Gå til innhold

90-tallsprogrammene som forsvant (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med alle de små programmene som vi overklokkere brukte? Eller mIRC? Eller ftp-klienter og servere? Enn dos-basert unzip software? Noen som husker de?

 

Jeg bruker mIRC fortsatt.

Men winamp, live messenger, limewire/frostwire, winzip, QuickTime, Micromedia Shockwave Player,

Lenke til kommentar

 

 

Enn dos-basert unzip software?

Selvsagt.

Noen av oss er såpass gamle at det ikke fantes noe annet enn "dos-baserte" unzip programvare. Originale pkunzip versjon 2.04g var greia på DOS 6.x :new_woot:

Arj!

 

Husker Windows 95 betaen jeg fikk tak i, først var zippa og så brukt arj på etterpå, noe som førte til at størrelsen på filene var større enn om det bare hadde vært zippa :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker også Winamp fortsatt. Har faktisk liggende noen skins jeg laget til Winamp 2.

Husker også Nero Burning Rom og at man gjorde det man kunne for å ikke forstyrre brenneprosessen. Napster husker jeg også veldig godt og at det var veldig lurt å velge de som hadde T1 eller T3, for da gikk det raskt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg fant fram en gammel CD, det står programmer 1997! På den og der er alle programmene som nevnt ovenfor pluss en del andre, alle pirat kopier med reg koder og zippet. Byttet ut Windows 95 med Linux Redhat 5.2 like etterpå, og har ikke angret... Pr idag betaler jeg med glede for gode programmer, selv om nesten alle er gratis og hentet ned lovlig via pakebehandleren i Ubuntu. Verden går framover....

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Det startet med å ta plasten av en tom plastplate med grønn bakside til 39 kroner stykket"

Husker jeg ga nesten 100,- for cd'er i 1996. Vi hadde en Smart and Friendly cd brenner på jobben. Mener den var 2x. Var ikke så uvanlig at man fikk feil med brenning heller så var dyr moro da.

Brenner fortsatt noen cd'er. Har bare mulighet for å spille cd i bilen og brenner også noen bootbare cd'er (eller dvd'er) for maskiner som krangler med USB boot eller at jeg ikke har en egnet usb stick tilgjengelig.

 

Audigrabber hadde jeg glemt. Brukte den en del men begynner å bli lenge siden. Men er ikke lenger siden enn i fjor at jeg rippet hele cd samlingen min en gang for alle til FLAC med skikkelig tagging. Brukte dbPoweramp til det forøvrig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Progamvare for oppslag og registre hadde jeg mer av på maskinen for 15 år siden. Veldig mye av det en trenger for å lage medlemsutsendelser, fakturarer og lignende er flyttet online i takt med bedre båndbredde. Jeg trenger ikke lenger ha personopplysninger for tusenvis av mennesker liggende på en PC. Noe som både var brysomt å oppdatere, lett ga feil om flere jobbet med de samme dataene og helt på kanten med tanke på personvern.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...