Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Lav fart på nedlasting - hvorfor?


Anbefalte innlegg

Jeg har bredbånd fra NextGenTel, og selv om det er dårlig linje hit og litt langt til servern, sier de at de kan levere bredbånd med en hastighet på litt over 2Mbs nedlasting. Dette har jeg sjekket (www.speedtest.net), og fikk opp at nedlastinghastigheten er på 2.11Mbs. Akkurat som det skal være, med andre ord. Så da er jo spørsmålet: Hvorfor ligger den faktiske nedlastingen ganske stabilt på 250Kbs? Det er jo nesten en tiendedel av hva det skal være, og hva testen på den samme maskinen sa? :hmm:

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nextgentel 2000Kbs

test 2110Kbs

stabil nedlastning 250KB = 2000Kbs

 

altså du mangler 110Kbs (110Kbs / 8 = KB) altså 13.75KB

så du mangler 13.75KB nedlastning per sekund. det er vel så lite at man må regne med litt svinn på linjen. eller at testen kan være bitte litt unøyaktig eller at den "faktiske" stabile nedlastningen din er bitte litt off. men dette er så lite at jeg hadde aldri brydd meg

Lenke til kommentar

Har mailen fra NGT her. Farten på nedlasting frem til rutern er på 2396kns. Den faktiske nedlastingen er på en tiendedel. Men ser jeg ikke får noen hjelp her, så drit i det.

 

Jeg vet forskjellen mellom megabit and megabyte.

 

Nei, du gjør tydeligvis ikke det....

 

Hva er egentlig problemet ditt? Har jeg gjort deg noe?

Lenke til kommentar

KOMMUNIKASJON jeg ser på det som en sender og en mottaker.

viss du som sender ikke har klart å formulere deg godt nok så kan det være en grunn til at jeg som mottaker ikke forstår.

viss jeg som mottaker ikke forstår det som du sender fordi jeg missforstår, så beklager jeg dette.

 

beklager at du ikke fikk svar på spørsmålet ditt enten det er din feil eller min feil.

håper noen andre kan se posten og hjelpe deg med problemet med nedlastningen.

viss du fortsatt har problemer med dette så vil jeg anbefale å ikke sette topic som løst. slik den står no

Endret av Xpozed
Lenke til kommentar

I stedet for å prøve å hjelpe insisterer dere bare på at jeg ikke vet forskjellen på megabyte og megabit. Jeg kan jo starte med å si jeg er utdannet nettverksadministrator og har holdt på med data i over tretti år, så da ser dere kanskje hvor idiotisk denne megabit/byte-greia er. Jeg vet utmerket godt hva jeg snakker om. Men dette er vel feil forum for å få seriøs hjelp til noe som helst.

Lenke til kommentar

I stedet for å prøve å hjelpe insisterer dere bare på at jeg ikke vet forskjellen på megabyte og megabit. Jeg kan jo starte med å si jeg er utdannet nettverksadministrator og har holdt på med data i over tretti år, så da ser dere kanskje hvor idiotisk denne megabit/byte-greia er. Jeg vet utmerket godt hva jeg snakker om. Men dette er vel feil forum for å få seriøs hjelp til noe som helst.

God mulig at du vet forskjell på megabit og megabyte, men skjønner at folk svarer som de gjør fordi det ser ut som om du ikke kjenner måleenheter og SI-systemet. Hastighet måles ikke i Mbs, men i f.eks Mb/s eller Mbps (det er vesentlig forskjell på Mb * s og Mb per s). Det heter heller ikke 250Kbs, men 250kb/s (K=Kelvin mens k=kilo).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I stedet for å prøve å hjelpe insisterer dere bare på at jeg ikke vet forskjellen på megabyte og megabit. Jeg kan jo starte med å si jeg er utdannet nettverksadministrator og har holdt på med data i over tretti år, så da ser dere kanskje hvor idiotisk denne megabit/byte-greia er. Jeg vet utmerket godt hva jeg snakker om. Men dette er vel feil forum for å få seriøs hjelp til noe som helst.

 

Hvor ser du at nedlastingen ligger på "250 Kbs"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...