Gå til innhold

Topp 5 spill.


Anbefalte innlegg

1: Deus Ex: Dette er fasiten, skjerpings folkens. Ingen har før eller siden lyktes bedre i å gi spilleren en opplevelse av å være sentrum av handlingene uten at det føles lineært og forutbestemt. Spiller det fremdeles fra tid til annen, og synes jeg oppdager nye ting hver gang.

 

Huff, da må jeg rydde plass på listen min igjen. Tenkte ikke på det engang. Det første Deus Ex er latterlig bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Myth serien fra Bungie

2. Warcraft2 (inkl.Frozen Throne)

3. Diablo3

4. MS Golf Links

5. Wolfenstein

 

Felles er at alt må være multiplayer mot hverandre, til nød samarbeid ala Diablo.

 

Det finnes ingen nye, gode spill etter Diablo3!

Så du mener Civ V og gta V (+ online) er dårlige spill?
Lenke til kommentar

 

Når jeg er den eneste hittil som har satt fallout 3 på listen, og han sier at jeg burde skamme meg over det.

og kaller meg for ung når jeg kun er noen få år yngre. Så synes jeg ikke det er helt greit.

 

Kanskje jeg tolket det feil, men det var slik jeg tolket det.

Avsender av en melding er ansvarlig for at mottaker har forstått meldingen. ;)

 

Nå sier han altså: "At det til stadighet er". Altså henviser han til noe i flertall. Han snakker med andre ord i generelle vendinger, og plukker ikke ut din liste eller valg av Fallout 3 spesifikt. Men siden han selv velger Fallout 2 på sin liste, så er det nesten på sin plass å begrunne det slik han gjorde, der han setter Fallout 2 opp mot sine "søsken". Han syns det er en skam at Fallout 3 stikker av med all æren. Ikke at du skal skamme deg for å like det. Så nå har du fått et perspektiv fra en utenforstående. Og jeg tenker folk selv har et ansvar for å søke forståelse, ikke lete etter ting å missforstå...

 

 

Vi setter en strek over diskusjonen.

Det blir for dumt å diskutere med deg om en kommentar som var ment til en annen.

Du vet faktisk ikke med 100% sikkerhet hva han mente.

 

Om du vil fortsette diskusjonen, så får du sende deg selv en PM.

Lenke til kommentar

1: Operation Flashpoint

Et fantastisk godt spill med en veldig spennende og variert historiedel, og ubegrenset spilletid takket være en god mission editor, og enorme mengder mods. At dette spillet kom i 2001 er igrunn helt utrolig å tenke på. 

2: Medal Of Honor Allied Assault

Jeg koste meg med originalspillet og oppfølgeren til PSone, men Allied Assault satte virkelig en ny standard for spill av denne typen. Fiendene var utfordrende, det var store filmatiske slag og stemningen var til å ta og føle på. 

3: Half-Life serien

Alt som kan sies om disse spillene er vell sagt. Mitt første møte var med en demo av opposing forces utvidelsen til HL1, og jeg har aldri før blitt så grepet av et spill. Stemningen og hendelsene var som hentet ut av en film, og jeg tror aldri noe spill har klart å dra meg såpass inn i handlingen som det denne lille demoen gjorde.

4: GTA-serien

Vokste opp med å spille originalen hos kompiser, og senere GTA 2.Spilte kun litt GTA 3 hos kompiser, men det gjorde virkelig inntrykk. Favoritten i serien er Vice City, selv om GTA 4 nok er det spillet som har imponert meg mest. 

5: Battlefield 1942

Det er mange spill i serien jeg har kost meg med, men 1942 står for meg som det absolutte høydepunktet. Store baner, men fokuserte kamper. Fokus på slossing, og ikke alt mulig av smarte eller laserstyrte våpen. 

Lenke til kommentar

Jeg synes grunnen din om at fallout 3 havner på andres topp lister fordi spilleren er ung, er litt tynn.

å kalle det en skam er å tråkke på andres meninger. Det synes jeg ikke noe om.   

Jeg har spilt begge spillene, men jeg synes fortsatt fallout 3 er bedre. Det er min mening.

At du ikke liker fallout 3 og synes det er en skam å kalle det et bra spill er din mening, du trenger ikke tråkke på andres meninger for å få frem din egen mening.

 

 

 

Men veldig flott at du skriver litt om hvert spill, Jeg ble interessert i et av spillene du navnte :)

noe som er litt av hensikten med denne tråden.

 

Uff da :( , var ikke meningen å tråkke på noen tær, hehe i alle fall ikke spesefikt dine. Ser i etterkant hvordan det ser ut, da det bare var du som til ta nevnte fallout 3. Så det beklager jeg virkelig. Men greia var, at jeg googla topp 100 best games, bare for å få en rask oversikt selv, over spill jeg kunne ha glemt. På begge listene var Fallout serien nevnt bare med nummer 3. Det var det som i utgangspunktet ga meg litt blod på tann, å ikke din liste spesefikt :)

 

Skal også tilstå jeg kanskje gikk litt hard ut, trengte kanskje ikke skrive synd og skam. Kunne kanskje bytta ut med trist og leit ;) .

Skal også bare fort nevne, at jeg ELSKER fallout 3! De har virkelig spikra den grafiske fremstillingen og stemningen i spillet. Men det forandrer ikke hvor mye bedre de tidligere spillene i serien er. Men om vi skal diskutere mer fallout, kan vi godt ta det i en annen tråd ;).

 

Vill også si takk til Gabri3l som forvarte meg i mitt fravær :)

Endret av GrinderX9
  • Liker 1
Lenke til kommentar

1: Medal of Honor Allied Assault ( uten tvil det FPS spillet eg har spillt mest, spiller det online enda )

2: Metal Gear Solid Serien

3: Uncharted Serien

4: The Last of Us

5: World of Warcraft ( Denne må nesten på lista :)   )
 

Herzeleid spiller du mohaa online enda?

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

 

Jeg synes grunnen din om at fallout 3 havner på andres topp lister fordi spilleren er ung, er litt tynn.

å kalle det en skam er å tråkke på andres meninger. Det synes jeg ikke noe om.   

Jeg har spilt begge spillene, men jeg synes fortsatt fallout 3 er bedre. Det er min mening.

At du ikke liker fallout 3 og synes det er en skam å kalle det et bra spill er din mening, du trenger ikke tråkke på andres meninger for å få frem din egen mening.

 

 

 

Men veldig flott at du skriver litt om hvert spill, Jeg ble interessert i et av spillene du navnte :)

noe som er litt av hensikten med denne tråden.

 

Uff da :( , var ikke meningen å tråkke på noen tær, hehe i alle fall ikke spesefikt dine. Ser i etterkant hvordan det ser ut, da det bare var du som til ta nevnte fallout 3. Så det beklager jeg virkelig. Men greia var, at jeg googla topp 100 best games, bare for å få en rask oversikt selv, over spill jeg kunne ha glemt. På begge listene var Fallout serien nevnt bare med nummer 3. Det var det som i utgangspunktet ga meg litt blod på tann, å ikke din liste spesefikt :)

 

Skal også tilstå jeg kanskje gikk litt hard ut, trengte kanskje ikke skrive synd og skam. Kunne kanskje bytta ut med trist og leit ;) .

Skal også bare fort nevne, at jeg ELSKER fallout 3! De har virkelig spikra den grafiske fremstillingen og stemningen i spillet. Men det forandrer ikke hvor mye bedre de tidligere spillene i serien er. Men om vi skal diskutere mer fallout, kan vi godt ta det i en annen tråd ;).

 

Vill også si takk til Gabri3l som forvarte meg i mitt fravær :)

 

 

 

Da fikk vi oppklaring i dette :)

Takk skal du ha GrinderX9 :) 

 

Jeg skal innrømme at jeg tolket innlegget ditt litt feil, nå som jeg fikk høre forklaringen. 

Men sånn blir man kanskje når man har mange venninner. Da blir man lært opp i å overanalysere alt som blir sagt og skrevet  :confused:  

 

Trengs ikke en egen tråd for å diskutere hvor awesome fallout serien er :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg synes grunnen din om at fallout 3 havner på andres topp lister fordi spilleren er ung, er litt tynn.

å kalle det en skam er å tråkke på andres meninger. Det synes jeg ikke noe om.   

Jeg har spilt begge spillene, men jeg synes fortsatt fallout 3 er bedre. Det er min mening.

At du ikke liker fallout 3 og synes det er en skam å kalle det et bra spill er din mening, du trenger ikke tråkke på andres meninger for å få frem din egen mening.

 

 

 

Men veldig flott at du skriver litt om hvert spill, Jeg ble interessert i et av spillene du navnte :)

noe som er litt av hensikten med denne tråden.

 

Uff da :( , var ikke meningen å tråkke på noen tær, hehe i alle fall ikke spesefikt dine. Ser i etterkant hvordan det ser ut, da det bare var du som til ta nevnte fallout 3. Så det beklager jeg virkelig. Men greia var, at jeg googla topp 100 best games, bare for å få en rask oversikt selv, over spill jeg kunne ha glemt. På begge listene var Fallout serien nevnt bare med nummer 3. Det var det som i utgangspunktet ga meg litt blod på tann, å ikke din liste spesefikt :)

 

Skal også tilstå jeg kanskje gikk litt hard ut, trengte kanskje ikke skrive synd og skam. Kunne kanskje bytta ut med trist og leit ;) .

Skal også bare fort nevne, at jeg ELSKER fallout 3! De har virkelig spikra den grafiske fremstillingen og stemningen i spillet. Men det forandrer ikke hvor mye bedre de tidligere spillene i serien er. Men om vi skal diskutere mer fallout, kan vi godt ta det i en annen tråd ;).

 

Vill også si takk til Gabri3l som forvarte meg i mitt fravær :)

 

 

 

Da fikk vi oppklaring i dette :)

Takk skal du ha GrinderX9 :)

 

Jeg skal innrømme at jeg tolket innlegget ditt litt feil, nå som jeg fikk høre forklaringen. 

Men sånn blir man kanskje når man har mange venninner. Da blir man lært opp i å overanalysere alt som blir sagt og skrevet  :confused:  

 

Trengs ikke en egen tråd for å diskutere hvor awesome fallout serien er :)

 

 

:)

Lenke til kommentar

1: Medal of Honor Allied Assault ( uten tvil det FPS spillet eg har spillt mest, spiller det online enda )

2: Metal Gear Solid Serien

3: Uncharted Serien

4: The Last of Us

5: World of Warcraft ( Denne må nesten på lista :)   )

 

Herzeleid spiller du mohaa online enda?

 

Nei ikke spilt online på lenge. Er det fortsatt noe liv?

Lenke til kommentar

 

 

Når jeg er den eneste hittil som har satt fallout 3 på listen, og han sier at jeg burde skamme meg over det.

og kaller meg for ung når jeg kun er noen få år yngre. Så synes jeg ikke det er helt greit.

 

Kanskje jeg tolket det feil, men det var slik jeg tolket det.

Avsender av en melding er ansvarlig for at mottaker har forstått meldingen. ;)

 

Nå sier han altså: "At det til stadighet er". Altså henviser han til noe i flertall. Han snakker med andre ord i generelle vendinger, og plukker ikke ut din liste eller valg av Fallout 3 spesifikt. Men siden han selv velger Fallout 2 på sin liste, så er det nesten på sin plass å begrunne det slik han gjorde, der han setter Fallout 2 opp mot sine "søsken". Han syns det er en skam at Fallout 3 stikker av med all æren. Ikke at du skal skamme deg for å like det. Så nå har du fått et perspektiv fra en utenforstående. Og jeg tenker folk selv har et ansvar for å søke forståelse, ikke lete etter ting å missforstå...

 

 

Vi setter en strek over diskusjonen.

Det blir for dumt å diskutere med deg om en kommentar som var ment til en annen.

Du vet faktisk ikke med 100% sikkerhet hva han mente.

 

Om du vil fortsette diskusjonen, så får du sende deg selv en PM.

 

 

Nå har jeg diskutert litt frem og tilbake med meg selv over PM. Og det vi, altså begge meg har kommet frem til, er at den siste setningen din der faktisk er ganske så spydig. Ingen av meg klarer å tolke det på noen annen måte. Heldigvis tar ikke vi oss selv så høytidelig at vi ikke klarer å sette pris på ironien i at du for sikkerhets skyld skjenner ut noen andre for å muligens ha forurettet deg selv på liknende vis. Mens vi altså bare må finne oss i å bli snakket til på den måten. Vi får bare håpe at det på noe vis er mulig å komme seg videre i livet, selv med en slik forferdelig opplevelse bak oss. Kanskje noen flere PM'er til oss selv vil vise seg terapeutisk...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle gjøre dette litt enklere for meg selv, ved først å skrive opp alle spill jeg virkelig digger, for så å korte listen ned til 5. Men når man sitter med så mange titler og skal kutte ut så mye bra er det så absolutt ikke enkelt!

 

 

1: Telltales The Walking Dead

Ingen over, ingen ved siden. Gameplayet er jo som vi alle vet så som så, men jeg elsker bare historien, universet og ikke minst karakterene. Ingen andre spill har fått meg til å bry meg så mye om en spillfigur som det. (Forøvrig ikke spilt sesong 2 enda fordi jeg plutselig gikk ifra å være en drittunge med all verdens tid til spill osv til å skulle være voksen med ansvar, men det blir!)

 

2: Bioshock

Nå kunne jeg skrevet hele serien da alle tre var bra, men det første hever seg lett over de to andre for min del. Først hadde jeg null interesse for spillet, da jeg trodde det var i horror-sjangeren og jeg jo er en stor pingle, men fikk det i gave og da hadde jeg plutselig nesten ikke noe valg. Atmosfæren, karakterene og historien kom som slik ett sjokk på meg, og satte slik ett inntrykk jeg aldri kommer til å glemme.

 

3: TimeSplitters: Future Perfect

Jeg har litt vanskelig med å forklare hva jeg liker med spillet, (eller hele serien for den saks skyld) da det rett og slett er så mange år siden jeg har rørt det, men la oss beskrive det som mitt og mine venners Goldeneye, og satse på at folk kjenner seg igjen i det.

 

4: Champions of Norrath

Aner ikke hvor mange timer jeg og en venn av meg satt oppe på rommet hans og spilte Champions of Norrath og Champions: Return to Arms, men jeg kan si for sikkert at jeg lett kunne brukt like mange timer i dag hadde muligheten vært der. Aldri har jeg blitt så hektet på ett spill over så lang tid som det.

 

5: Battlefield serien

Denne var jeg litt usikker på om fortjente å være på topp 5. Det er uten tvil den fps-serien jeg har spilt mest av de siste årene, og jeg har hatt det ufattlig mye moro med den, men på den andre siden føles det ut som om den konstant prøver å dytte dritt ned i halsen på meg. Likefullt, ingenting slår å spille med ett par kompiser og kicke ass en hel kveld!

 

Listen er så absolutt ikke perfekt, og skal garantere jeg kommer på noen andre som fortjener å være her, men slik kan jeg bli sittende og gruble hele dagen, så shit au!

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt med off-topic og oppramsing av spill. Hva er morsomt med det? Mye bedre å ha en liste der man forklarer valget sitt, og gir blaffen i off-topic. Folk er forskjellige. Fallout 2 eller 3? Hvorfor ikke bare si Fallout-serien?

 

Anyway,

 

1. Great Giana Sisters (Commodore 64)

No brainer. Historien bak er ganske interessant. Da det kom ble de saksøkt av Nintendo, fordi det på mange måter var en ren rip-off av Super Mario Bros. Dette er interessant av to grunner. For det første ble det et uskyldig offer for tiden det ble lansert på, fordi det på den tiden var veldig få plattformspill av denne typen. Hadde det kommet i dag ville neppe noen brydd seg om likheten med SMB. Vi har enormt med plattformspill nå, så hvem bryr seg om noen er litt like hverandre? Men for det andre ble det bare solgt en liten stund (og ZX Spectrum-versjonen kom aldri til butikken engang, selv om noen anmeldere rakk å anmelde det.) Det mest interessante er at siden spillet aldri ble solgt noe særlig, har det overlevd nesten utelukkende på piratkopiering. Takket være piratene fikk Giana Sisters en kultstatus, og navnet har overlevd helt frem til i dag. Faktisk fikk det en helt verdig oppfølger på DS for noen få år siden, før det ble ødelagt fullstendig av Twisted Dreams makkverkdet. Hører de truer med en oppfølger til Twisted Dreams også, så da er vel serien ødelagt en gang for alle. :(

 

Selve spillet er som sagt veldlg likt Super Mario Bros, men gjør en god del nye ting. For eksempel har vi ting som at gulvet forsvinner når du tråkker på det. Det er ren rutine i dag, men Giana Sisters var det første som brukte det. Power-ups er rimelig bra og vel uttenkte, fiendene interessante nok, og musikken er helt rå. Selv i dag elsker jeg den, og jeg har theme-sangen fra DS-versjonen på Spotify og hører på den flere ganger i uken. Spillet i selv er utrolig bra, men sammen med musikken er det en no brainer for førsteplass på topplisten min.

 

Bare synd hele serien ble rævkjørt av det møkkaspillet Twisted Dreams. Det er nok bare ett i rekken av elendige cash-ins som Syndicate og Resident Evil 4, som ikke har noe som helst med originalspillene å gjøre, men har slengt på tittelen utelukkende for å selge litt mer. (nå trenger vi IKKE flere sider med masing om at RE4 er bra. Om det er bra eller ikke er fullstendig uinteressant.)

 

 

2. Lemmings-serien (veldig multiplattform)

Man tar 100 lemmingser. Man lar dem spasere på egenhånd til de treffer en vegg og snur, eller treffer en felle og dør. Dermed må man bygge broer over vann, grave tunneler, unngå fiender, hindre dem i ramle ned, og så videre, og så videre. Latterlig enkelt konsept, latterlig genialt spill. Synd serien døde, kanskje takket være Lemmings 3D. Noen har forsøkt å gjenskape magien i andre spill, blandt annet Flockers. Men ingen har klart å gjenskape sjarmen til Lemmings. Vi trenger absolutt flere spill i denne serien.

 

 

3.Marvel Heroes 2015 (PC)

Ta en av hovedfolkene bak Diablo, sleng på Marvel-universet, og du har Marvel Heroes. Trenger strengt tatt ikke si mer enn det. Er sjelden jeg spiller spill mer enn 50+ timer. Min siste /played i MH2015 viste 200+ timer. 'nough said.

 

 

4. Final Fantasy (multiplattform)

Var på nippet å skrive Final Fantasy V, og hadde jeg hatt mer plass ville det garantert vært der. Men med så vanvittig mange bra spill er det umulig å bare velge ett. Noen nedturer har det vært (FFXIII-serien...), og nei, jeg kommer aldri til å plassere FFVII høyt på listen over FF-spill. Men serien sammenlagt er som Giana Sisters en no brainer.

 

Som bonus tar jeg med Theatryth: Final Fantasy: Curtain Call. Dette er et rytme-rollespill basert på Final Fantasy, med 220+ sanger fra start, og flere som DLC. Liker du musikken i FF bør dette være et garantert kjøp. Jeg kan faktisk gå så langt at jeg anbefaler å kjøpe en 3DS XL bare for dette spillet, om du liker FF og rytmespill.

 

 

5. Mortal Kombat-serien (multiplattform)

 

 

Så klart. Elsket det første, gleder meg som en unge til Mortal Kombat X, og storkoser meg med prequel-tegneserien til MKX.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Det var da voldsomt med off-topic og oppramsing av spill. Hva er morsomt med det? Mye bedre å ha en liste der man forklarer valget sitt, og gir blaffen i off-topic. Folk er forskjellige. Fallout 2 eller 3? Hvorfor ikke bare si Fallout-serien?

 

Anyway,

 

 

Må da være lov å velge ett spill i en serie, om man synes ett av spillene skiller seg ut som bedre? fallout 2 eller 3, vel det må man jo nødvendigvis si noe om, om man begrunner valget sitt. Personlig synes jeg kanskje det blir en litt kjedelig liste, om man bare går inn for å nevne hele serier, da snakker man ikke lenger om 5 spill, men kanskje 50. Men det er bare meg :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

 

 

2. Lemmings-serien (veldig multiplattform)

Man tar 100 lemmingser. Man lar dem spasere på egenhånd til de treffer en vegg og snur, eller treffer en felle og dør. Dermed må man bygge broer over vann, grave tunneler, unngå fiender, hindre dem i ramle ned, og så videre, og så videre. Latterlig enkelt konsept, latterlig genialt spill. Synd serien døde, kanskje takket være Lemmings 3D. Noen har forsøkt å gjenskape magien i andre spill, blandt annet Flockers. Men ingen har klart å gjenskape sjarmen til Lemmings. Vi trenger absolutt flere spill i denne serien.

 

.

Lemming-serien er ikke død, siste spill i serien kom i fjor. Men det er Sony som eier merkenavnet, så spillene er playstation-eksklusive. Spillene får heller ikke særlig gode kritikker, men jeg selv koste meg mye med psp-versjonen.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
 

Må da være lov å velge ett spill i en serie, om man synes ett av spillene skiller seg ut som bedre? fallout 2 eller 3, vel det må man jo nødvendigvis si noe om, om man begrunner valget sitt. Personlig synes jeg kanskje det blir en litt kjedelig liste, om man bare går inn for å nevne hele serier, da snakker man ikke lenger om 5 spill, men kanskje 50. Men det er bare meg  :)

Så klart, men trenger vi flere sider med Fallout 2 vs Fallout 3? Begge er knallgode spill. :)

 

Lemming-serien er ikke død, siste spill i serien kom i fjor. Men det er Sony som eier merkenavnet, så spillene er playstation-eksklusive. Spillene får heller ikke særlig gode kritikker, men jeg selv koste meg mye med psp-versjonen.

Lever serien ennå? Det var nytt for meg. Har ikke hørt noe som helst om Lemmings på mange år. Har fått med meg at det er noen på PS2 og PSP, men trodde det bare var det første i reprise, eller med nye brett. Vi trenger absolutt en "ekte" Lemmings 3 eller All New World Of Lemmings 2 til PC. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...