjener allerede egentlig greit. Han vil egentlig bare bli kvitt den,

hvis du er flink med å påpeke "feiler" og mangler, er litt flink å snakke for deg så tror jeg det fint går ann å prute på den.

F.ex som med den lista, sånne ting skal du bruke til din fordel. Og du kan si f.ex, sånn som her da.. her vil det jo bli for meg å koste på osv.. For når jeg først har kjøpt den så er det jo jeg som må overta problemene osv.. da burde selger være med på å gå ned i pris.

 

Ellers ser den jo hel og pen ut men det er de tinga jeg reagerte litt på.

Jeg syns du bør få den litt billigere enn den står til.

 

Ellers kan jeg anbefale, (dette er kun ett forslag) andre 540i, men som ikke har kompressor men som da igjen pga. ikke har denne massive oppgraderingen vil være på samme prisnivå men mest sannsynlig da mer strøken og kanskje du vil bli mer fornøyd sånn sett? da kan du kjøre og prøve ut 540i første året f.ex, se ossen det fungerer for deg. Kanskje har du en bil som er litt mer strøken (men ikke missforstå jeg sier ikke den hvite ikke er det), men en bil som er på litt høyere nivå, og etter ett år tar du turen til ESS og får det gjort. Jeg ville absolutt vurdert dette også.

 

F.ex denne:

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=63181406

 

Vet det er ombygd fra 520i, men opp til 540i syns jeg ikke er farlig i det hele tatt hvis det er godt utført.

Det er de som gjør 520i osv om til M5 E39 og det ikke er bra nok utført dem jeg ikke har sansen for, men på den ser det jo veldig velutført ut, og da er det ikke farlig. Sånn bil som det for eksempel ville kanskje jeg heller vurdert.. Eller venta litt til på en annen 540i som kom, men det igjen blir jo litt gambling for man kan aldri vite når "drømmebilen" kommer. 

 

Sier ikke det må være den sølvgrå men f.ex sånn som det uten kompressor kan være en ide også..

Ellers er den hvite langt ifra ille. Bare som sagt, følg magefølelsen og vær nøye.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har vært litt lite liv her nå så fyrer opp litt igjen :)

 

Føler jeg har blitt veldig forelsket i BBS Replica "Retro" felgene som selges på GS,

litt dyre men lurer på om det faktisk blir de neste gang jeg skal ha bytte av felger :)

 

http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/bmw_5_serie-e39-sedan-540i/dekk_og_felg-felgpakker_sommer-19-99_14413

 

MMZCEESuperRS1912.jpg

OgAAAIK4VWXKObRMYBKaL2FNpmyaUHQqdvFWfqFW

 

 

Må si jeg syns de tar seg bra ut. p.d.d har jeg BBS Le mans,

de er felger som en på CarThrottle har uttalt seg om at

"Har enda ikke sett en bil med dem på som gjør at bilen ser stygg ut, de passer til så og si alt".

 

Problemet er at veldig mange har dem også fordi dem er såpass populære,

så vil kanskje ha noe som ikke alle andre har.

Men de ser også veldig bra ut, overhodet ikke missfornøyd, bare lurer litt hva å ha på til neste gang.

 

1z3q7no.jpg

M5LM4.jpg

 

Så er spørsmålet, for å lage litt evt. lurveleven her igjen,

har noen tips til felger som de mener ville passe bilen kanskje bedre enn Retro,

for jeg kan fort endre mening. Vips så syns jeg kanskje noen andre ser bedre ut men har bare ikke funnet dem enda.

På E39 syns jeg det er så masse som kan være også pent + at jeg er jo litt gærn på pene felger da :)

 

Så bare å fyre løs om noen har anbefalinger. Blir bare glad for det.

Har lyst på noe som matcher bilen veldig bra.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

 

Gå for M-Parallell! Ufattelig rå felger på M-Sport E39, spesielt på når bilen er sort. Eventuelt Rondell D0058. Har du forresten hørt om Quaife? De har råå differ! :)

Quaife er fine helt til man har hjulløft, da oppfører de seg som en åpen diff.

Kilde:sendte mail direkte til Quaife ang dette

 

 

Dei fleste drevdiffene er vel slik, men wavetrac har den fordelen over at den er en hybrid, slik at diffen framleis vil "fungere" sjølv med hjulløft. Mfactory har en plate diff, som likna på wavetrac sin, men den har begrensa garanti...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...