Gå til innhold

Spørsmål om DHL levering


Anbefalte innlegg

Hei, har bestilt en gitar fra England som skal sendes med DHL og lurer på om noen har noe erfaring med dem

 

Har ikke fått pakker fra dem før og har noen spørsmål

 

Leverer de på dør eller postkontor?

 

Hva skjer hvis de leverer på dør og ingen er hjemme?

 

Hvis de kommer på døren må jeg betale noe der og da eller bare skrive under?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om de leverer på døren er avhengig av om du bor et sted DHL har egne biler eller om du bor på et sted der de benytter seg av underleverandører som posten.

 

Du må ikke betale noe der og da, men får en regning ca. 1 uke senere med moms og utleggsgebyrer. Denne regningen har vanligvis 1 uke forfall hos DHL.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

De leverer på dør. Vanligvis mellom klokken 08:00 - 17:00 når du er på jobb.

Moms/gebyr får du vanligvis 4-6 uker etter levering. Det er min erfaring fra DHL i Oslo. Husk at det er du som betaler ekstra penger for frakt ved DHL levering. Du betaler selger for frakt også må du betale DHL for ekstra frakt hjem til deg. Du betaler altså dobbel frakt. DHL velger å levere gebyr/moms 4-6 uker senere slik at DHL kan purre deg for ekstra betaling. Slik at du må betale mer penger til DHL. Min erfaringer med DHL er kun dritt. Dette er DHL Oslo jeg prater om.

 

Posten Norge AS er bedre. Her får moms/gebyr på samme dag du henter pakken. Men posten NORGE AS er et offentlig selskap. DHL er et privat svindlerselskap.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Avsender betaler for frakt til deg. Du betaler ikke to ganger. Men om du ikke er hjemme når de prøver å levere så må du betale frakt for neste leveringsforsøk om du ikke kan hente den på DHL sin terminal. Slik har det fungert for min del ihvertfall.

 

DHL er dog svindyre på gebyrer for fortolling/mva innkreving, har vært det tidligere ihvertfall.

Lenke til kommentar

Det som er dritt med DHL er at de ikke gir deg gebyr samme dag som levering.

De gir deg regning noen uker etter levering. På denne måten kan de purre slik at du må betale mer penger til DHL.

Det som også er dritt med DHL er at de ikke leverer pakken din på nærmeste postkontor hvis du ikke er hjemme.

DHL er NORGES svindlerselskap av post. HOLD deg unna alt som heter DHL.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Heisann, vet at det er en gammel tråd nå, men tenkte bare å gi en update på min opplevelse me DHL

 

Jeg bestilte jo en gitar fra england med DHL som transport.

 

1. Jeg fikk melding fra DHL om at jeg kunne velge å få den på døra eller hente den, jeg tenkte at det var best å hente den selv siden jeg var på skolen + at ingen var hjemme på den tiden, jeg får valget mellom deres eget lager som jeg ikke hadde noen anelse om hvor var eller en bitte lite 7-Eleven som er 30 min fra der jeg bor, jeg spurte om det gikk an å få den på nærmest postkontor, men neida det gikk jo ikke, endte opp med å hente den hos 7-Eleven.

 

2. 2 uker senere fikk jeg en regning i posten men noen gebyrer jeg aldri hadde hørt om en gang så jeg ringte til dem og det viste seg å være en feil, noe om DHL er kjent for, så til slutt ble det MVA + noe DHL skulle ha betalt for , men alikevel dyrt.

 

alt i alt: HOLD DEG UNNA DHL

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Nei, det gjorde han ikke.

 

Tenk om DHL kunne fått seg en mer oversiktlig side. Til slutt fant jeg dette:

 

Hva er Utleggsgebyr? DHL legger ut et visst beløp til SKATT. Da forsinkes ikke sendingen ved at vi skal innkreve pengene. Beløpet innkreves derfor ved levering. Gebyret beregnes av avgiftsbeløpet på følgende måte (alle priser er i NOK):

0 - 499: 165,00

500 - 999: 235,00

1.000 - 4.999: 335,00

5.000 - 9.999: 595,00

10.000 - 24.999: 885,00

Over 25.000: 5% av avgiftsbeløpet

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er det kun levering med DHL fra Amazon?

 

Bestilte en pakke fra Amazon. Har nå trøbbel med å få tak i pakken fra DHL. Trodde pakken kunne hentes på postkontoret når jeg bestilte. 

 

Noen som vet hvilke alternativer man får opp når man bestiller fra Amazon.co.uk? Når jeg tester nå så er det bare et valg, standard delivery. Sier ikke noe om hvordan pakken leveres og med hvem. Kan ikke se at jeg har flere alternativer for levering.

Lenke til kommentar

Er det kun levering med DHL fra Amazon?

 

Bestilte en pakke fra Amazon. Har nå trøbbel med å få tak i pakken fra DHL. Trodde pakken kunne hentes på postkontoret når jeg bestilte. 

 

Noen som vet hvilke alternativer man får opp når man bestiller fra Amazon.co.uk? Når jeg tester nå så er det bare et valg, standard delivery. Sier ikke noe om hvordan pakken leveres og med hvem. Kan ikke se at jeg har flere alternativer for levering.

du kan gå på dhl sine sider og velge at de skal levere til nærmeste butikk, det som er noe drit med dhl er at de levere alle andre steder en ditt lokale postkontor, men da slipper du iallefall å bekymre deg om å ikke være hjemme når pakken kommer 

Lenke til kommentar

Pakken ble droppet av på postkontoret til slutt. Så det endte jo godt nok. Har ikke merket noen ekstra omkostninger, enn så lenge.

 

Håper dette er prosedyren neste gang jeg bestiller noe fra Amazon og DHL leverer.

 

Bra at det kom på postkontoret ditt da, jeg fikk bare valget mellom deres eget lager eller en 7 eleven

 

fikk regning fra dhl noen uker senere

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Noen som har forsøkt å hentet pakker fra DHL sin terminal? Kan jeg trappe opp der og be om å få pakken utlevert?

 

Ser det er en ikke så veldig langt unna der jeg bor. Tenkte å stikke innom å forsøke å hente ut en pakke som jeg ikke har vært tilgjengelig for å ta i mot levering.

 

Opplevde jo en gang at de leverte den på postkontor til slutt men har ikke merket noe til dette i denne omgang.

 

Bilde av min lokale DHL fra maps :p

post-56355-0-46658700-1472303321_thumb.png

Lenke til kommentar

Noen som har forsøkt å hentet pakker fra DHL sin terminal? Kan jeg trappe opp der og be om å få pakken utlevert?

 

Ser det er en ikke så veldig langt unna der jeg bor. Tenkte å stikke innom å forsøke å hente ut en pakke som jeg ikke har vært tilgjengelig for å ta i mot levering.

 

Opplevde jo en gang at de leverte den på postkontor til slutt men har ikke merket noe til dette i denne omgang.

 

Bilde av min lokale DHL fra maps :p

attachicon.gifdhl.png

 

Går fint å hente pakken der, de har kontor bak på hjørnet der du kan hente og sende pakker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Noen som har forsøkt å hentet pakker fra DHL sin terminal? Kan jeg trappe opp der og be om å få pakken utlevert?

 

Ser det er en ikke så veldig langt unna der jeg bor. Tenkte å stikke innom å forsøke å hente ut en pakke som jeg ikke har vært tilgjengelig for å ta i mot levering.

 

Opplevde jo en gang at de leverte den på postkontor til slutt men har ikke merket noe til dette i denne omgang.

 

Bilde av min lokale DHL fra maps :p

attachicon.gifdhl.png

 

Går fint å hente pakken der, de har kontor bak på hjørnet der du kan hente og sende pakker.

 

Så bra! Vet du åpningstider? Eller hvor jeg kan finne ut dette?

Lenke til kommentar

 

 

Noen som har forsøkt å hentet pakker fra DHL sin terminal? Kan jeg trappe opp der og be om å få pakken utlevert?

 

Ser det er en ikke så veldig langt unna der jeg bor. Tenkte å stikke innom å forsøke å hente ut en pakke som jeg ikke har vært tilgjengelig for å ta i mot levering.

 

Opplevde jo en gang at de leverte den på postkontor til slutt men har ikke merket noe til dette i denne omgang.

 

Bilde av min lokale DHL fra maps :p

attachicon.gifdhl.png

 

Går fint å hente pakken der, de har kontor bak på hjørnet der du kan hente og sende pakker.

 

Så bra! Vet du åpningstider? Eller hvor jeg kan finne ut dette?

 

 

Mener de stenger 1700, men det står sikkert mer på dhl.no

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...